Mag dat...??

Agenten hoeven zich niet aan de verkeersregels te houden indien dat noodzakelijk is voor het uitoefenen van de functie.

Ik ben regelmatig gepaseerd (A12 Velperbroekcircuit) door een KLPD volvo met een aanhanger met matrixbord. Die kachelen vrolijk 120-140.
 
Ik zie het ook zo vaak op de snelweg dat ze te hard rijden. Hebben ze een reden voor volgens hunnie, dan rijden ze niet steeds bij het zelfde verkeer. Mijn idee is dan dat ze dan 80 gaan rijden, hebben ze dat ook niet, maar ja...

Als een politie-auto mij inhaald ga ik de snelheid rijden die zij rijden.

In Almere was er ook zoiets, geval rijd door alle stoplichten rood vanaf het politiebureau. En 110 ongeveer waar je 50 mag. Dit alles zonder licht of sirene! Ik heb wel gewacht op de stoplichten, maar kon hem makkelijk weer bijhalen. En vlak voor de snelweg (6 stoplichten later en een paar kilometer) sta ik weer naast em. Hij dom kijken... })
 
ja. als een agent op de snelweg in zn auto rijdt, op zn teller kijkt, ziet dattie 120 rijdt, en constateert dat jij op hem inloopt mag hij daarvoor een bon uitschrijven.

Of ze dat ook echt zullen doen is iets anders Trouwens in praktijk rijdt een agent altijd 150, en o, o, o, o, als wij 8 km te snel rijden...
 
Politie mag inderdaad te hard rijden zonder toeters en bellen. Weet alleen niet of dit alleen voor de snelweg geldt.

Dit geld voor alle wegen, dus ook snelwegen. Politievoertuigen hebben een ontheffing voor alle artikelen in het RVV en WVW mits zij het overige verkeer niet in gevaar brengen. Je kunt bekeurd wirden als je het politievoertuig, wat te hard rijdt, blijft volgen. Het gebruik van zwaailichten en sirene is niet verplicht bij hardrijden. het komt vaak genoeg voor dat ze naar een melding moeten waar ze snel moeten zijn maar waarbij het gebruik van toeters en bellen niet verstandig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan