mag dit ??

bennie jolink

Die hard MF'er
22 jan 2005
995
1
lelystad
wil mijn kontje waarschijnlijk zo maken, maar voordat ik dit doe mag dit ???
full
 
kenteken zal zo vermoedelijk wel toegestaan worden mits mischien volgens alle regeltjes en wetjes enzo niet helemaal juist, zolang je er maar kentekenplaatverlichting op hebt en de plaat schoon is van blubber ;)
 
Eerste plaatje is best strak :Y lekker basic strak ontwerp. Doet me denken aan die Suzuki turbo van die engelsman, Steve Burns, de motor heette Monster en was een naar 1498cc opgeboorde Soes uit begin jaren tachtig met een Rayjay turbo. Hij had ook het wheelierecord op z'n naam, ding ging geloof ik bij 250 nog omhoog (zonder kuip)
Mooi laswerk zo te zien, zelf gedaan?

ff plaatje erbij:
15.jpg

12.jpg

14.jpg
 
Laatst bewerkt:
het ging er niet om of het mooi is of niet, het gaat erom of het mag.
Ik zou niet weten waarom het niet mag :? Het levert verder toch geen gevaar op voor jezelf of anderen?
 
het ging er niet om of het mooi is of niet, het gaat erom of het mag.
Ik zou niet weten waarom het niet mag :? Het levert verder toch geen gevaar op voor jezelf of anderen?


al dan niet gevaar staat toch los van de voorschriften/eissen die gesteld worden aan een voertuig zodat hij voldoet aan de typegoedkeuring?

zelf heb ik de plaat boven het achterwiel behoorlijk schuin vanwege het niet raken van de band. oom agent dacht dat dit was voor/tegen het flitsen maar uiteraard de beste smoes paraat: 1. een recente bekeuring (geflitst) die bewees dat mn plaat prima te flitsen was. 2. een beschadigde kentekenplaat die voorheen al op de band geslagen was toen die minder schuin stond ;)

de opmerking die wel kwam was, heb je met die beugel ook, dat bij slecht weer de plaat direct alle rommel vangt, onleesbaar wordt etc. was op dat moment niet van toepassing dus bleef bij waarschuwing (en dan ook 1 voor geluid en de afwezigheid van knippers,spiegels,tellers,claxon etc) :)

hij zei nog wel heel mooi dat als je dan zo'n "special" bouwde (mn ego groeide enorm) dat je dan zelf wel een beetje moest zorgen dat het aan alle regeltjes redelijk voldeed O-)



edit: vanwaar zo'n lelijke (bmw?) dirt catcher? beugel aan frame voor minimaal achterlichtje (inc kentekenplaatverlichting) net boven de plaat strak onder/achter de zitting volstaat toch ook?
 
Ik zal het eens opzoeken, maar volgens mij moet het spatbord tot boven de achterkant van het achterwiel doorlopen.

(Een beetje in het zelfde idee als dat bij auto's de wielen niet buiten de wielkassen mogen uitsteken)

Maar ik zal het eens even opzoeken.
 
Ik zal het eens opzoeken, maar volgens mij moet het spatbord tot boven de achterkant van het achterwiel doorlopen.

officieel mischien maar dat neemt geen enkele agent erg nauw ivm met chopper en naked specials bij mijn weten.

een side mount (plaat links naast het wiel) kan ook, hebben die chopper rijders ook, vind zelf erg lelijk en mag geheid NIET :)

full
 
ik heb m zoals op bijgevoegde foto (die zwarte is de mijne):

misc


met een heel klein ovaal achterlichtje direct boven de plaat. aan de onderkant een stukje blank plastic waardoor het ding tevens kenteken verlicht ;)

ps. een reflector is ook verplicht ergens aan de achterkant maar heb die niet. heeft er met oude kont ook nooit op gezeten en keer of 4 al mee aangehouden (zonder bekeuringen naast tweemaal snelheid) maar nooit wat van die missende reflector gehoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan