Macna motorkleding ervaringen?

crazybiker46

MF veteraan
18 jul 2005
2.346
1
Sneek
Hallo, was vrijdag op de beurs aan het kijken voor een water/winddicht textielen jas van het merk Bering maar zag toen op de stand van Macna super mooie jassen en broeken. Heeft iemand hier ervaring mee met dit merk??? Zijn die naden echt zo sterk (gelast) of is gestikte kleding sterker??
 
Heb zelf vorig jaar op de beurs een beigegrijs/zwart pak van Macna gekocht voor een prikkie. Jas en broek. Bevallen prima! Ik weet niet hoe sterk de naden zijn, ik ben er onlangs met 30 a 40 km/h mee onderuit gegleden en er was vrijwel niks beschadigd. Nou was het ook niet zo'n harde smak hoor...

Maar goed, heb het dus een jaartje (gebruikt) en het ziet er nog steeds allemaal prima uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'n broek van Macna, de afgelopen 4 maanden gebruikt voor woon/werk, en tot nu toe geen klachten over.
 
Kheb een Macna jas gehad en die zat echt goed water en wind dicht, lekker warm bij -5 maar hoe het met de naden zit weet ik niet voor ik er uit begon te groeien hem ik de jas verkocht, nee echt sterk die jassen :W
 
Laatst bewerkt:
We (vriendin en ik) hebben allebei textiel jassen en broeken gekocht. Jas werkt met 3 lagen systeem, dus warm en waterdicht... in de zomer zooitje eruit en de ventilatieritsen open.
Broek idem dito, helaas geen ventilatieritsen dus in de zomer haal ik een andere broek.

Voor zover ik kan zien zijn die naden best sterk; rij er nu 2 jaar mee rond. De volgende wordt ook zeker weer een macna, want ze zijn toch best mooi.
 
Hebben jullie er ook een piccie van jullie kleding?? Twijfel tussen de Gravel en de Diamant. Hebben jullie ook van dit merk de handschoenen of hebben jullie andere merken??
 
Laatst bewerkt:
Euh, nee.. wil morgen wel even fotootje schieten.
Winterhandschoenen heb ik van Revit

Jas lijkt op de Macna Barrier zwart/grijs en broek op Macna Everest (zie www.splashdesign.nl)
 
Laatst bewerkt:
Super jassen. Ik ben er ook mee onderuit gegaan met gemiddeld 50 en heb de klap het meest met mijn linkerelleboog opgevangen. Er was NIKS beschadigd aan de jas. Maar me elleboog lag wel helemaal open...!? Lekker warm in de winter, en lekker koel in de zomer als de binnenvoering eruit is. Broeken weet ik niet.
 
Toevallig gister Macna Scenic handschoenen gekocht. Voor 60 euro hier bij de motorzaak, ben niet naar de beurs geweest :z .

Zal je van de week vertellen hoe ze zijn, heb ze nog niet gebruikt :)
 
Dat je elleboog open ligt is niet heel vreemd. Tijdens een val werkt je katoenen trui, shirt of wat dan ook maar even als schuurpapier... 't Zelfde als je valt met je fiets en je broek is niet stuk maar je knie wel...

Ik hoef niet te vertellen wat er gebeurt wanneer je met motor valt zonder een broek of jas :)
 
Dat je elleboog open ligt is niet heel vreemd. Tijdens een val werkt je katoenen trui, shirt of wat dan ook maar even als schuurpapier... 't Zelfde als je valt met je fiets en je broek is niet stuk maar je knie wel...

Ik hoef niet te vertellen wat er gebeurt wanneer je met motor valt zonder een broek of jas :)

Denk dat we allemaal vroeger wel met de trapfiets zijn gevallen en het op kleinere schaal ervaren hebben. :Y
 
Ik heb gister op de motorbeurs ook een macna broek en jas gekocht.. heb het nog niet uitgeprobeerd.. ik ben heel benieuwd. was in iedergeval niet duur en dat was wel fijn :)
 
Ik heb al 3 jaar een Macna Cannion jas. In de winter lekker warm door alle lagen en s'zomers kan ie zelfs doorwaai zijn. Ben er erg tevreden over.
 
Heb eerder (ongeveer 3 jaar terug) een jas van Macna gehad.
Helaas niet zulke hele goeie ervaring mee gehad. :/

Mee onderuit gegaan met ongeveer 60km/h en flink over het asfalt doorgeschoven.
Bij de naden helemaal door, 3 flinke gaten aan de rechterkant (waar ik op gleed)..

Jassen zien er tegenwoordig een stuk steviger uit :Y
 
Ja maar.... wat verwacht je dan als je met 60km/h over het asfalt glijdt. Vind niet zo vreemd dat je jas dan stuk is :)
 
Ik heb een jas en een broek van Macna.
Ze zijn prima, zitten lekker, is warm en waterdicht.

Vrienden van me hebben ook een broek/jas van Macna en ik hoor hun ook niet klagen.
Niemand is nog onderuit gegaan, dus hoe de kleding zich daarbij houdt kan ik je niet vertellen :)
 
Zit echt prima. Reden van aanschaf: Ze hebben ook een jas en broek voor de grotere mensen in de wereld. Rijd er nu anderhalf jaar mee.
 
Laatst bewerkt:
Heb nu 2 jaar en 30.000km een Macna broek en jas, ik ben er tevreden over. Je moet je kleding wel goed passen en ermee op een motor proefzitten. Maar dat is een beetje standaard. Enigste wat bij mij een beetje vervelend is, bij mij buik maakt mijn jas een beetje een kuiltje, met regen lekt het daar door bij de rits. Verder heel wat hoosbuien gehad en nu is het allemaal niet meer zo waterdicht, in het begin was dat het wel.
 
Ik heb ook een Macna jas en broek gekocht op de beurs, ik heb alleen helaas nog geen motor om t uit te testen :)
Ik hoop over 2 maandjes te kunnen vertellen of het bevalt...
 
Ik heb nu een jaar geleden een Macna jas gekocht op de beurs, en tot op heden bevalt hij echt perfect. Hij is goed waterdicht en zelfs in de wintermaanden heb je binnenvoering niet nodig, althans ik niet ;)
 
Mijn vriendin en ik hebben allebei Macna jassen en ik heb 1 paar winter- en 1 paar zomerhandschoenen.

Jas van vriendin is prima, schijnt goed te zitten en is water en winddicht.

Ik heb zelf zo´n jas met meerdere lagen, op zich een goed systeem: luchtig in de zomer en warm in de winter. Er is 1 minpunt. De ritsjes bij de mouwen, waarmee je die verschillende lagen aan elkaar zet vind ik onhandig. Ze gaan niet helemaal dicht en schuiven soms open. Omdat het niet helemaal sluit heb je bij regen kans dat je handschoenen vollopen.

Ook is de klittenband bij kraag en mouwen niet zo best meer, heeft iemand tips hoe je dat weer goed `klittend` maakt?

Verder vind ik het goede spullen, materiaal is goed, naden blijven netter dan gestikte varianten en er zit reflecterend materiaal op de juiste plekken. (de nieuwe jassen van Macna hebben speciale gele veiligheidsvesten ingebouwd,vind ik een goed initiatief)
 
Handschoenen, Macna Scenic bevallen best goed. :) Ben gelukkig niet natgeregend, dus daar kan ik niets over zeggen.. maar na 200 km waren mn handjes nog redelijk warm. Rechts minder..maargoed, was toch wel een eind zonder handvatverwarming! :P
 
Ik heb een Macna jas gekocht op de beurs. De Jacky. Tot nu helemaal blij mee, wind en waterdicht. Alle protectie zit er in, het zit super lekker en ziet er erg mooi uit. :Y
 
idd had ik ook met mijn magna cruizer.

Super jassen. Ik ben er ook mee onderuit gegaan met gemiddeld 50 en heb de klap het meest met mijn linkerelleboog opgevangen. Er was NIKS beschadigd aan de jas. Maar me elleboog lag wel helemaal open...!? Lekker warm in de winter, en lekker koel in de zomer als de binnenvoering eruit is. Broeken weet ik niet.
 
Heb een tijdje geleden een textiel pak gekocht van macna. gewoon bij de motorzaak. Verkopen daar veel van macna en zijn er erg tevreden over en ik kan het tot nu toe alleen maar met ze eens zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan