Maat remleidingen?

5 mrt 2019
116
25
Haarlemmermeer
Betreft een thundercat uit 1996.

Remleidingen zien er uitgedroogd uit, scheurtjes erin en niet meer soepel. Daarnaast vind ik stalen remleidingen ook gewoon mooier.

Ergens volgende week ga ik de schijven + blokken ook vervangen.

Nu mijn vraag:

Hoe kom ik er achter welke lengtemaat mijn huidige remleidingen hebben? WPH geeft niks aan.. of ik heb er 30 keer overheen gelezen. Op de remleiding zelf kan ik ook niks aflezen.

Moet ik de remleiding demonteren om de lengte maat te achterhalen?

Graag jullie advies en de mogelijkheden die er zijn!

Alvast bedankt!
 
Of je die ook vervangt. Omdat die niet bij die setjes zit.
Daar zou ik zelf ook niet snel voor kiezen; dat is geen drukleiding en heeft weinig te lijden onder zijn bestaan. Ik kan me voorstellen dat als 'ie in het zicht zit dat je er dan ook een 'mooiere' op wil hebben, maar functioneel zal het onvoldoende toevoegen om de kosten te verantwoorden.

Edit: o kut, ik zie dat iedereen dat ondertussen al gezegd heeft. _O-
 
Voor Nr 19, kost 9 euro. onderdeel 3GM2585F00 , het is een1995 FZR 1000 onderdeel. Als je met dit nummer naar welke zichzelf respecterende dealert gaat kan die het voor je bestellen, maar ook bij www.cmsnl.com Het tuitje op de hoofdremcilinder is niet los te bestellen, sloop het niet

https://www.cmsnl.com/yamaha-yzf600...00e2_model39292/hose_3gm2585f00/#.Xoy6UaNcLAU
1586281013633.png
 
Voor Nr 19, kost 9 euro. onderdeel 3GM2585F00 , het is een1995 FZR 1000 onderdeel. Als je met dit nummer naar welke zichzelf respecterende dealert gaat kan die het voor je bestellen, maar ook bij www.cmsnl.com Het tuitje op de hoofdremcilinder is niet los te bestellen, sloop het niet

https://www.cmsnl.com/yamaha-yzf600...00e2_model39292/hose_3gm2585f00/#.Xoy6UaNcLAU
Bekijk bijlage 1483439

Dus deze

Ik ken deze winkel wel ;)

Nr 28, achter. Kost wat duurder maar is een specialleiding, niet te vervangen , nouja er zit een rubbertje omheen, maar de leiding is voorgevormd. Is een FZR600 onderdeel


https://www.cmsnl.com/yamaha-yzf600...l39292/hosereservoir_4jh2589500/#.Xoy8PKNcLAU


Bekijk bijlage 1483445


En deze zijn gewoon goed toch? Dat verhaal met dat “specialleiding”, bedoel je daarmee dat je dus alleen die kan gebruiken die jij net stuurde? Of dat je deze gewoon überhaupt niet kan vervangen op de cat?
 
Je kan alles dat remleiding is gebruiken, maar de leiding die achter moet is voorgevormd en loopt hier en daar omheen, als je een niet voorgevormd leidinkje neemt kan het weer gaan schuren, schuiven, tussen veren komen. Je kan het achterleidinkje gewoon vervangen door de originele te bestellen hoor. |Voor kan je die Brembo nemen. Vaak wijken de buiten/binnenmaten af waardoor ze net niet lekker op de tuutjes gaan of de klemmetjes niet mooi passen, daarom beter OEM bestellen... Maar voel je geheel vrij...
 
Je kan alles dat remleiding is gebruiken, maar de leiding die achter moet is voorgevormd en loopt hier en daar omheen, als je een niet voorgevormd leidinkje neemt kan het weer gaan schuren, schuiven, tussen veren komen. Je kan het achterleidinkje gewoon vervangen door de originele te bestellen hoor. |Voor kan je die Brembo nemen. Vaak wijken de buiten/binnenmaten af waardoor ze net niet lekker op de tuutjes gaan of de klemmetjes niet mooi passen, daarom beter OEM bestellen... Maar voel je geheel vrij...

Bedankt voor de heldere uitleg! Ik ga ze OEM bestellen voor de zekerheid.
 
Als je die nummers meeneemt naar je motorwinkel hoeven ze niet te zoeken, controleer de plaatjes even bij jouw Cat, het gaat niet om honderden euro's maar vertrouwen is goed, controle is beter
 
Terug
Bovenaan Onderaan