Maat oordoppen of universele oordoppen voor betere geluidsdemping?

Ik zat ook te kijken naar deze doppen en kwam toevallig daarom op deze thread terecht. Zie dat de Pluggerz nu in de aanbieding zijn voor slechts €89 tot eind maart. Heb de mijne net besteld:

Die heb ik ook besteld. Zeker gezien de actie. Ik vind het fijne op maat gemaakte oordoppen. Zitten lekker en kwaliteit.
En de actie is verlengd las ik net het Motoplus boekje.
 

Bijlagen

  • 20210312_103913.jpg
    20210312_103913.jpg
    204 KB · Weergaven: 22
Wel een beetje afhankelijk van je motor. Bij mijn vorige moest ik ze écht wel indoen. Bij mijn huidige motor niet noodzakelijk (ben wel voorstander), maar met een hele stille helm en een verbeterde stroomlijn van de motor (windtunnel) merk je dat wel.
Enkel bij hele harde wind en dan meer turbulentie is het wel lekkerder.

Klopt, als ik mensen niet zie of ze staan verder dan 1,5 meter (coronaproof) dan hoor je ze niet.
Ik zou het risico niet willen lopen.....
 
Voor mij is het puur vakanties, een week lang 6 uur of meer per dag schuimpjes in je oor gaat bij mij niet, dat irriteert na 3 dagen

Blijf bij mijn Bose QC20's, wat moeilijk met helm op en af maar ik ben nog geen betere geluids "isolatie", comfort, en geluidskwaliteit oplossing tegengekomen. Ik ben een fan van deze technologie, maar niet alles werkt.

Tijdje geleden (post 54) was ik enthousiast betreffende de Mplus. Dat ding ontvangen en ermee tot op het einde van de straat en terug gereden. Werkt totaal niet op de motor, en ook niet qua bediening. Dempt serieus geluid totaal niet. Weggegooid geld was het ook weer niet, functioneert prima om een film of de F1 te zien terwijl vrouwlief aan de telefoon hangt etc. En dan werkt het wel redelijk, de bediening is goed (zonder handschoenen..) en de regelbare demping is leuk.
 
Het is best opvallend hoeveel mensen het nut, of nog beter gezegd de noodzaak er niet van in willen zien.
Tegelijkertijd ben ik ook door schande en schade wijzer geworden.
Reed zo'n 10 jaar terug ook regelmatig zonder doppen... totdat de piep er kwam als ik in de rust kom. Gelukkig is het daar tot op heden bij gebleven. De piep is er wel continue, maar door geluiden om me heen heb ik er overdag weinig last van.

Als ik m'n systeem helm open heb, kan ik redelijk goed gesprekken voeren met de otoplastieken in.

Ik zou overigens niet op de stroomlijn en de helm vertrouwen. Juist ook het bandengeluid etc is harder dan men vaak denkt. Net als windruis eerder schadelijk is dan sommigen het als te hard ervaren.
 
Het is best opvallend hoeveel mensen het nut, of nog beter gezegd de noodzaak er niet van in willen zien.
Tegelijkertijd ben ik ook door schande en schade wijzer geworden.
Reed zo'n 10 jaar terug ook regelmatig zonder doppen... totdat de piep er kwam als ik in de rust kom. Gelukkig is het daar tot op heden bij gebleven. De piep is er wel continue, maar door geluiden om me heen heb ik er overdag weinig last van.

Als ik m'n systeem helm open heb, kan ik redelijk goed gesprekken voeren met de otoplastieken in.

Ik zou overigens niet op de stroomlijn en de helm vertrouwen. Juist ook het bandengeluid etc is harder dan men vaak denkt. Net als windruis eerder schadelijk is dan sommigen het als te hard ervaren.
Zeg ook niet dat je erop moet vertrouwen! Maar met doppen in, en elke ademhaling als een harde boer in mijn oren horen en slikken als een schot klinkt is ook niet fijn (met dank aan Alpines sterkste filter - 35dB)...
En het verschil tussen mijn oude motor en huidige is dat een wereld van verschil.
Met doppen in hoor ik mijn JBL Pro Sound amper, standje max. Zonder oordoppen is zelfs een 0,5 standje al te hard!
En dat onder het rijden...
Maar heb ze altijd bij me.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Variphone (30db-filter, denk ik), vervaardigd met harde silicone en er is een filter aanwezig.
Een tweetal jaar geleden heb ik ze laten aanmaken om naar concerten te gaan en sinds kort rij ik met de motor en gebruik ik ze daarvoor ook. Ik heb door m'n vroegere muzikale activiteiten hele gevoelige oren gekregen en er is ook wel sprake van een hele lichte pieptoon die constant aanwezig is, en gelukkig enkel hoorbaar is in een stille kamer.
Tijdens het rijden op de autosnelweg bvb heb ik dankzij de oordoppen bijna geen last van windruis, misschien net wel bij harde wind op kop maar wat ik wèl ergerlijk vind, is dat ik iedere bump in de weg keihard merk in m'n oor/hoofd alsof iemand met de wijsvinger op m'n oor tapt. Zeker als ik over een kasseistrook rij of over een slechte weg met putten of oneffenheden, ervaar ik een dof gebonk in m'n hoofd door de trillingen. Soms denk ik dat ze tè goed afsluiten... Begrijpen jullie wat ik bedoel? :) Nog iemand die dit vroeger ervaarde, en met succes veranderde van soort oordoppen?
Contact van m'n helm met de oordoppen kan niet de oorzaak zijn want ook als ik stap met de oordoppen in zonder helm, is het bij iedere stap die ik zet: "BONK". Soms denk ik dat m'n oordoppen niet geschikt zijn om mee op de motor te zitten. Dat ze enkel geschikt zijn als ik stilsta of stil zit tijdens concerten, bijvoorbeeld.

Ik zou willen veranderen van oordoppen: van siliconen naar foam, wat misschien de schokken beter absorbeert en eventueel kan ik ook eens kijken om de suspensie van m'n motor zachter te zetten.

Alle tips welkom uiteraard! ;)
 
Hoi allemaal,
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Variphone (30db-filter, denk ik), vervaardigd met harde silicone en er is een filter aanwezig.
Een tweetal jaar geleden heb ik ze laten aanmaken om naar concerten te gaan en sinds kort rij ik met de motor en gebruik ik ze daarvoor ook. Ik heb door m'n vroegere muzikale activiteiten hele gevoelige oren gekregen en er is ook wel sprake van een hele lichte pieptoon die constant aanwezig is, en gelukkig enkel hoorbaar is in een stille kamer.
Tijdens het rijden op de autosnelweg bvb heb ik dankzij de oordoppen bijna geen last van windruis, misschien net wel bij harde wind op kop maar wat ik wèl ergerlijk vind, is dat ik iedere bump in de weg keihard merk in m'n oor/hoofd alsof iemand met de wijsvinger op m'n oor tapt. Zeker als ik over een kasseistrook rij of over een slechte weg met putten of oneffenheden, ervaar ik een dof gebonk in m'n hoofd door de trillingen. Soms denk ik dat ze tè goed afsluiten... Begrijpen jullie wat ik bedoel? :) Nog iemand die dit vroeger ervaarde, en met succes veranderde van soort oordoppen?
Contact van m'n helm met de oordoppen kan niet de oorzaak zijn want ook als ik stap met de oordoppen in zonder helm, is het bij iedere stap die ik zet: "BONK". Soms denk ik dat m'n oordoppen niet geschikt zijn om mee op de motor te zitten. Dat ze enkel geschikt zijn als ik stilsta of stil zit tijdens concerten, bijvoorbeeld.

Ik zou willen veranderen van oordoppen: van siliconen naar foam, wat misschien de schokken beter absorbeert en eventueel kan ik ook eens kijken om de suspensie van m'n motor zachter te zetten.

Alle tips welkom uiteraard! ;)

Ik neig naar 98% pasvorm ipv 100%. Of dat je je kaken wat te hard op elkaar drukt, al dan niet onbewust. Probeer anders eens bewust je tong tussen je voortanden te houden een tijdje
 
Ipv de 100 euro kostende aangemeten doppies gebruik ik al jaren dit soort doppen. Pluggerz Swim | Oordopjes voor het zwemmen . Afhankelijk van de groote/diameter van je gehoorgang past dit of past het niet. Geluid van mijn headset hoor ik prima, en als ik boven op zolder sta(zonder mijn oordopjes) hoor ik mijn vrouw beneden in de woonkamer nog klagen. Ze werken dus prima die el cheapo doppies.
 
Rij vanaf dag 1, ca. 25 jaar inmiddels, met maatgemaakte otoplastieken. Heb 2 sets. 1 voor de motor, 1 voor het slapen (ik wordt van ieder geluid wakker). De filters heb ik er inmiddels uit gehaald en de gaatjes/boring met secondelijm dicht gegoten.
 
Ipv de 100 euro kostende aangemeten doppies gebruik ik al jaren dit soort doppen. Pluggerz Swim | Oordopjes voor het zwemmen . Afhankelijk van de groote/diameter van je gehoorgang past dit of past het niet. Geluid van mijn headset hoor ik prima, en als ik boven op zolder sta(zonder mijn oordopjes) hoor ik mijn vrouw beneden in de woonkamer nog klagen. Ze werken dus prima die el cheapo doppies.

Maar niet aangemeten oordoppen zullen altijd tegen je gehoorgang druk geven, anders vallen ze eruit. Otoplastieken niet, aangezien die precies pas zijn gemaakt. Het is dus essentieel of je tegen die constante druk (meer of minder maakt niet uit) kunt of schuimpjes een goed alternatief zijn. Net als @Bikefreak hierboven heb ik ook otoplastieken voor op de motor EN om te slapen, omdat ik er gewoon last van krijg om die constante druk te ervaren.
 
Hoi allemaal,
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Variphone (30db-filter, denk ik), vervaardigd met harde silicone en er is een filter aanwezig.
Een tweetal jaar geleden heb ik ze laten aanmaken om naar concerten te gaan en sinds kort rij ik met de motor en gebruik ik ze daarvoor ook. Ik heb door m'n vroegere muzikale activiteiten hele gevoelige oren gekregen en er is ook wel sprake van een hele lichte pieptoon die constant aanwezig is, en gelukkig enkel hoorbaar is in een stille kamer.
Tijdens het rijden op de autosnelweg bvb heb ik dankzij de oordoppen bijna geen last van windruis, misschien net wel bij harde wind op kop maar wat ik wèl ergerlijk vind, is dat ik iedere bump in de weg keihard merk in m'n oor/hoofd alsof iemand met de wijsvinger op m'n oor tapt. Zeker als ik over een kasseistrook rij of over een slechte weg met putten of oneffenheden, ervaar ik een dof gebonk in m'n hoofd door de trillingen. Soms denk ik dat ze tè goed afsluiten... Begrijpen jullie wat ik bedoel? :) Nog iemand die dit vroeger ervaarde, en met succes veranderde van soort oordoppen?
Contact van m'n helm met de oordoppen kan niet de oorzaak zijn want ook als ik stap met de oordoppen in zonder helm, is het bij iedere stap die ik zet: "BONK". Soms denk ik dat m'n oordoppen niet geschikt zijn om mee op de motor te zitten. Dat ze enkel geschikt zijn als ik stilsta of stil zit tijdens concerten, bijvoorbeeld.

Ik zou willen veranderen van oordoppen: van siliconen naar foam, wat misschien de schokken beter absorbeert en eventueel kan ik ook eens kijken om de suspensie van m'n motor zachter te zetten.

Alle tips welkom uiteraard! ;)
In twee jaar tijd kunnen je gehoorgangen "vervormen" waardoor de toen op maat gemaakte Variphones je goed pasten,
maar nu misschien niet meer. Ik heb het geluk dat ik in al die jaren (gebruik Alpine al 7 jaar) nog geen vervanging nodig heb gehad.
Maar het gebeurd, is een natuurlijk proces.
En laten we wel wezen, het is ongeveer 100-125€ en voor bescherming van je gehoor is dat niet heel veel.
Gebruik die oordop op de motor en op de schietbaan, concerten dus ze brengen hun geld wel op.
En bij Alpine hebben ze pasgarantie, en een kwijtraak-verzekering, zit gewoon allemaal goed bij Alpine.

Ga anders eens bij de langs in Soest (vlakbij Amersfoort), pal bij de snelweg en laat je adviseren.
 
Hoi allemaal,
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Variphone (30db-filter, denk ik), vervaardigd met harde silicone en er is een filter aanwezig.
Een tweetal jaar geleden heb ik ze laten aanmaken om naar concerten te gaan en sinds kort rij ik met de motor en gebruik ik ze daarvoor ook. Ik heb door m'n vroegere muzikale activiteiten hele gevoelige oren gekregen en er is ook wel sprake van een hele lichte pieptoon die constant aanwezig is, en gelukkig enkel hoorbaar is in een stille kamer.
Tijdens het rijden op de autosnelweg bvb heb ik dankzij de oordoppen bijna geen last van windruis, misschien net wel bij harde wind op kop maar wat ik wèl ergerlijk vind, is dat ik iedere bump in de weg keihard merk in m'n oor/hoofd alsof iemand met de wijsvinger op m'n oor tapt. Zeker als ik over een kasseistrook rij of over een slechte weg met putten of oneffenheden, ervaar ik een dof gebonk in m'n hoofd door de trillingen. Soms denk ik dat ze tè goed afsluiten... Begrijpen jullie wat ik bedoel? :) Nog iemand die dit vroeger ervaarde, en met succes veranderde van soort oordoppen?
Contact van m'n helm met de oordoppen kan niet de oorzaak zijn want ook als ik stap met de oordoppen in zonder helm, is het bij iedere stap die ik zet: "BONK". Soms denk ik dat m'n oordoppen niet geschikt zijn om mee op de motor te zitten. Dat ze enkel geschikt zijn als ik stilsta of stil zit tijdens concerten, bijvoorbeeld.

Ik zou willen veranderen van oordoppen: van siliconen naar foam, wat misschien de schokken beter absorbeert en eventueel kan ik ook eens kijken om de suspensie van m'n motor zachter te zetten.

Alle tips welkom uiteraard! ;)
Het zijn doppen aan laten meten voor concerten... zijn het doppen met aanpak? Ofwel een uitstulping of ringetje waaraan een koordje kan etc? Dan is er altijd meer kans op helmcontact. Ja ik heb gelezen dat dat het niet is volgens jou ;-) ... Wanneer je voor nieuwe doppen gaat, ga dan in ieder geval voor doppen zonder aanpak.

Wat betreft het gebonk.... Het kan zijn dat je pasvorm niet 100% oke meer is, al heb ik mijn twijfels of dat juist je voetstappen etc harder laat klinken.

Tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat ik al zo'n 15 jaar met op maat doppen rij. Bij alle setjes die ik heb gehad, ervaar ik mijn voetstappen ook harder in m'n klotsende bovenkamer.
 
Hoi allemaal,
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Variphone (30db-filter, denk ik), vervaardigd met harde silicone en er is een filter aanwezig.
Een tweetal jaar geleden heb ik ze laten aanmaken om naar concerten te gaan en sinds kort rij ik met de motor en gebruik ik ze daarvoor ook. Ik heb door m'n vroegere muzikale activiteiten hele gevoelige oren gekregen en er is ook wel sprake van een hele lichte pieptoon die constant aanwezig is, en gelukkig enkel hoorbaar is in een stille kamer.
Tijdens het rijden op de autosnelweg bvb heb ik dankzij de oordoppen bijna geen last van windruis, misschien net wel bij harde wind op kop maar wat ik wèl ergerlijk vind, is dat ik iedere bump in de weg keihard merk in m'n oor/hoofd alsof iemand met de wijsvinger op m'n oor tapt. Zeker als ik over een kasseistrook rij of over een slechte weg met putten of oneffenheden, ervaar ik een dof gebonk in m'n hoofd door de trillingen. Soms denk ik dat ze tè goed afsluiten... Begrijpen jullie wat ik bedoel? :) Nog iemand die dit vroeger ervaarde, en met succes veranderde van soort oordoppen?
Contact van m'n helm met de oordoppen kan niet de oorzaak zijn want ook als ik stap met de oordoppen in zonder helm, is het bij iedere stap die ik zet: "BONK". Soms denk ik dat m'n oordoppen niet geschikt zijn om mee op de motor te zitten. Dat ze enkel geschikt zijn als ik stilsta of stil zit tijdens concerten, bijvoorbeeld.

Ik zou willen veranderen van oordoppen: van siliconen naar foam, wat misschien de schokken beter absorbeert en eventueel kan ik ook eens kijken om de suspensie van m'n motor zachter te zetten.

Alle tips welkom uiteraard! ;)
Ik snap wat je bedoelt, met oordoppen in is lopen - eigenlijk alle mechanische handelingen van m'n lijf- zeer hoorbaar in mijn hoofd. Lopen is niet prettig.
Soms moet ik bij tanken communiceren met de persoon achter de kassa - en ik heb geen zin om die doppen helemaal uit te doen. Goede training in liplezen 8-)
Op de motor heb ik er geen last van.
Ik gebruik Alpine sleepsofts met dichtgestopt filter, die ik zeer diep inbreng in de gehoorgang. (steeltjes ver buiten bereik)
Alleen dan werkt het goed. Voor ik onderweg ga doe ik altijd een soort omgevingsgeluid check, het kleinste lekje bederft de demping al.
Ik heb er touwtjes aangeknoopt, zodat ik ze er ook weer uitkrijg.
Serene rust, podcasts goed beluisterbaar @ ondeugende snelheden.
 
Het zijn doppen aan laten meten voor concerten... zijn het doppen met aanpak? Ofwel een uitstulping of ringetje waaraan een koordje kan etc? Dan is er altijd meer kans op helmcontact. Ja ik heb gelezen dat dat het niet is volgens jou ;-) ... Wanneer je voor nieuwe doppen gaat, ga dan in ieder geval voor doppen zonder aanpak.

Wat betreft het gebonk.... Het kan zijn dat je pasvorm niet 100% oke meer is, al heb ik mijn twijfels of dat juist je voetstappen etc harder laat klinken.

Tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat ik al zo'n 15 jaar met op maat doppen rij. Bij alle setjes die ik heb gehad, ervaar ik mijn voetstappen ook harder in m'n klotsende bovenkamer.
Maar dat is bij alle otoplastieken het geval, hoor mijzelf lopen, hoor het ademen door de neus veel harder, als ik slik dat gaat er in de bovenkamer een bom af.
Maar buiten de 1,5 meter (nee geen Corona) hoorde ik nauwelijks iemand praten. Je moet inderdaad beeld en geluid zien want anders loop je info mis. Maar dat schijnt normaal te wezen.

En contactgeluid via de "aanpak" zou idd nog kunnen mits deze er is.
 
Ik neig naar 98% pasvorm ipv 100%. Of dat je je kaken wat te hard op elkaar drukt, al dan niet onbewust. Probeer anders eens bewust je tong tussen je voortanden te houden een tijdje
Zal ik eens proberen. :)
Ga anders eens bij de langs in Soest (vlakbij Amersfoort), pal bij de snelweg en laat je adviseren.
Iets te ver voor me want woon in België maar ik denk dat er hier ook wel soortgelijke merken bestaan.
Het zijn doppen aan laten meten voor concerten... zijn het doppen met aanpak? Ofwel een uitstulping of ringetje waaraan een koordje kan etc? Dan is er altijd meer kans op helmcontact. Ja ik heb gelezen dat dat het niet is volgens jou ;-) ... Wanneer je voor nieuwe doppen gaat, ga dan in ieder geval voor doppen zonder aanpak.

Wat betreft het gebonk.... Het kan zijn dat je pasvorm niet 100% oke meer is, al heb ik mijn twijfels of dat juist je voetstappen etc harder laat klinken.

Tegelijkertijd moet ik ook toegeven dat ik al zo'n 15 jaar met op maat doppen rij. Bij alle setjes die ik heb gehad, ervaar ik mijn voetstappen ook harder in m'n klotsende bovenkamer.
Nee, is zonder aanpak. Ik had de optie toen ik ze liet aanmaken maar heb er niet voor gekozen. :)
Ik denk dat het gebonk gewoon komt omdat het goede oordoppen zijn. Lijkt een beetje een contradictie maar ik denk dat het komt omdat ze zo goed afsluiten omdat ze op maat gemaakt zijn. :)
Ik snap wat je bedoelt, met oordoppen in is lopen - eigenlijk alle mechanische handelingen van m'n lijf- zeer hoorbaar in mijn hoofd.
Inderdaad! En dat irriteert me niet maar wel als ik over iets mindere goede wegen rij en iedere schok die door m'n lijf gaat, doorbonkt in m'n hoofd omdat mijn gehoorgang afgesloten is.
Misschien is de druk op m'n banden te hard of staat m'n suspensie van de motor (Husqvarna Vitpilen 701) te hard afgesteld. Allemaal dingen die ik eens zal onderzoeken. :)
Maar dat is bij alle otoplastieken het geval, hoor mijzelf lopen, hoor het ademen door de neus veel harder, als ik slik dat gaat er in de bovenkamer een bom af.
Maar buiten de 1,5 meter (nee geen Corona) hoorde ik nauwelijks iemand praten. Je moet inderdaad beeld en geluid zien want anders loop je info mis. Maar dat schijnt normaal te wezen.
Inderdaad, gisteren heb ik me schuimpjes gehaald om eens te testen. Ze dempen bijna 30 db en eens ze je gehoorgang opvullen, zit alles potdicht. Het was rustig rijden, moet ik zeggen, haha. :D Hetzelfde probleem bleef wel bestaan: bij oneffenheden in de weg, hoorde ik de schokken die m'n lichaam te verduren kreeg, doorbonken tot in m'n bovenkamer.
Ik had gehoopt dat het schuim ergens de schokken zou absorberen maar dat is niet realistisch. De ervaring was hetzelfde als bij mijn harde op maat gemaakte siliconen oordoppen met filter.
Ik begin te denken dat alle goed dempende oordoppen me die ervaring zullen geven en kijk eerder in de richting van bandendruk (m'n banden stonden iets te hard) en vooral... suspensie. Gelukkig is m'n vering regelbaar dus zal eens uitzoeken wat ik kan aanpassen.
Misschien focus ik me te hard op het "probleem" en maak ik het groter dan het is en ervaart iedereen dit maar stoort zich er niemand verder aan. :D

Bedankt voor al jullie reacties alvast! :Y
 
Inderdaad, gisteren heb ik me schuimpjes gehaald om eens te testen. Ze dempen bijna 30 db en eens ze je gehoorgang opvullen, zit alles potdicht. Het was rustig rijden, moet ik zeggen, haha. :D Hetzelfde probleem bleef wel bestaan: bij oneffenheden in de weg, hoorde ik de schokken die m'n lichaam te verduren kreeg, doorbonken tot in m'n bovenkamer.
Ik had gehoopt dat het schuim ergens de schokken zou absorberen maar dat is niet realistisch. De ervaring was hetzelfde als bij mijn harde op maat gemaakte siliconen oordoppen met filter.
Ik begin te denken dat alle goed dempende oordoppen me die ervaring zullen geven en kijk eerder in de richting van bandendruk (m'n banden stonden iets te hard) en vooral... suspensie. Gelukkig is m'n vering regelbaar dus zal eens uitzoeken wat ik kan aanpassen.
Misschien focus ik me te hard op het "probleem" en maak ik het groter dan het is en ervaart iedereen dit maar stoort zich er niemand verder aan. :D

Bedankt voor al jullie reacties alvast! :Y


Volgens mijn sportbroeders in arms, is dit fenomeen wat je ervaart "normaal". Het is net alsof je onder water zit en alles in je eigen/rondom je eigen lichaam meer waarneemt. Maar dat is normaal, en de motor qua vering na laten kijken kan nooit geen kwaad.
 
Wil zelf ook naar otoplastieken gaan, maar nu zijn ineens alle acties niet meer geldig en vind 89 of 135 best een prijsverschil. Iemand nog ergens een actie /aanbieding gezien ?

Ook van diverse kennissen gehoord dat ze bij de lokale winkel niet echt geweldig aanmeten, dus wil het liever rechtstreeks bij de fabrikant Laten doen. Verwacht weinig verschil tussen alpine, pkuggerz of earmo. Of zijn er nog andere ?
 
Laatst bewerkt:
Wil zelf ook naar otoplastieken gaan, maar nu zijn ineens alle acties niet meer geldig en vind 89 of 135 best een prijsverschil. Ook van diverse kennissen gehoord dat ze bij de lokale winkel niet echt geweldig aanmeten, dus wil het liever rechtstreeks bij de fabrikant Laten doen. Verwacht weinig verschil tussen alpine, pkuggerz of earmo. Of zijn er nog andere ?

illbruck FM330 , altijd passend en kwalitatief uitstekend

 
Wil zelf ook naar otoplastieken gaan, maar nu zijn ineens alle acties niet meer geldig en vind 89 of 135 best een prijsverschil. Ook van diverse kennissen gehoord dat ze bij de lokale winkel niet echt geweldig aanmeten, dus wil het liever rechtstreeks bij de fabrikant Laten doen. Verwacht weinig verschil tussen alpine, pkuggerz of earmo. Of zijn er nog andere ?
Als je voor Alpine zou gaan is het naar mijn mening echt niet nodig dit rechtstreeks bij hen aan te laten meten hoor. Van Boxtel (daar kun je terecht voor de afdrukken voor je Alpine's) heeft zelf ook oordoppen op maat in hun assortiment, en weten wat ze doen. Althans, bij mij is het goed bevallen! :t
 
Vindt de geringe meerprijs wel meevallen bij Alpine, gewoon vragen om motorbeurs korting!
Je hebt pasgarantie, tegen een kleine bijdrage een verzekering voor kwijtraken, ze bewaren je afdruk van je oor (dus een tweede set is zo te maken).
 
Vindt de geringe meerprijs wel meevallen bij Alpine, gewoon vragen om motorbeurs korting!
Je hebt pasgarantie, tegen een kleine bijdrage een verzekering voor kwijtraken, ze bewaren je afdruk van je oor (dus een tweede set is zo te maken).

Let wel: Die afdruk gebruiken ze maximaal 2 jaar.
 
Wil zelf ook naar otoplastieken gaan, maar nu zijn ineens alle acties niet meer geldig en vind 89 of 135 best een prijsverschil. Iemand nog ergens een actie /aanbieding gezien ?

Ook van diverse kennissen gehoord dat ze bij de lokale winkel niet echt geweldig aanmeten, dus wil het liever rechtstreeks bij de fabrikant Laten doen. Verwacht weinig verschil tussen alpine, pkuggerz of earmo. Of zijn er nog andere ?

25% kortingsactie: nu vanaf € 89,96 - Pluggerz otoplastieken bij Beter Horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan