maat bougiesleutel?

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Ik probeer een passende bougiesleutel voor mn cbx550 te krijgen, maar 16mm en 17mm passen niet.
Kan ook komen omdat de buitendiameter van de bougiesleutel te groot is, waardoor die er niet goed bij kan, maar dat is allemaal niet goed te zien..
Voordat ik nu weer naar de winkel rijd, weet iemand welke maat ik moet hebben?
Volgens (italiaans) handboek, zouden er NGK DR8ES of DR8ES-L in zitten...

iemand?
 
Vaak gaat het met een gewone pijpsleutel beter.
Is dunwandiger en past dus wel in de uitsparing van de bougie.

Maar welke maat het is weet ik ook niet.
Je kan eerst een nieuwe bougie kopen, dan kan je de maat nemen.

Groeten,

Ronald
 
Pijpsleutels heb ik ook in de winkel gezien, maar weet niet of ik daar de ruimte voor heb om m erop te krijgen.
Ik had juist 2 van die mooie extra lange dopsleutels (voor bougies) geprobeerd, maar denk toch dat die aan de buitenkant te groot zijn (tenzij 18mm wel past natuurlijk).

Kan volgende week ook wel bij een echte motorzaak langs gaan en hun vragen de goede te geven :)

tx
 
Pijpsleutel past wel.
Verder ben je nodig speciale bougiesleutel doppen die zijn lang en dun, en er zit een rubber in, te krijgen bij een brezam ofzo, (ik maak uit je verhaal op dat je doppen zoekt in een bouwmarkt ofzo, die passen nooit, die zijn wel lang, maar te dik)
 
Pijpsleutel past wel.
Verder ben je nodig speciale bougiesleutel doppen die zijn lang en dun, en er zit een rubber in, te krijgen bij een brezam ofzo, (ik maak uit je verhaal op dat je doppen zoekt in een bouwmarkt ofzo, die passen nooit, die zijn wel lang, maar te dik)

Precies :)
(Maar ze zijn wel voor bougies en er zit ook rubber in)
 
Ik doe dat met deze set
10001374_910_FR_04.JPG

Vooral die knikratel is handig, maar met een losse dop erop van de Brezam


ZÜNDKERZENWERKZEUG 6-tlg.

6-teilig: für 16 bis 18 und 21 mm Kerzen!
Inkl. zwei Verlängerungen und Gelenkknarre mit 3/8" Zoll Antrieb.
10001374 ZUENDKERZENWERKZEUG 3/8
ZOLL 6-TLG. 16/18/21MM
9,95

www.louis.de daar koop ik dat
 
Terug
Bovenaan Onderaan