Maasbanddijk in heumen, is dat een fietspad?

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Dat wil ik dus graag weten. Heb er zondag gereden (netjes gezegd) en de
wandelaars/fietsers/skeelers etc. keken unaniem :( *O* _O-
 
Hoi,

Ik rij er ook regelmatig over. Staan alleen borden dat het doodlopend is BEHALVE voor fietsers en bromfietsers. Met de auto en motor mag je gewoon een doodlopende weg in rijden volgens de wet. Alleen met de motor kom ik maar niet bij dat doodlopende stuk..... }) .. Wel een paar paaltjes in de grond.

Op de dijk bij lent t.h.v. het wijnfort is er zo'n zelfde situatie. Alleen is het daar wat moeilijker om met de motor lang de versperring te komen (is in zo'n in een U gebogen hek) maar 't lukt wel O-) En dan kan (en mag) je de dijk helemaal tot het eind (weet ik waar het is) uitrijden.

Als we teminsten dezelfde dijk bedoelen Die van +/- de (ex)sluis in heumen tot +/- de brug bij grave.

Dat wil ik dus graag weten. Heb er zondag gereden (netjes gezegd) en de
wandelaars/fietsers/skeelers etc. keken unaniem :( *O* _O-
 
_O- Je kent de dijk???? Ik heb er behalve de borden "Doodlopende weg" niets zien staan, dus vrolijk :] Alleen de fietsers snapten het weer eens niet.. |(
:N Maar als er borden "fietspad" staan is het er een, zo niet dan niet.
Soms zijn verkeersregels zo simpel :+
 
Hoi,

Ik rij er ook regelmatig over. Staan alleen borden dat het doodlopend is BEHALVE voor fietsers en bromfietsers. Met de auto en motor mag je gewoon een doodlopende weg in rijden volgens de wet. Alleen met de motor kom ik maar niet bij dat doodlopende stuk..... }) .. Wel een paar paaltjes in de grond.

Op de dijk bij lent t.h.v. het wijnfort is er zo'n zelfde situatie. Alleen is het daar wat moeilijker om met de motor lang de versperring te komen (is in zo'n in een U gebogen hek) maar 't lukt wel O-) En dan kan (en mag) je de dijk helemaal tot het eind (weet ik waar het is) uitrijden.

Als we teminsten dezelfde dijk bedoelen Die van +/- de (ex)sluis in heumen tot +/- de brug bij grave.

:} Als jij door die rothekjes komt heb je niet zo'n hele brede motor volgens mij, of staat hij bij je thuis in een smal schuurtje, en oefen je veel
O-)

Maar je hebt wel de goede dijk. Blijft alleen wel opletten daar want de mensen die daar lopen/fietsen komen blijkbaar nog uit het tijdperk dat er geen motors bestonden.. -O-
 
:N Maar als er borden "fietspad" staan is het er een, zo niet dan niet.
Soms zijn verkeersregels zo simpel :+

Maar wat moet je met een doodlopende weg met uitzondering, als de weg helemaal niet doodloopt?? Ik vind het maar een vreemd iets........... :?
 
Maar wat moet je met een doodlopende weg met uitzondering, als de weg helemaal niet doodloopt?? Ik vind het maar een vreemd iets........... :?
Gewoon doorrijden totdat je bij het bord komt waar staat dat je niet verder mag en dan bekijken of je toch doorrijdt of niet O-)
 
Hallo 315-Plus,

mmm 'n brede motor heb ik niet, maar een smalle toch bepaald ook niet. 'T is een honda cb 750... , maar dat "U" hek kan je een trap geven en dan draaid die redelijk mee :} . Het was even kl**ten maar het ging toch redelijk snel. Normaal doe ik het daar ook niet, maar ik kwam 's avonds vanuit bemmel en had er geen erg meer in dat daar zo'n hek stond. Maar ik had geen zin meer in terug te rijden |( dus dan moet je wel erdoor.


M.vr.gr.

Rene

:} Als jij door die rothekjes komt heb je niet zo'n hele brede motor volgens mij, of staat hij bij je thuis in een smal schuurtje, en oefen je veel
O-)

Maar je hebt wel de goede dijk. Blijft alleen wel opletten daar want de mensen die daar lopen/fietsen komen blijkbaar nog uit het tijdperk dat er geen motors bestonden.. -O-
 
Precies....
Als er een fiets en bromfiets door kan dan is er een weg (hoe dan ook) _O- . Maar op die dijk is er ongeveer in het midden gewoon een versmalling met 2 paaltjes gemaakt... voor de auto's teweren. En daardoor is het doodlopend voor auto's (en motoren officieel) maar niet verboden.

Gewoon doorrijden totdat je bij het bord komt waar staat dat je niet verder mag en dan bekijken of je toch doorrijdt of niet O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan