Mag de politie..

Hmm, zomaar een idee wat in me opkomt, misschien kun je de volgende keer zo'n agent vragen waarom 'ie foto's staat te maken?
Ik denk dat als je dat normaal vraagt dat je dan ook een normaal antwoord zal krijgen. Ben ik best benieuwd naar....

Ik verwacht een antwoord: Waarom wil je dat weten? Ik doe dat in opdracht van mijn chef en mag niet vertellen waarom, of ik weet niet waarom ik het moet doen.

Ga maar s een foto staan maken van die grapjassen als ze je zelf op de foto zetten, door hun zelf of door een flitser, moet je ze dan s horen piepen!
 
-U heeft toch niets te verbergen meneer?
nee, dat klopt.
-goed, dan controleren we met dit apparaatje wat u de hele dag op internet doet.


Dat M-F worden ze echt zat, hoor 8-)


By the way, weet je dat het mij helemaal niet erg lijkt om "gechipt" te zijn?? Niet alleen ik, maar iedereen. Van mijn part via satteliet of whatever traceerbaar. Voor je motor lijkt me dat daarnaast en terzijde ook geen gek idee. Met een wachtwoord je eigen info uitlezen, nooit meer weeklijsten van je werk maken :9 , alleen maar voordelen... Je weet altijd waar je kinderen uithangen :} !!!!!
Enne, tsja, als je veel naar de hoeren gaat moet je effe moeder de vrouw niet over je schouder mee laten kijken naar de uitdraai 8-)
 
Laatst bewerkt:
registratieland nederland.

beetje rare manier van denken (ik zeg niet dat ik zo denk, maar het zou kunnen.) je kan er mee eens zijn of niet:

.....heel lang verhaal........
Sorry Koakie, maar dit is denk ik toch wat te kort door de bocht. Ik denk dat als je van alles registreert dat je het de echte misdadigers een stuk moeilijker maakt.
Goed voorbeeld is denk ik het grote aantal gestolen caravans dat boven water is gekomen door invoering van een eigen kenteken. Dat vind ik dan toch weer een goede aktie en zo zijn er nog wel meer te bedenken.

Wel heb ik mijn bedenkingen bij het gebruik van sommige informatie. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de beelden die van hooligans worden gemaakt voor, tijdens en na voetbalwedstrijden. Het kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt het idee dat er maar knap weinig met deze informatie wordt gedaan.
Nog een voorbeeld. Onlangs zijn er allerlei van terrorisme verdachte lieden vrijgelaten omdat de informatie afkomstig was van geheime(?) diensten en die informatie zou dan niet geverifieerd kunnen worden. Lachen die gasten zich rot...

Enfin, zo zijn er nog legio voorbeelden te bedenken van informatie die wel voorhanden is maar waar door ons fijne rechtssysteem niets mee gedaan wordt dan wel gedaan kan of mag worden.
 
Klopt, heb je het verhaal van nataly gelezen die gesandwiched werd??
hup zo de vangrail ingeduwd.....bewust!
Kenteken van die gasten was bekend maar ze zullen wel weer nix hebben gekregen!

Inhet topic had ik al aangegeven dat ze "met een vaag nee knikken vrijuit zijn gegaan". Later heb ik aan mezelf gemerkt behoorlijk overstuur van het onrecht te zijn geweest. Noch mijn getuigenis, noch het sublieme speurwerk van Dolores van de KLPD :} heeft dus een enkele waarde gehad. Zou ik volgende keer weer getuigen??? of weggehaald
 
Inhet topic had ik al aangegeven dat ze "met een vaag nee knikken vrijuit zijn gegaan". Later heb ik aan mezelf gemerkt behoorlijk overstuur van het onrecht te zijn geweest. Noch mijn getuigenis, noch het sublieme speurwerk van Dolores van de KLPD :} heeft dus een enkele waarde gehad. Zou ik volgende keer weer getuigen??? of weggehaald
[off topic]
Is dat dan definitief het einde van het verhaal? Worden die gasten dan helemaal niet aangepakt?
[/off topic]
 
Nu is dit een voorbeeld wat voor nederland (nog) niet opgaat maar ik wil ze geen stok geven om mee te slaan.

-U heeft toch niets te verbergen meneer?
nee, dat klopt.
-goed, dan controleren we met dit apparaatje wat u de hele dag op internet doet.
ja maar wacht is even, dat wil ik niet!
-Oh? dus u heeft wel wat te verbergen?
euh, nou nee maar...

Dat wordt geen prettig vooruitzicht.

Ok, jij voelt je bekeken.
En als ik je nou zeg, DAT ze alles van je weten wat je op internet doet ?
Alles op MF word gevolgd waar iedereen surft en klikt.
Alle mailverkeer van jou word bijgehouden.
Onderweg met je auto of motor weten ze ongeveer waar jij rijd door cameras.
Als je een GSM hebt ben je op enkele meters te traceren door driepunts metingen.
Al je gesprekken worden gevolgd van tijd tot tijd door logsysytemen bij je provider.
Al je betalingsverkeer met je pinpas word gevolgd door het BEAnet.

Dus waarom maak jij je zo druk hierover.
Het gebeurd al ontzettend veel alleen mensen weten het niet.

Zo log ik alles op mn werk wat iedereen doet op internet/netwerk en mail.
Dus kan ALLES lezen en volgen.
Maar ik mag er NIKS mee doen zonder aanleiding tot onderzoek.
Inhoudelijk mag ik niet kijken totdat het noodzaak word en opgelegd word.
De personen in kwestie die gecontroleerd worden lees ik niks zelf van , dat doen degenen die de info aangaat.
Ik zorg alleen dat het getoond kan worden.

Dit alles om misbruik te voorkomen en om mensen te helpen als ze slachtoffer van een zaak geworden zijn.

Dus waarom zou je je druk maken ?
Het is in ieders belang dat er gecontroleerd word.
Wat als je zelf slachtoffer bent geworden en er is niks te vinden.
Dan zeg jij ook: lekker is dat ze doen geen klote voor je als je iets hebt in dit verotte land waar politie en alles eromheen geld trekt en niks uitvreet......
 
Sorry Koakie, maar dit is denk ik toch wat te kort door de bocht. Ik denk dat als je van alles registreert dat je het de echte misdadigers een stuk moeilijker maakt.
Goed voorbeeld is denk ik het grote aantal gestolen caravans dat boven water is gekomen door invoering van een eigen kenteken. Dat vind ik dan toch weer een goede aktie en zo zijn er nog wel meer te bedenken.

Wel heb ik mijn bedenkingen bij het gebruik van sommige informatie. Hierbij denk ik bijvoorbeeld aan de beelden die van hooligans worden gemaakt voor, tijdens en na voetbalwedstrijden. Het kan aan mij liggen, maar ik heb toch echt het idee dat er maar knap weinig met deze informatie wordt gedaan.
Nog een voorbeeld. Onlangs zijn er allerlei van terrorisme verdachte lieden vrijgelaten omdat de informatie afkomstig was van geheime(?) diensten en die informatie zou dan niet geverifieerd kunnen worden. Lachen die gasten zich rot...

Enfin, zo zijn er nog legio voorbeelden te bedenken van informatie die wel voorhanden is maar waar door ons fijne rechtssysteem niets mee gedaan wordt dan wel gedaan kan of mag worden.

Dat die gestolen caravans boven water komen is natuurlijk een eenmalig gevolg van deze wet, ik denk dat 75% van de mensen niet wisten dat ze een gestolen caravan hadden. Het zal nu echt niet zo zijn dat er minder caravans gestolen worden, we hebben alleen een nieuw regeltje en een hoop extra werk en kosten erbij.
En dat die terrorisme verdachten vrijgesproken worden door dit soort foutjes is natuurlijk een ongeloofelijk prutswerk van het OM, je moet je wel houden aan de wet zeker als OM.
 
Privacy hou je al filmen ze je
Je privacy word geschend als er criminelen aan je leven willen komen of aan je familie of aan je spullen.
DAT is je privacy schenden en niet t filmen van personen als ze de wereld er een beetje mooier van kunnen maken
:}
Mee-eens!
 
...
Want ik zou ook blij zijn als 1 van mijn kinderen iets overkomt en ze kunnen zo'n gast gelijk oppakken doormiddel van het jarenlange filmen en foto's maken!

Ik hoop dan juist dat ze die crimineel dan eerder hebben opgepakt VOORDAT hij (of zij) zich sowieso aan je kinderen of iemand anders heeft kunnen vergrijpen. Als het gebeurt is, is het gewoon te laat en dan helpen camerabeelden of foto's niet meer om de trauma's te verwerken.

Controle, al was het een sociale controle, is op zich niet zo verkeerd. Maar het moet het doel niet voorbij streven. Het doel is om criminelen op te sporen en er gaat een preventieve werking van uit. Maar het kan ook heel makkelijk misbruikt worden.

Om (on-topic) bij de motor te blijven; als je door videobeelden in verlegenheid of problemen kan worden gebracht terwijl je zelf niets verkeerds in de zin hebt is het verkeerd. En wat is verkeerd? Wie bepaalt dat? Niet alles is bij de wet geregeld, je hebt nog zoiets als een 'grijs gebied'.
Ik vind het al met al best creepy worden. Wat ze allemaal al niet over je weten...
Je provider weet je surfgedrag, je baas weet wat je mailt en ontvangt, je verzekeringsmaatschappij weet wat je mankeert of ooit hebt gehad, je mobiele telefoonprovider weet waar je bent als je mobieltje aan staat... Leve de vooruitgang?
 
Op woensdag 23 juli 2003 15:56 schreef Beemerbuffel het volgende:Sorry Koakie, maar dit is denk ik toch wat te kort door de bocht.......

het is ook heel kort door de bocht, het was ook ff extreem bedoelt zegmaar.
Maar waar het mij uit eindelijk om draait is dat soms de regelgeving prima ze'n werk doet afspraken, wetgeving, ect. alles heeft een positief resultaat, alleen het faalt wanneer het echt nodig is.
wanneer het echt van toepassing wordt dan faalt de hele wetgeving,regelgeving op de mazen in het net.

dus de foto's die gemaakt worden van motorrijders die kunnen bij een politieonderzoek goed van te pas komen, maar inderdaad zodra er terroristen opgepakt worden dan worden zij vrijgelaten op een paar kleine kut regeltjes.
 
Ok, jij voelt je bekeken.
En als ik je nou zeg, DAT ze alles van je weten wat je op internet doet ?
Alles op MF word gevolgd waar iedereen surft en klikt.
Alle mailverkeer van jou word bijgehouden.
Onderweg met je auto of motor weten ze ongeveer waar jij rijd door cameras.
Als je een GSM hebt ben je op enkele meters te traceren door driepunts metingen.
Al je gesprekken worden gevolgd van tijd tot tijd door logsysytemen bij je provider.
Al je betalingsverkeer met je pinpas word gevolgd door het BEAnet.

Dus waarom maak jij je zo druk hierover.
Het gebeurd al ontzettend veel alleen mensen weten het niet.

Zo log ik alles op mn werk wat iedereen doet op internet/netwerk en mail.
Dus kan ALLES lezen en volgen.
Maar ik mag er NIKS mee doen zonder aanleiding tot onderzoek.
Inhoudelijk mag ik niet kijken totdat het noodzaak word en opgelegd word.
De personen in kwestie die gecontroleerd worden lees ik niks zelf van , dat doen degenen die de info aangaat.
Ik zorg alleen dat het getoond kan worden.

Dit alles om misbruik te voorkomen en om mensen te helpen als ze slachtoffer van een zaak geworden zijn.

Dus waarom zou je je druk maken ?
Het is in ieders belang dat er gecontroleerd word.
Wat als je zelf slachtoffer bent geworden en er is niks te vinden.
Dan zeg jij ook: lekker is dat ze doen geen klote voor je als je iets hebt in dit verotte land waar politie en alles eromheen geld trekt en niks uitvreet......

Ik weet ook wel dat alles bijgehouden wordt, hier op m'n werk weet ik ook wie wat doet op internet en ook ik mag niets met die informatie doen totdat er om gevraagd wordt. En DAAR ligt nu het punt:

Ik en alle andere mensen (van over het algemeen prive instanties) die toegang tot deze informatie hebben mogen hier niets mee doen want dan zijn ze strafbaar.
Er wordt door de overheid om gevraagd zodra er een strafbaar feit is gepleegd en daar heb ik geen moeite mee. Maar geef je al deze informatie direkt aan de overheid en kunnen ze deze inzien zonder dat er een strafbaar feit is gepleegd dan heb ik er wel problemen mee. Dan krijg je dus situaties die je nu in amerika hebt met de patriot act, dan is een strafbaar feit plegen niet meer nodig om 'veroordeeld' te worden.

Die informatie is er nu eenmaal door de automatisering maar laat de overheid daar a.u.b geen controle over krijgen door deze zelf te vergaren of via de wet op te eisen van particuliere instanties.

Het telkens terugkomende voorbeeld van 'slachtoffer van criminaliteit en de zaak niet kunnen oplossen omdat die controle er niet is' is complete onzin. Als die informatie nodig is om een zaak op te lossen dan kunnen ze daar aan komen (zolang die informatie bestaat natuurlijk), ik heb het hier op m'n werk al een keer meegemaakt dat politie informatie van een computer en internet activiteit nodig had. Die informatie kunnen ze krijgen zolang het maar wettelijk is toegestaan en het te maken heeft met het onderzoek, dus informatie over zijn prive mailtjes e.d. hebben ze niet gekregen, alleen hetgene wat ze zochten.
 
maar, vertel mij in 's Hemelsnaam eens waarop ze je gaan pakken, vanaf een moment dat je in de gaten gehouden wordt???
 
Jij hebt het hele verhaal niet gesnapt geloof ik. Het gaat er niet om dat ze me ergens op kunnen pakken, want dat kunnen ze niet, het gaat erom dat een orgaan dat ook de wetten maakt en uitvoert deze controle kan uitoefenen. Lees op internet de verhalen over de patriot act, dat is precies hetgene wat kan gebeuren als de overheid deze informatie gaat beheren/controleren. En als je dan nog steeds vindt dat het een prachtig systeem is die controle dan zijn we uitgepraat want dan hebben we een te groot verschil van mening.

edit: Typo
 
Ik zal zeggen dat ze vanaf mijn rechterkant moet nemen, da's nl. mijn "betere" kant. :+
 
Loco-burgemeester Geert Dales (VVD) van Amsterdam vindt dat er een einde moet komen aan de privacybescherming van criminelen en relschoppers. Zo wil Dales dat justitie veel meer informatie mag gebruiken om daders te veroordelen. Bestanden van verschillende instanties moeten worden gekoppeld, zodat alle informatie van daders bekend is tijdens de rechtszaak. Ook moeten er volgens hem veel meer camera's worden ingezet bij grootschalige demonstraties of andere publieksevenementen.

''Laat Big Brother maar meekijken. Wie niets te verbergen heeft, heeft ook niets te vrezen. En als je zo stoer bent om met stenen te gaan gooien, moet je ook maar zo stoer zijn om op video te worden opgenomen'', zegt Dales. Hij gaat zijn voorstel, om minder stringent om te gaan met de privacyregels, inbrengen in de Amsterdamse gemeenteraad. Zo hoopt hij tot een ander beleid in de hoofdstad te kunnen komen. Volgens Dales is Nederland nu doorgeslagen in privacybescherming. Hij noemt privacy een heel belangrijk recht, maar dat recht kun je volgens hem wel verliezen als je je niet weet te gedragen.

Namens Justitie laat woordvoerster Saskia de Klerk weten dat nu inderdaad niet alle informatie gebruikt mag worden om iemand te veroordelen. Het gaat dan om informatie die afkomstig is uit hulpverleningstrajecten. ''Wij zijn van mening dat we inderdaad misschien wel eens wat minder aan privacybescherming mogen doen''.
 
Zeg jij er eens wat van,
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
:) :( :( :( :( :) :) :) :) :( :( :( :) :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :( :( :( :) :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :( :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :( :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :( :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :( :( :)
:) :( :( :( :( :) :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :) :) :) :) :) :) :( :( :( :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :( :( :( :) :) :) :( :( :( :( :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :( :) :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :( :) :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :( :( :( :( :) :) :) :( :) :) :) :( :) :) :( :) :) :) :( :) :) :) :( :( :( :) :) :) :) :) :( :) :) :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :( :( :( :( :) :) :( :) :) :) :( :)
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Grijns....dit topic en dit kunstwerk had ik geheel over het hoofd gezien..... :o
Maar...ik weet helemaal niets over dit soort onderwerpen....Kweet wel dat idd alles wat je doet toch al vastgelegd word, camera's overal. Banken, tankstations, winkels, en alle handelingen met spaarpasjes en bankpassen en videotheekpassen, verenigingspassen, en weet ik veel......En als het zover is wil dat in onderzoeken van de politie erg handig zijn ja.
Kweet wel dat die gemeente's waar ze allemaal cameratoezicht in wilde stellen daar toch allerlij wettelijke dingen voor moesten regelen??
Ideaal, in mijn werkomgeving bewijzen ze regelmatig dienst bij bv vechtpartijen waarop vanuit de meldkamer meegekeken kan worden en dus signalementen e.d. adequaat overkomen en lokatie's van personen duidelijk worden. En de beelden zijn beter als bewijsmateriaal dan wat voor woordelijke omschrijving dan ook!!

Maar direct als antwoord oop de topicvraag...Nee, geen idee. Maar vraag het degene die filmt en krijg een antwoord, denk ik.

Schiet me te binnen dat ik laatst een docu zag ergens waar ze een camerasysteem lieten zien die op een vliegveld alle langskomende gezichten in fractie's vanb seconden door allerlij bestanden kon gooien en zo er de gezochte criminelen eruit haalde??? Naar mijn idee mooi systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan