Maak je C3 helm stiller met een plakbandje

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Laatste een nieuwe C3 gekocht een zogenaamde Louis Special. Viel me op dat bij lage snelheden er toch wat hoog wind geruis te horen was. Niet erg hard maar wel storend.

Als ik mijn hand voor de lucht inlaat boven op hield was het weg. Afgelopen weekend een plakbandje geplakt over de gaatjes boven op de lucht inlaat. (met een beetje beleid schuif je deze onder het knopje door.)

Probleem weg! Er komt nog steeds lucht binnen als ik de inlaat openen zet al is het iets minder.
 
Plakband/ductape ... het is nog steeds een wondermiddel :+
 
Wel jammer dat je dat meteen nodig hebt bij je nieuwe schuberth helm :/
Dat dan weer wel ja ... maar ja, als het voor hem goed is, en zoals hij zelf zegt, hij het netjes kon doen ...

... en hij bewijst maar weer eens dat je je het maar moet bedenken of je kan het oplossen met ducktape ...

Geluid weren zoals hij doet ...

... vliegtuigen herstellen ...

... mooie tan lines creëren ...

... en ook Jeremy Clarckson wist er wel raad mee (vind ik wel effe geen linkje van, mijn net connectie laat me in de steek op het werk, zeer traag ...)
 
Dat dan weer wel ja ... maar ja, als het voor hem goed is, en zoals hij zelf zegt, hij het netjes kon doen ...

... en hij bewijst maar weer eens dat je je het maar moet bedenken of je kan het oplossen met ducktape ...

Geluid weren zoals hij doet ...

... vliegtuigen herstellen ...

... mooie tan lines creëren ...

... en ook Jeremy Clarckson wist er wel raad mee (vind ik wel effe geen linkje van, mijn net connectie laat me in de steek op het werk, zeer traag ...)


intro.jpg


:+
 
Zo zie je maar dat bezuinigen niet altijd goed uitpakt. Had dan wat meer uitgegeven voor een arai :P
Arai schijnen niet bekend te staan als stille helmen. Mij bevalt Arai al jaren prima maar ik moet wel echt oordoppen gebruiken.
 
Alle luchtgaten van mijn HJC Rpha11 dichtgeplakt met Gaffer tape behalve die op de kin. Die maakt vreemd genoeg geen herrie.

Ik heb zelfs een extra kinstuk van een Schubert C3 aan het kinstuk van de HJC geklit, maar het ding blijft een pleuris luide helm van ruim €400,-

Ik heb het nu 3 maanden geprobeerd en afgelopen week mijn oude Shoei Qwest maar weer opnieuw besteld. Gelukkig is deze inmiddels een stuk goedkoper als de eerste die ik destijds kocht, maar wat een tegenvaller die HJC. Daar helpt een plakbandje zelfs niet tegen. :(
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nooit ervaren met de C3 Basic (wat ook wel die Louis versie is). Wel sinds kort dat het vizier niet goed afsluit en je dus van boven druppels naar binnen krijgt en van voren via de onderzijde van het vizier wat dan niet goed afsluit. Heb de helm nu 2 jaar, vast geen garantie. Bloedirritant, met flinke regen komt het dus aan de binnenkant van het vizier en dat krijg je niet weg tijdens het rijden. En de ventilatie is ruk in de zomer, ik zei vorig jaar al dat ik een andere helm voor erbij zou kopen voor de zomer, maar nu dat vizier ook slechter afsluit bij regen (en dan met name de spray van overig verkeer op de snelweg)..
 
Laatste een nieuwe C3 gekocht een zogenaamde Louis Special. Viel me op dat bij lage snelheden er toch wat hoog wind geruis te horen was. Niet erg hard maar wel storend.

Als ik mijn hand voor de lucht inlaat boven op hield was het weg. Afgelopen weekend een plakbandje geplakt over de gaatjes boven op de lucht inlaat. (met een beetje beleid schuif je deze onder het knopje door.)

Probleem weg! Er komt nog steeds lucht binnen als ik de inlaat openen zet al is het iets minder.

Zou wel eens willen zien waar dat plakband dan exact zit... (en hoe) ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nooit ervaren met de C3 Basic (wat ook wel die Louis versie is). Wel sinds kort dat het vizier niet goed afsluit en je dus van boven druppels naar binnen krijgt en van voren via de onderzijde van het vizier wat dan niet goed afsluit. Heb de helm nu 2 jaar, vast geen garantie. Bloedirritant, met flinke regen komt het dus aan de binnenkant van het vizier en dat krijg je niet weg tijdens het rijden. En de ventilatie is ruk in de zomer, ik zei vorig jaar al dat ik een andere helm voor erbij zou kopen voor de zomer, maar nu dat vizier ook slechter afsluit bij regen (en dan met name de spray van overig verkeer op de snelweg)..

Ik zou gewoon even contact opnemen met de verkoper. Twee weken geleden terug gegaan met mijn Shoei Neotec van 1 jaar en 9 maanden oud en kreeg te horen dat de Shoei helmen minimaal 2 jaar garantie hebben. Kan me voorstellen dat Schubert (ook een soort premium merk) ook een lange garantie periode biedt, helemaal met dit soort mankementen.
 
Dat heb ik nooit ervaren met de C3 Basic (wat ook wel die Louis versie is). Wel sinds kort dat het vizier niet goed afsluit en je dus van boven druppels naar binnen krijgt en van voren via de onderzijde van het vizier wat dan niet goed afsluit. Heb de helm nu 2 jaar, vast geen garantie. Bloedirritant, met flinke regen komt het dus aan de binnenkant van het vizier en dat krijg je niet weg tijdens het rijden. En de ventilatie is ruk in de zomer, ik zei vorig jaar al dat ik een andere helm voor erbij zou kopen voor de zomer, maar nu dat vizier ook slechter afsluit bij regen (en dan met name de spray van overig verkeer op de snelweg)..

Het lijkt wel of je het over mijn HJC hebt. Ook die lekt en het is idd vreselijk irritant.
Ook beslaat het pinlock (of de ventilatie nu open staat of niet).

Gisteren is mijn nieuwe "oude" Shoei geleverd en wat een verademing vanochtend!! Die helm is zoveel stiller en zit eigenlijk veel lekkerder ondanks dat die groter en zwaarder is.

Ik kan het niet verklaren, maar ik ben dus weer terug bij het oude vertrouwde.
 
Laatst bewerkt:
Soort van standaard Shuberth B|

Bij flinke regen komt er bij mij ook een aardige hoeveelheid door het vizier naar binnen.
Het is dan inderdaad aardig nat aan de binnenkant met diverse druppels.

Zeker bij die flinke buien waar ik dan 80 km doorheen rij dan is hij gewoon zeiknat. (C3 Pro)
Het druppelt zo veel dat het opspat tegen je gezicht B|

En ja ik duw hem in dat klikje.
Mijn vorige Shuberth had dat ook al (C3), volgende helm wordt een ander merk iig.

En ja terugbrengen? niet veel vertrouwen in plus het feit dat het ding altijd opgestuurd moet worden naar Shuberth en je hem dus kwijt bent, laat ik nu elke dag rijden, dus dat is helemaal niet handig.
 
Ik zou gewoon even contact opnemen met de verkoper. Twee weken geleden terug gegaan met mijn Shoei Neotec van 1 jaar en 9 maanden oud en kreeg te horen dat de Shoei helmen minimaal 2 jaar garantie hebben. Kan me voorstellen dat Schubert (ook een soort premium merk) ook een lange garantie periode biedt, helemaal met dit soort mankementen.

Dat heb ik eens gedaan met een Nolan helm. Vervolgens zat ik 4 weken zonder helm, omdat die terug naar Nolan gestuurd werd.... B| :N

Ik heb nu dus maar gewoon een andere helm gekocht. Te gek voor woorden eigenlijk, maar ik heb wel weer wat mentale rust. :)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht helpt het bij een C3. Bij deze HJC maakte het amper tot geen verschil.

Echter is het wel het proberen waard. Ik heb Gaffer tape gebruikt en dit laat amper tot geen lijmresten achter (in tegenstelling tot Ductape).
 
Terug
Bovenaan Onderaan