maat van je helm

pentura

MF'er
20 mrt 2005
196
0
hallo ik wil een helm bestellen via internet heb nu een lazer helm en de volgende helm die ik wil kopen is een agv zou het kunnen dat de maat van de helm niet overeenkomt
alvast bedankt
 
Van het zelfde merk en type kunnen twee dezelfde helmen verschillend passen.

Er is vrijwel geen helm gelijk.

Naar de winkel en gewoon passen.

Zo rij ik al jaren met verschillende Shubert helmen.

Een Arai krijg ik niet op mijn koppie.
Deze zijn zmal en langwerpig. Mijn koppie is wat ronder.

En pas helmen in de showroom zijn meerdere keren door anderen gepast, en zijn inmiddels iets ruimer. Heb je er een gevonden probeer dan eens een nieuwe uit een doos die nog niet eerder gepast is.
 
Je kunt de helm altijd nog online bestellen als je dan goedkoper uitbent. Voor de maat is het toch wel aan te raden om dit in de winkel te gaan passen lijkt me?

Vooral als je wat meer rijdt ga je je er aan ergeren denk ik als het net niet lekker zit.
 
ik heb al 4 helmen via internet besteld, allemaal passen ze prima. Een shark RSR, een Berik crossding en 2 chinese helmen. Allemaal maat M, allemaal precies goed passend.
 
nu er toch een topic over helmen is kan ik gelijk ook een vraagje stellen.

zijn er ook helmen met een langere kin vorm?? wat mijn kin komt altijd tegen de voorkant van de helm en het irriteerd ontzettend!, ik rij nu ook met een XL zodat m'n kin de "wand" niet raakt iemand tips???

thanx,
 
nu er toch een topic over helmen is kan ik gelijk ook een vraagje stellen.

zijn er ook helmen met een langere kin vorm?? wat mijn kin komt altijd tegen de voorkant van de helm en het irriteerd ontzettend!, ik rij nu ook met een XL zodat m'n kin de "wand" niet raakt iemand tips???

thanx,


Probleem had ik ook, na een bezoekje aan Arai was het opgelost, nu heb ik een kinstuk met een "deuk" erin. Totale kosten 0,0 (moet je wel een arai hebben die jonger is dan 5 jaar)

8-)
 
nu er toch een topic over helmen is kan ik gelijk ook een vraagje stellen.

zijn er ook helmen met een langere kin vorm?? wat mijn kin komt altijd tegen de voorkant van de helm en het irriteerd ontzettend!, ik rij nu ook met een XL zodat m'n kin de "wand" niet raakt iemand tips???

thanx,
img1004828075.jpeg


:P
 
Weet niet waar jij vandaan komt maar ik zou naar termaat gaan en em daar passen. Bij termaat koop je elke willekeurige helm voor 100-150 euri minder. Ik heb daar mijn arai rx7 corsair haga repl. gekocht voor stukken minder dan advies verkoop 850 euri :X .
 
Ik heb mijn helm ook via het internet gekocht, maar ben hem wel eerst gaan passen in een winkel.
Het is inderdaad zo dat deze helmen al door meerdere personen gedragen zijn, en dus al wat ruimer zitten.
Mijn arai zat nieuw ook wat krapper dan die in de winkel, zonder dat het echt stoorde, maar je merkte het toch. Maar hij heeft zich ondertussen al perfect gezet en nu past hij me als gegoten.

Dus ik ben zeer tevreden over mijn aankoop, hij was ongeveer 250€ goedkoper dan hier in Belgie, en er zat ook nog in pinlock op, welke niet standaard geleverd werd met de helm hier. :)

Dus: passen en bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan