Maatje gezocht omgeving Maastricht / Zuid-Limburg

Taribuka

Rookie
19 apr 2011
11
6
Maastricht
Hallo,

Ik heb sinds 4 maart een Ducati 600 SS uit 1995 en ik ben van plan om ermee te gaan toeren in het mooie Zuid-Limburg (en later in België of Duitsland als dat weer kan). Alleen heb ik niemand om dit mee te delen. Mijn vriendin en vrienden vinden het niks of hebben geen rijbewijs.

Dus mocht je een ritje willen maken in het zuiden des lands, laat het maar weten.

Groetjes, Taribuka
 
Daar kan je mooi rijden. Ik zag af en toe af vanuit 't noorden van Limburg. Maar goed, ik rij een 250cc dingetje dus daar zul je niet veel lol aan beleven qua samenrijden ;-)
 
Zeker. Ik ben zondag nog naar Weert gereden, naar een kameraad, en ik vind toeren heerlijk. Gas geven komt later wel. Ik heb de motor pas kort, dus ik moet er nog aan wennen en een mooie omgeving met mooie bochten is ook wat, toch? Dus als je 60 km naar het zuiden rijdt, ben je hier :) Geef maar een seintje, dan spreken we af als je wilt! Groetjes
 
Alleen gaat ie niet naar het zuiden dit keer. Maar ik kom regelmatig in Zuid-Limburg omdat mijn vriendin er woont. Ik begin er zelfs redelijk de weg te kennen binnendoor.
 
Die route klinkt wel leuk, alleen lijkt me wel erg ver. Ik moet nog wennen aan de motor en dan 200 - 250 kilometer rijden wordt wel pittig. Als ze naar het zuiden zouden rijden, was het voor mij aantrekkelijker geweest denk ik. Toch lijkt het me wel cool om mee te gaan en zo leer ik de motor ook goed kennen natuurlijk. Ik slaap er nog een nachtje over :)
 
Die route klinkt wel leuk, alleen lijkt me wel erg ver. Ik moet nog wennen aan de motor en dan 200 - 250 kilometer rijden wordt wel pittig. Als ze naar het zuiden zouden rijden, was het voor mij aantrekkelijker geweest denk ik. Toch lijkt het me wel cool om mee te gaan en zo leer ik de motor ook goed kennen natuurlijk. Ik slaap er nog een nachtje over :)
De route zelf is maar 170 km, zie hieronder, het is alleen nog wat je extra moet rijden om in Roermond te komen en terug naar huis. Als je wat vroeger in Roermond ben kan je je benen nog even strekken voor de rit begint en voor het naar huis rijden ook.
Vertrekpunt:
parkeerplaats KFC Roermond
Schaarbroekerweg 70,
6042 EJ Roermond

Verzamelen: 09:30 ~10:00
Vertek 10:00
De route is 170 km. Volgens TomTom doen we hier 3 uur en 46 minuten over. Ik ga de route nog eens narijden en kijken dat we na 50 à 60 km een stop hebben. En dan rond de middag ergens iets kunnen eten.
Terugkomst bij de KFC zal ergens rond 15:00 zijn.
Het wordt trouwens de route tussen Sittard en Baarlo. We gaan niet het heuvelland in.
 
Die route klinkt wel leuk, alleen lijkt me wel erg ver. Ik moet nog wennen aan de motor en dan 200 - 250 kilometer rijden wordt wel pittig. Als ze naar het zuiden zouden rijden, was het voor mij aantrekkelijker geweest denk ik. Toch lijkt het me wel cool om mee te gaan en zo leer ik de motor ook goed kennen natuurlijk. Ik slaap er nog een nachtje over :)
Ideaal om je motor te leren kennen en het gevoel te ontwikkelen. Lekker via de snelweg naar Roermond (40 minuten). Even pauze en dan lekker een toertje door Midden/noord Limburg. Het is een rustige toer. Gemiddelde snelheid ligt rond de 50 km/h.
 
*kick. Woon in midden Limburg maar rij vaker in zuid Limburg en de aangrenzende grensregio. Rij meestal ook alleen om dezelfde redenen. Mocht je interesse hebben om eens te toeren hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan