Mag dit in Nederland?

Liquimoly

MF'er
18 apr 2004
38
0
Zandvoort
Beste Mensen,

Is dit toegestaan in Nederland?
En dan wel met NL kenteken :? .

Het lijkt mij wel handig en mooi

1. handig, misschien ziet een flitspaal je kenteken niet!
2. mooier, minder kenteken in het zicht is altijd mooier!

full
 
In principe zijn alle grappen die je met je kentekenplaat uithaalt waardoor deze minder goed leesbaar wordt verboden: geen kentekenplaatverlichting, kleiner maken, half verstoppen, vouwen erin.

Ligt dus sterk aan de uitvoering op jouw fiets of het mag of niet.
 
Je motor voor de garage zetten?? Met NL kenteken??

Ik zie het probleem niet B|
 
laat ik dit nou net vanmiddag gezien hebben....


was op de A12, een rode motor. NL kenteken half verborgen achter (voor?) het achterwiel.


lijkt me niet dat het mag, flitskans bijna nihil maar wel opvallend.
 
In principe zijn alle grappen die je met je kentekenplaat uithaalt waardoor deze minder goed leesbaar wordt verboden: geen kentekenplaatverlichting, kleiner maken, half verstoppen, vouwen erin.

Ligt dus sterk aan de uitvoering op jouw fiets of het mag of niet.

Als je geen kentekenplaatverlichting krijg je dan een boete B| ik zie er zoveel zonder verlichting, vooral op de enduro motoren, maar dit is toch geen verplichting ofwel :?
 
De plaat voldoet niet aan de vastgestelde minimum maten. Er zit geen verlichting op, geen remlicht, ook geen kentekenverlichting (da's allemaal verplicht...) en ik zie in de gauwigheid ook geen knippers..... Oh ja en die plaat mag niet zo ver onder het spatbord zitten, omdat hij dan deels onleesbaar is....

Verder mag het wel.......
 
De plaat voldoet niet aan de vastgestelde minimum maten. Er zit geen verlichting op, geen remlicht, ook geen kentekenverlichting (da's allemaal verplicht...) en ik zie in de gauwigheid ook geen knippers..... Oh ja en die plaat mag niet zo ver onder het spatbord zitten, omdat hij dan deels onleesbaar is....

Verder mag het wel.......


Er zit wel verlichting op: boven de uitlaat.
Alleen de kentekenverlichting is een probleempje...

Volgens mij krijg je in die positie geen nederlandse kentekenplaat gemonteerd.
(beetje weinig ruimte in de hoogte.)
Maar als hij wel op die plek gemonteerd kan worden, MET kentekenplaatverlichting,
dan is het denk ik geen probleem.
 
knippers zijn overigens niet verplicht.


nou, volgens mij dus wel he. behalve als je fiets zo oud is dat ie waarschijnlijk al een oldtimer is. tis dus leeftijds afhankelijk.

edit:

ff opgezocht. Het kenteken verlichting moet er op, maar is niet plaats gebonden zolang hij maar op het kenteken schijnt. logisch.

"Wanneer de bovenzijde van de kentekenplaat op niet meer dan 120cm boven het asfalt zit, mag de plaat maximaal 30 graden schuin tegen over de verticaal geplaatst worden. waarbij de leesbare zijde naar BOVEN gekeerd moet zijn"

dus het mag niet.

knippers, afstand er tussen, voor 34cm achter 24cm.

heb alleen niet kunnen vinden vanaf welke bouwjaar dat is.
 
Laatst bewerkt:
mag wel.

want hij is gewoon zichtbaar.

alleen:

zie jij maar kentekenplaatverlichting erin te frotten.
nl kentekenplaat is denk ik te groot ervoor.
wordt sneller vies.
 
Nee volgens de wet moet je kenteken zichtbaar zijn en dus daarom aan het einde van de motor gemonteerd worden. Dat is deze dus niet.
 
zit die onder je achterlicht?
Zit er onder, alleen zover ik weet is het "glas" ook onderaan helemaal rood. Dacht dat het dan wit zou moeten zijn.

Ziet er zo uit:

140611-00OC.jpg


[edit]

Heb ff met me waffel onder dat achterlicht gehangen en sjees, wat schetst mijn verbazing... onderaan zit een reep wit transparant (plastic)glas :P Weer wat bijgeleerd :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan