maat van mij wil achter de motor

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
hoi een motormaatje die ook skielerd die wil achter de motor aan gaan hangen.
de meesten van ons die doen het niet hij wil namelijk met 200 kmph er achter gaan hangen?
lijkt me geen goed plan ondanks hij een leren pak aan doet en helm enz

 

Ik zou um achter een Hayab. hangen en dan 300 gaan rijden! Laten we elkaar nu geen mietje noemen. :j :+
 
Eer dat jij bij de 200 bent hebben zijn lagers het allang begeven |( |(

Laat hem eerst maar eens proberen om bij 80 te blijven staan.

Daarnaast, als jij gaat optrekken zoals het hoort op de motor dan kan hij het touw niet vasthouden. Dus moet je langzamer optrekken en ik denk dat zijn armen het dan uiteindelijk nog niet houden en dat je asfalt tekort komt.

Heeft hij al nagedacht over stoppen ?
 
Paar tips:

- Het kan wel hoor, met hoge snelheid achter een motor. Koop dan wel GROTE wielen voor de skeelers... en doe het niet te lang, want ze smelten zo weg...serieus!
- Doe dat NIET met een touw! Dan is de kans dat je valt VEEL groter. Hij moet gewoon aan het achterrekje vasthouden. Dan kan hij, mocht hij in onbalans komen, zichzelf een beetje opdrukken, zodat de druk op de skeelers minder wordt, en zich daardoor stabiliseerd.

Laatste tip: Mocht je zeker weten dat het goed gaat...DOE HET NIET!
 
het is zeker doenbaar,
heb er zelfs al een video van gezien van ergens van de een of andere site

een skeeler achter een motor hangend aan ook +-200km/u
is wel echt gekkenwerk en je hebt een heel lang stuk rechte baan nodig met veel ruimte om te stoppen

om te remmen zou ik als skeeler wel achter de motor blijven vasthouden en de moto zachtjes laten remmen, rem je met je skeelers zullen de wieltjes inderdaad op zijn denk 'k
 
sorry hoor...maar is ie niet een beetje ziek in zijn hoofd...
weet jij wat er met je gebeurd als je met 200 op je gezicht klapt....
leren pak of niet...

je valt heel ongelukkig....

DOE HET NIET!!!

levensgevaarlijk.... |(
 
record is 270, met speciaal ontwikkelde wieltjes ivm temperaturen, gemeten op een gladde kombaan....

je bent gek als je dat figuur meetrekt, maakt je op vershillende manieren medeverantwoordelijk als er wat gebeurt...
 
ik heb het net gelezen in de moto 73 ja speciaale lagers enzt

ik denk trouwens dat de gek die dat wil hier zelf ook nog wel op reageerd
 
zou je het jezelf ooit vergeten moest er iets foutgaan???
als ik eens risico's neem is het altijd enkel voor mezelf en probeer ik nooit anderen in gevaar te brengen
 
hoi een motormaatje die ook skielerd die wil achter de motor aan gaan hangen.
de meesten van ons die doen het niet hij wil namelijk met 200 kmph er achter gaan hangen?
lijkt me geen goed plan ondanks hij een leren pak aan doet en helm enz

:? 1 April is al weer een tijdje geleden? Of wellicht moet die maat van je eens een praatje gaan maken met een zielenknijper ofzo :? Of is ie altijd al suicidaal geweest :?
 
Stel je hebt het goede materiaal, dan nog heeft een skeeler mini-wieltjes! Meteen 200 zonder ervaring met aanhangen op lagere snelheden is al gekkenhuis, op de opnebare weg is zelfmoord (of testen van beschermengeltje). Moet op een lang stuk, stuk moet vrij zijn van troep (en blijven), daarnaast is snelweg een big nono (denk maar eens aan wat onze vrienden van de KLPD van dergelijke stunts vinden + de bijpassende boetes voor jullie allebei, niet te vergeten de obligate noodstop als een koekblikridder je over het hoofd gezien heeft).
Als extraatje nog de kans dat als je maat onderuit gaat, je meegetrokken kan worden...
Klinkt natuurlijk wel leuk & specta, maar ook errug ongezond...

Niet doen, dus
 
Vooral doen })
Alleen al het feit dat je "maat" dit overweegt geeft voor mij aan dat hij levensmoe is. Wat me tegenvalt is dat jij het overweegt, jij bent namelijk degene die eindverantwoordelijk is aangezien jij bestuurt.
Buiten alle verwondingen en evt. overlijdensgevallen hoef je dan alleen nog maar op te draaien voor alle kostten })

C.U.


:j
 
Vooral doen })
Alleen al het feit dat je "maat" dit overweegt geeft voor mij aan dat hij levensmoe is. Wat me tegenvalt is dat jij het overweegt, jij bent namelijk degene die eindverantwoordelijk is aangezien jij bestuurt.
Buiten alle verwondingen en evt. overlijdensgevallen hoef je dan alleen nog maar op te draaien voor alle kostten })

C.U.


:j

... En deze kosten dekt de verzekering niet, want roekeloos gedrag!
 
... En deze kosten dekt de verzekering niet, want roekeloos gedrag!
Mocht schamper zot genoeg zijn om dit te doen, en er gebeurd inderdaad iets, dan is die persoon natuurlijk van ze buddy gevallen door een erge hobbel of zijn ze beiden onderuit gegaan door een beest ofzo..
verzekering dekt't wel. Hopelijk wel all-risk dan.
 
Een geval van steekje los misschien?

Als het een vriend van mij zou zijn, zal ik het nooit toelaten dat hij dat ging proberen en ik hem er daar bij ging helpen.

Je moet overigens je materiaal wel blind vertrouwen zeg! Pfffff
 
Op 2001-08-03 21:47, schreef DeGroteMuis:
... En deze kosten dekt de verzekering niet, want roekeloos gedrag!
Mocht schamper zot genoeg zijn om dit te doen, en er gebeurd inderdaad iets, dan is die persoon natuurlijk van ze buddy gevallen door een erge hobbel of zijn ze beiden onderuit gegaan door een beest ofzo..
verzekering dekt't wel. Hopelijk wel all-risk dan.

Werkt alleen als er geen getuigen zijn... Anders hang je gewoon... En zeker als er een 3e partij bij betrokken is...
... Maar ik schat Schamperd wel in als een weldenkende biker, die dergelijke stunts dus niet zal uithalen :)
 
Dat jouw maat suicidaal is is tot daar aan toe, maar dat hij jou medeplichtig wil maken aan zijn verwondingen over overlijden gaat wel erg ver.
Er zijn veel meer leukere dingen die je kunt doen en dan gezellig napraten.

Mijn advies: NIET DOEN!
 
Als het goed gaat is dat natuurlijk erg :9~

Maarre, als het fout gaat ben jij medeverantwoordelijk en dat wil je echt niet!!!

NIET DOEN!!!

Heeft je maat soms
kill.gif
neigingen ofzo???

_________________
Joepie!!! Mijn http://members1.chello.nl/m.linn (site) is online!!!

http://members1.chello.nl/m.linn/m/fazer.jpg (Mijn fiets...)

[ Dit Bericht is bewerkt door: soeptablet op 2001-08-04 11:26 ]
 
Soeptablet, leuke smilie! :) (die laatste)

Verder heb ik weinig toe te voegen, alleen een: DOE HET NIET! :)
 
Never nooit doen.. Die gasten waar je al over gelezen hebt, of iets over gezien hebt op tv doen zulk soort stunts altijd op een circuit. En dat is echt wel een reden. Mocht je zoiets op de openbare weg proberen, dan heb je altijd de kans de je klein puin tegenkomt. Daar merk je op de motor misschien niets van die maat van je kan door een klein steentje of rubbermarble dan ineens asfalt eten..

Van de andere kant over die stunt; 't klinkt wel gaaf! 8-)
 
Ik zou het wel eens willen proberen!
Nu ben ik misschien niet helemaal normaal, maar in m'n motorpak en helm op zou ik zo achter een motor gaan hangen!
Maar natuurlijk GEEN 200 km/h eerst maar eens tot 100 km/h proberen.
Op een zondagmiddag op een industrieterrein bijv.
Ik zou zelf overgens nooit zo'n mafkees achter m'n motor willen hebben hangen voor je het weet heb je schade.
Wie wil mij zijn skeelers uitleenen? })
 
Wie wil mij zijn skeelers uitleenen? })

Bij Intertoys Wijchen hebben ze goedkope.... Vanaf 29,95.... Wel t/m maat 39 of zo... Is goedkope troep, breekt waarschijnlijk af, maar dat verschil merk je toch niet.... Op een industrieterrein ligt vaak een hoop kleine troep op de weg.... Dus onderuit ga je toch... Goede nieuws: Je weet meteen of je pak goed beschermt... ;)
Als je dit serieus zou willen doen, heb je absoluut een heel goede voorbereiding nodig, liefst informatie van iemand die dit vaker doet...

Weet nog wel iemand met maatje 48 skeelers (47 schoen)... Lijkt me erg fors, maar wil ze vast wel uitlenen (als ze je passen), voor een mogelijkheidje deze stunt te filmen....

Nu nog een motorrijder & een veegmachine (om onverwacht stuiteren op kleine troep te voorkomen)... })

Duidelijk is dus dat ik het nevernooitniet zelfs maar zou overwegen... Maar ja, ik ben dan ook een watje... :)

Edit: Nog een toevoeging: Begin maar eens met 20 of zo... Je wil niet weten wat er binnenkomt op de eerste hulp aan skeelerend volk met botbreuken... en deze gaan lang geen 100... Bron: maat van mij, verpleger in Rijnstaete Arnhem...



[ Dit Bericht is bewerkt door: DeGroteMuis op 2001-08-05 01:11 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan