Macna jas en broek en HJC helm Z.G.A.N

peerke2

MF veteraan
30 jun 2010
3.222
0
Ik heb een maand of 2 a 3 geleden een geheel macna pak gekocht.
Bestaande uit een jas en broek.

De jas:
Macna Geo black
Deze Geo is het topmodel van het Nederlandse merk Macna® en is voorzien van alle high tech features. Het jack is uitgevoerd met Superfabric; dit zeer slijtbestendige materiaal is verwerkt in de jas op de plekken waar het nodig is. Het materiaal vindt zijn oorsprong in industrieën waar veel met scherpe voorwerpen en messen gewerkt wordt. Naast de bescherming tegen deze scherpe voorwerpen bleek het materiaal ook uitstekende slijtbestendige eigenschappen te hebben. Het is zelfs nog sterker dan leer; hierdoor is het uitermate geschikt voor gebruik in motorkleding. Superfabric bestaat uit een speciale epoxy die als kleine puntjes op het materiaal verwerkt zijn. Epoxy wordt ook veel gebruikt in helmschalen en heeft zijn nut al ruimschoots bewezen.
Gemaakt van R-Tech met ballistische en Superfabric verstevigingen op schouders en ellebogen
Apart uitneembaar ademend en waterdicht Raintex membraan en thermovoering
CE-gekeurde protectie op schouders en ellebogen
Ventilatie openingen
Comfort Collar; kraagconstructie met zacht gevoerde delen en stelmogelijkheden middels een velcro strap
Afneembare Summer Comfort kraag; een afneembare voorflap en kraag waarachter zich een groot, winddoorlatend gaaspaneel bevindt. Wanneer de kraag verwijderd is kan de wind vrij door de jas waaien.
Click rits puller
SideEye reflectie - grote reflectiepanelen of strips aan de zijkant van de broek waardoor extra zichtbaarheid ontstaat op de plaatsen waar motorrijders het meest over het hoofd worden gezien.
Vision vest voorbereiding (NIET meegeleverd, kan apart meebesteld worden; bestelnummer: 75035602) - Het Vision Vest is een ideaal product om de zichtbaarheid van je jas in enkele seconden te "boosten". Je ritst het fluo gele met 3M reflectie uitgevoerde vest aan de achterzijde vast aan de jas en daarna monteer je hem aan de voorzijde aan de gespen. Gegarandeerd dat je in de avond of bij regenbuien goed zichtbaar bent in het verkeer. Het vest is ook weer heel erg simpel en snel te verwijderen waardoor je overdag en met goed weer in je normale motorjas rijdt zonder de aanwezige "fluo-boost"!
Coat hanger

Overige specs van dit multifunctionele jack van Macna®.
SUPER FABRIC:

Het nieuwe Superfabric is één van de grote innovaties onder de textiele stoffen van de afgelopen jaren. Met behulp van kleine zeer slijtvaste kunststof puntjes is het basis stof versterkt, terwijl door de puntsgewijze versteviging de ademde eigenschappen, waterbestendigheid en flexibiliteit intact blijven. De slijtwaarden overtreffen dat van leer. Vanwege de goede waterbestendige eigenschappen eigent Superfabric zich perfect voor het verbeteren van de veiligheid van een textiel jas. Maar ook bij leren kleding kan het voor meer veiligheid zorgen. In de nieuwe Macna collectie zijn diverse producten voorzien van panelen Superfabric. Deze bevinden zich als een soort slijtnokken op de impactgevoelige plaatsen. Ze zijn direct op de textiel panelen gelamineerd voor een superstrakke afwerking en een optimale betrouwbaarheid.
SUMMER COMFORT SYSTEM

Tijdens echt hete dagen is een Macna jas, voorzien van het Summer Comfort System, in een handomdraai te transformeren van
winddichte warme jas naar een ‘zomerse mesh jas. Na verwijdering van het kraagdeel komt een winddoorlatend mesh paneel vrij
waardoor de wind gemakkelijk de jas in kan. Het losse kraag deel is compact en kan gemakkelijk meegenomen worden. Als het weer dan plotseling omslaat is de kraag weer binnen enkele seconden erop geritst.
AIR VENTS

Voor de broodnodige koeling tijdens hete dagen worden, naast de Summer Comfort kraag, bij Macna ook ventilatie ritsen op
strategische plaatsen gebruikt. Eenmaal geopend, kan de wind via het erachter geplaatste mesh vrij naar binnen waaien. Bij
enkele topmodellen bevindt zich achter het mesh een 3D Spacetec mesh paneel , waardoor de binnengekomen lucht verdeelt wordt over de rest van de jas of broek. Wanneer echter de ventilatieritsen gesloten zijn zorgt het 3D Spacetec voor een extra laag stilstaande lucht voor meer isolatie. Het gebruik van waterdichte ritsen zorgt ervoor dat wanneer de ritsen gesloten zijn het ook echt dicht is, ook wanneer het regent. Extra afdekranden zijn zo overbodig en houden het product simpel.
3-LAYER CUFF CONNECTOR

In de nieuwe Macna modellen vind u onderaan bij de pols een rits. Dit is de verbinding die normaal gesproken aan de binnenzijde ligt. Macna heeft ervoor gekozen deze verbinding met behulp van een rits aan de buiten zijde te plaatsen zodat deze veel
gemakkelijker te bedienen is. Aan de binnenzijde bevindt zich daardoor tevnes een gladde mouw doorgang. Hierdoor blijft u bij
het aan en uit trekken van de jas niet meer aan de voering hangen, zoals bij de conventionele systemen met losse drukkers en lusjes.
TPR

De TPR rubberen details geven een Macna jas zijn "final touch". Het TPR rubber wordt direct op het textiel geinjecteerd voor een naadloos strak resultaat. Doordat het rubber als het ware in het stof dringt ontstaat een stevige verbinding tussen de 3 dimensionale logo's en het stof. Het heeft geen invloed op bijvoorbeeld de waterdichtheid of slijtvastheid van de stoffen.
VISION VEST VOORBEREIDING

Voor hen die extra zichtbaarheid wensen in het verkeer heeft Macna bijna elke jas voorzien van een speciale voorbereiding
om het optionele Vision Vest aan te bevestigen. Het Vision vest is neon geel met grote reflectie delen en zorgt ervoor dat u
zowel overdag als ’s nachts veel beter gezien wordt. Het Vision Vest wordt bevestigd aan de geïntegreerde gespen aan de voorzijde en de rits op de rug, en kan ten alle tijden bevestigd bliijven. De functionaliteit van de jas wordt hierdoor niet beinvloed.
GEÏNTEGREERDE GESPEN

Dunne gelamineerde stelbanden zorgen ervoor dat een Macna jas aangepast kan worden aan verschillende voering opties, of aan
een andere lichaamsbouw. Hierdoor wordt het klapperen of opblazen van de jas voorkomen.
SIDE EYE REFLECTIE

Aan de zijkanten van een Macna jas of broek bevinden zich grote reflectiedelen. Side Eye, zoals dit genoemt wordt, is vooral aan de zijkanten van de producten geplaats omdat dat de plaats is waar een motorrijder het meeste over het hoofd gezien wordt. Maar ook aan de voor en achterzijde wordt op strategische plaatsen grootschalig reflectie ingezet. De reflecterende delen worden direct thermisch op het leer of textiel gelamineerd en geven een Macna product een moderne cleane look en heeft geen invloed op de functionaliteit. In vergelijking met de traditionele reflecterende pipings is het reflecterende oppervlak tot wel 400% groter!


Nieuwprijs €259,-

De broek

Deze Nomade broek is een uiterst veelzijdige broek die perfect past bij het Oasis jack en het Geo jack.
De broek is gemaakt van sterk C-touch textiel - C-Touch is een speciaal ontwikkeld slijtbestendig en synthetisch materiaal. Het materiaal heeft een natuurlijke uitstraling en gevoel zoals katoen.
Extra versteviging op de knieën
Vaste, ademende en waterdichte Raintex membraanvoering - Raintex is een doordacht membraan dat exclusief in alle waterdichte Macna® kleding. Raintex zorgt er voor dat het kledingsstuk (jas, broek of handschoen) 100% waterdicht en winddicht is. Door het gebruik van dit Higtech membraan is de jas of broek ook nog eens ademend draagt zo dus bij aan een comfortabel draagcomfort van het kledingstuk.
Uitneembare thermovoering
CE-gekeurde protectie op de knie
Protectie is verstelbaar
SideEye reflectie - grote reflectiepanelen of strips aan de zijkant van de broek waardoor extra zichtbaarheid ontstaat op de plaatsen waar motorrijders het meest over het hoofd worden gezien.
Lederen Heat Shield aan de onderzijde van de broekspijpen voor extra bescherming wanneer je per ongeluk met je broek tegen de hete uitlaatdempers aan komt. - Al in het midden van de jaren 90 van de vorige eeuw ontwikkelde Macna® een speciaal hittebestendig materiaal voor gebruik onderaan de op de broekspijp; hierdoor smelt het gewone textiel niet als het in aanraking komt met de hitte van het motorblok of de uitlaatbochten en/of -dempers. Tot op de dag van vandaag wordt het Heat Shield nog steeds gebruik in de motorkleding van Macna®.
De Nomade broek heeft als extra een klein rugstuk waar bretels in verwerkt zitten. Zo kan de broek supersnel omgetoverd worden tot een "tuinbroek" met bretels; lekker warm onderop de rug en de broek blijft goed op z'n plek zitten. Je zet de bretels makkelijk vast door gebruik te maken van de 2 gespen aan de voorzijde van de broek en de verbindingsrits achter op de broek. Het mooie is dat (indien er gebruik gemaakt wordt van de bretels) de jas en de broek nog steeds aan elkaar geritst kunnen worden dankzij een extra rits.

Nieuwprijs : €199,-

Helm
het is een HJC Systeemhelm.Type FS-Maxx.Deze heb ik maar max 10x op gehad want toen kocht ik een nieuwe Streetfighter helm.
Maat XL.

Nieuwprijs: €279,-

Totaal dus: €737,-


De set is maar een paar keer gedragen omdat ik lichamelijk niet in staat ben veel te rijden.

De maten zijn 2xl en de broek is een lengte maat.Iets langer als normaal dus.

Ik ben een kerel van 1.95 en kocht het toen woog ik 110kilo.
Vergeet niet dat in deze jas 3 lagen dik is en daarom met alle lagen kleiner uit valt.

Ik vind die maten uitleggen toch lastig.Ik zou zeggen als je intresse hebt kun je altijd komen passen.


Ik wil voor de complete set €650 hebben.
Mocht je alleen de kleding willen of juist de helm.PM even over de prijs.

Hier wat foto's:

00000012.jpg

00000013.png

00000011.jpg

hjc-fs-max-zwart.jpg

hjc-fs-max-black-open.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb een mooi nieuw pak gezien mensen.
Bieden staat vrij!!!

De helm mag weg voor een prikkie!!
Splinternieuw en erg fijn.Geen overdreven windruis ook al is het een systeemhelm!!
HJC is kwaliteit!!

Extra helm in de verkoop:

Streetfighter Robot.
Ben je op zoek naar een stoere, opvallende helm? En wil je niks inleveren op het gebied van veiligheid en comfort? Met optisch zeer aantrekkelijke helmdesigns biedt Streetfighter® functioneel en veiligheidstechnisch de helm die voor een echte streetfighter onmisbaar is!
Materiaal: ABS
Gewicht: ca. 1450 gram
Vizier: helder, krasvast. Eventueel gelijk meebestellen: 70047153; krasvast, getint vizier of 70047154; krasvast, donker getint vizier of 70047155; krasvast, zilver verspiegelt vizier.
Ventilatie: kin en voorhoofd (beiden verstelbaar), en op het achterhoofd (niet verstelbaar)
Voering: Comfort binnenvoering
Sluiting: dubbel druksluiting
Keuringen: ECE 22-05


Als extra een donker visier die er standaard niet bijgeleverd word.
Maat L
De helm is nog geen 2 maanden oud.Geheel onbeschadigd en zit echt super comfortabel.

00000007.JPG

00000009.JPG

00000010.JPG

00000014.JPG


Het windmasker wat ik onder de helm heb is met schedelprint en die krijg je erbij.

Nieuwprijs incl windscherm en donker visier is €169.-
Mag weg voor €100.-
 
Laatst bewerkt:
Update voor de jas en broek.

Ik ga er een megaprijsdrop van maken en dat is echt me bodemprijs.
Vooral omdat ik vandaag een lederen pak heb gekocht.

De jas en broek mogen weg voor de prijs van €275.- incl nog dik anderhalf jaar garantie!!!

Mocht je het in combinatie van een helm willen wil ik nog wel iets met de totaal prijs doen,
Grijp je kans voor een voordelig NIEUWE winterset.

Schrik niet van de maat.Hij valt echt kleiner uit dan dat je denkt.
 
De Streetfighter helm is dezelfde helm van onze grote vriend.Alleen dan met een ander design

the-stig.jpg
 
En alleen de jas? Broek heb ik namelijk al :D

Helm is toch iets wat ik nieuw wil kopen!

Dus alleen de jas graag?

Ik hoor het wel

Gr. Divi
 
Hij is gisteren gepassen door iemand en de Streetfighter helm valt klein uit!!!

Kan er beter bijzetten dat het een M/L is.
Hij is echt als nieuw!!
Blanke visier krijg je er ook bij he!

Doos en dergelijke natuurlijk ook.
 
Laatst bewerkt:
HJC helm mag weg voor €200,-

Jas en broek combo voor €270,-

Streetfighterhelm €95,-

Dit is toch belachelijk weinig voor een nieuwe spullen???
 
Laatst bewerkt:
Dat mag.Jas kost €270,- krijg je er een gratis broek bij.
 
Kerel ik doe niks los weg.
Mocht ik het niet verkopen ga ik er zelf mee rijden.
Het weer is er nu goed voor om met deze set te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan