Maar mevrouw Onkelinx toch...

Gaat dit nu nog om de veiligheid?

  • Afvoeren die trut!

    Stemmen: 9 25,0%
  • Die ambtenaren moeten al hard genoeg werken

    Stemmen: 22 61,1%
  • .... |(

    Stemmen: 5 13,9%

  • Totaal aantal stemmers
    36
Status
Niet open voor verdere reacties.

Duccer 1098

MF veteraan
In memoriam
21 feb 2003
7.768
2
Belgie
05/05 Pas flitsen bij 37 km te snel

Sinds er in Brussel nieuwe verkeersradars in gebruik zijn genomen, wordt de politierechtbank bedolven onder de dossiers voor overdreven snelheid. Het gerecht vraagt de Brusselse politiezones daarom om pas te flitsen wanneer de chauffeur 37 km per uur boven de snelheidslimiet zit.

Dat meldt La Dernière Heure zaterdag. "Enkele dagen geleden heb ik zoals alle Brusselse burgemeesters en de politiechefs van de zes zones een officiële brief gekregen", legt Didier Gosuin, burgemeester van Oudergem (FDF) uit. "Daarin vraagt het parket pas te flitsen vanaf 37 kilometer per uur boven de snelheidslimiet". De rondzendbrief van het parket is geen verplichting maar een suggestie.

Gosuin wijst met een beschuldigende vinger naar minister van Justitie Onkelinx die het parket van Brussel onvoldoende middelen geeft en roept haar op maandag een crisisvergadering te organiseren.


Bron: Het Belang van Limburg




|(
 
mogen ze hier ook doen flitsen van af 37 10 te snel
op de snel weg 15 a 20
 
Laatst bewerkt:
Ehm...maximum snelheid dus omhoog omdat ze anders te hard moeten werken...? :W

Maximum snelheid mag van mij best iets omhoog...behalve 30 km zones en bebouwde kom als je mij vraagt...maar niemand vraagt mij wat :+
 
Laatst bewerkt:
Ehm...maximum snelheid dus omhoog omdat ze anders te hard moeten werken...? :W

Maximum snelheid mag van mij best iets omhoog...behalve 30 km zones en bebouwde kom als je mij vraagt...maar niemand vraagt mij wat :+
wat vind jij nou van die maximum snelheid in nederland? :+
 
zeer goed idee :) nu nog in Gent ook
 
Laatst bewerkt:
Artikel is verkeerd geschreven/overgenomen...
Het ging hem over 7 km te hard in een 30 km /uur zone (dus 37 km/uur), niet over 37km/uur te snel rijden.


Uiteraard mag de snelheid aan scholen naar 100km/uur gebracht worden, misschien dat de schoolgaande jeugd dan wat respect krijgt voor een langsrijdend voertuig...
 
Laatst bewerkt:
Ehm...maximum snelheid dus omhoog omdat ze anders te hard moeten werken...? :W

Maximum snelheid mag van mij best iets omhoog...behalve 30 km zones en bebouwde kom als je mij vraagt...maar niemand vraagt mij wat :+


beetje domme reactie, de maximum snelheid gaat helemaal niet omhoog, alleen de snelheid waarbij ze flitsen.

ik ben heel blij hiermee,eindelijk iets verstandigs, en ze zouden dit moeten toepassen in alle steden! hier flitsen ze aan 51 kmpu en correctie is 6, dus eigenlijk rij je 57kmpu, maar wat is dat nu voor verschil? 50-57, 2 keer niets...
 
Laatst bewerkt:
Artikel is verkeerd geschreven/overgenomen...
Het ging hem over 7 km te hard in een 30 km /uur zone (dus 37 km/uur), niet over 37km/uur te snel rijden.


Uiteraard mag de snelheid aan scholen naar 100km/uur gebracht worden, misschien dat de schoolgaande jeugd dan wat respect krijgt voor een langsrijdend voertuig...

heb 't maar van ergens anders hoor :W

maar je hebt wel gelijk over die scholen _O-

is ook zo, die koters denken dat ze nu altijd voorrang hebben en zomaar de weg over mogen zonder te kijken |(
 
beetje domme reactie, de maximum snelheid gaat helemaal niet omhoog, alleen de snelheid waarbij ze flitsen.

Niks doms...als je mensen gaat vertellen dat ze toch niet worden geflitst bij een kleine overschrijding van de bestaande maximum snelheid verleg je als het ware gewoon de maximum snelheid.
 
Artikel is verkeerd geschreven/overgenomen...
Het ging hem over 7 km te hard in een 30 km /uur zone (dus 37 km/uur), niet over 37km/uur te snel rijden.


Uiteraard mag de snelheid aan scholen naar 100km/uur gebracht worden, misschien dat de schoolgaande jeugd dan wat respect krijgt voor een langsrijdend voertuig...

Je moet je naam veranderen in,EGOTRIPPER,.zeker ook nog blond?
Of REMI. IK ALLEEN EN NIEMAND ANDERS,HUFTER.
 
Je moet je naam veranderen in,EGOTRIPPER,.zeker ook nog blond?
Of REMI. IK ALLEEN EN NIEMAND ANDERS,HUFTER.
Laat je niet zo opnaaien zeg. Als je het niet met hem eens bent kun je dat gewoon zeggen, zoals in vele topics gezien is ZREX altijd wel in voor een discussie (of dat positief of negatief is mag iedereen voor zichzelf besluiten). Bovendien bedoelde hij het volgens mij niet helemaal serieus, tussen de regels door lezen en al dat soort dingen.



Ben potdomme nog blond ook -O-
 
Pas flitsen vanaf 37 te snel in Brussel?
Das dus vanaf 87Km/u in de bebouwde kom?
En dat IN brussel?
Der is hoogstwaarschijnlijk niemand die sneller KAN rijden daar
Je mag al blij zijn als je uberhaupt 50 KAN rijen ..
 
Jammer dat dit soort info is uitgelekt, nu gaan ze het weer strikt maken en is iedere overtreder de lul.
maar inderdaad, in brussel mag je blij zijn als je kan doorrijden.

en dat ze overdonderd worden door al het werk, wat is dat nou voor een onzin, hoe mooi is dat voor de staat? dikke melkkoe
hier in nederland zouden ze de flitser nog gevoeliger afstellen.. en administratief personeel werven via SIRE reclames hehahaha
 
Natuurlijk, daar heb je ook hufters bij.
Maar dat wil toch nog niet zeggen dat je de kinderen bij de school maar vogelvrij moet verklaren.
Ow, heb je dan liever dat ze onder een auto lopen?

Wanneer gaan de verantwoordelijken over de kindjes beter opletten? Als er gevaar dreigt (100km/uur) of als er "geen" gevaar dreigt (30km/uur)?
 
Laatst bewerkt:
Maximum snelheid is prima alleen die flitserscontroles ben ik op tegen. Ik vindt dat het beter is al een agent iemand bekeurt als hij of zij vindt dat de overtreding niet kan op dat moment.

Krijg ik ook niet van die achterlijke boetes va 5 km per uur te hard in de BBK of 10 km per uur te hard als het rustig is op de snelweg en de bestuurder zich verantwoordelijk gedraagt.
 
Veel mensen klagen wel over snelheid. Ik ben het er helemaal mee eens dat een boete voor 10km te snel irritant is om binnen te krijgen, maar waar zit dan die grens. Als de maximum snelheid omhoog wordt gebracht gaat toch iedereen dáár weer boven zitten. Er wordt hoe dan ook vaak en op veel plaatsen te hard gereden. Maximum snelheid verhogen kan op veel plaatsen, dus mijn stem hebben ze! Maar wat betreft het omlaag halen van snelheids overtredingen, zullen ze er niks mee winnen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan