Maat schroefdraad Migsel mount

Jon156

MF'er
10 feb 2021
125
161
Zeeuws-Vlaanderen
Hallo Allemaal,

Op mijn onlangs aangekochte bmw r1150gs zit een migsel navigatiehouder, echter zit er geen ram mount bol meer in.
Deze zou ik graag terug in gebruik nemen, maar ik kom er online niet achter welke schroefdraad daar in zou zitten.

Nu dacht ik eerst dat het zo simpel was als m8 of m10, thuis geprobeerd en m8 was te klein, dus m10, maar nu blijken er twee verschillende types m10 in de handel te zijn, en ergens op een engelstalig forum spreken ze zelfs over 3/8 schroefdraad, en ook die maat ram mount bol vind ik online terug.

Kan iemand mij uit de brand helpen?
Of wordt het een ritje naar de ijzerhandel om een paar verschillende maten bouten te proberen 😅
 
Ram levert materiaal met heel veel verschillende schroefdraden in inch-maten: 1/4", 3/8" en 5/16", maar ook metrisch met verschillende spoed (bijv. M10-1.25 en M10-1.5). Zie ook: Shop Popular Components B Size | RAM® Mounts

Welke maat Migsel gebruikt weet ik niet, maar je kunt bij hen wel die bolletjes kopen:
Die zullen ongetwijfeld passen.
 
Deze site had ik voorbij zien komen, maar kon ik op mijn werk niet openen, het leek me een engelse site
Op mijn gsm kon ik hem wel openen en zie ik dat het in België is en dat verzending inbegrepen is, dan is het wel interessant, en zal het inderdaad neem ik aan gelijk de juiste zijn.
 
Ondertussen heb ik de mount binnen via migsel zelf, en het was inderdaad een engelse maat.
Monteren op mijn motor ben ik nog niet aan toegekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan