mag dit ??

bennie jolink

Die hard MF'er
22 jan 2005
995
1
lelystad
wil mijn kontje waarschijnlijk zo maken, maar voordat ik dit doe mag dit ???
full
 
Mij kunnen er niet genoeg korte kontjes rondrijden. Ben zelf iets meer van kort en dik, maar ik vind dit ook geniaal, puur essentieel. Subframe ook mooi in de stijl van de achterbrug.

Mag dit? Lijkt me niet.
Maar ja.... Ik denk als je puur naar de voertuigeisen kijkt, mag je je spatbord niet eens inkorten en moet je een reflector onder je kentekenplaat hebben. Op je fiets moet je ook een wit spatbord hebben...

Het nadeel bij jou is dat het nogal opvalt.
Ik denk dat je jezelf 2 vragen moet stellen bij de meeste modificaties:
*Is hier een rdw keuring voor nodig? (Ik wilde bijvoorbeeld mijn achterbrug vervangen en kreeg te horen dat dit niets uitmaakte als de wielbasis met niet meer dan 1% veranderde) (Zou ze gewoon even mailen). Ik denk dat ze dit niet goed zouden keuren, omdat het niet aan de eisen voldoet, maar misschien is bij een modificatie van deze aard helemaal geen nieuwe keuring nodig. (dan hangt alles af van oom agent as je ermee te maken krijgt)

*Wat zijn de consequensies bij een ongeval? Een paar boetes overleef je wel, maar als blijkt dat je niet verzekerd bent, dan heb je een probleem (Als je komponenten monteert die niet voor het voertuig gespecificeerd zijn en het weggedrag beinvloeden (bv extreem brede en platte banden bij een auto) kan dit problemen geven als je een ongeval veroorzaakt). Ik denk dat als de rdw geen herkeuring verplicht bij deze modificatie dat je voor de verzekering in ieder geval goed zit.


nou dit was mijn bijdrage (wat een geblaat

:Z :Z :Z )

kort samengevat zou ik gewoon vragen of het gekeurd moet worden, hopen dat ze nee zeggen, en bij oom agent uit de buurt blijven

Blijf de piccies posten!! :}
 
wil mijn kontje waarschijnlijk zo maken, maar voordat ik dit doe mag dit ???(Afbeelding)


nee zo mag je niet gaan rijden.

ten eerste: volgens mij zijn je banden zo glad als een aal.

ten tweede: het kenteken zit niet recht in het midden. Deze mag ook niet gebogen erop zitten, en aan de zijkant van de motor mag het al helemaal niet.

ten derde: als je je kenteken recht aan de achterkant erop zet, heb je geen kenteken verlichting

ten vierde: geen remlicht / achterlicht

ten vijfde: geen koplamp

ten zesde: volgens mij moet er achter een spatbord op zitten verplicht. maar dit weet ik niet 100% zeker
 
Mag niet zonder (her)keuring!!
Typegoedkeuring van deze bike is zo nooit afgegeven.

Lijkt me niet zo moeilijk.

Ja ik weet het rijden er massa's motoren rond die strafbaar zijn.
Maar zo rijden trekt wel de belangstelling van de Hermandad,geef je hooguit 2 dagen zonder aangehouden te worden op de openbare weg.

ps ik vind het wel iets hebben zo
 
Mag niet zonder (her)keuring!!
Typegoedkeuring van deze bike is zo nooit afgegeven.

Lijkt me niet zo moeilijk.

Ja ik weet het rijden er massa's motoren rond die strafbaar zijn.
Maar zo rijden trekt wel de belangstelling van de Hermandad,geef je hooguit 2 dagen zonder aangehouden te worden op de openbare weg.

ps ik vind het wel iets hebben zo

te laat , fiets is al te ver heen :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan