Mag een motorijder een zwart vizier Dark Smoke hebben op helm?

In België weet ik niet of er een wet is die specifiek over het helm vizier gaat. Maar wel is het in België bij wet verplicht een herkenbaar gezicht te hebben als je je op openbaar terrein begeeft. Een hoofddoek mag, een type doek dat enkel de ogen vrijhoudt is verboden. Bij een helm mag alles zolang je gezicht herkenbaar is.
Nou ja, wanneer is een gezicht in een helm herkenbaar?
Ik denk dat maar weinig mensen een foto van een gezicht in gewone omstandigheden naast de juiste foto van datzelfde gezicht ingepakt in een helm met zelfs maar een gewoon vizier kunnen plaatsen.
Dan hebben we het nog niet over het ingebouwde zonnevizier gehad ...
Zonnebrillen: mag, zolang de ogen van de drager zichtbaar blijven, zoniet, ben je onherkenbaar.

En nu de realiteit:
Denk je nu echt dat de politie je aan de kant gaat zetten en eventueel beboeten voor het voeren van een ondoorzichtig of spiegelend vizier? Of voor het dragen van een gitzwarte zonnebril?
Maar nee, natuurlijk niet.
Maar wél op de luchthaven, daar moet je zonnebril uit om door de controle te gaan als die te donker is, en bij mij is daarbij elke zonnebril te donker.
Maar voor de rest, gebruik je donker vizier maar, in geval van problemen, "ja, maar anders kan ik niet goed zien met die zon" en voila, ze zijn akkoord.

Ik rij heel vaak in België,al vele agenten tegengekomen met mijn spiegelend vizier,niet 1 heeft er iets van gezegd.
 
Wel grappig dat veel meningen zijn gebaseerd op ervaringen met politie. Het is niet omdat het al die tijd gedoogd is, of omdat je er nog nooit voor bestraft bent, dat het dus zomaar is toegestaan. Daarbij zijn regeltjes op een vliegveld ook net weer een tikje anders dan de regeltjes op de weg.
Ook geen referentie dus.
 
Wel grappig dat veel meningen zijn gebaseerd op ervaringen met politie. Het is niet omdat het al die tijd gedoogd is, of omdat je er nog nooit voor bestraft bent, dat het dus zomaar is toegestaan. Daarbij zijn regeltjes op een vliegveld ook net weer een tikje anders dan de regeltjes op de weg.
Ook geen referentie dus.

Of zou het kunnen zijn dat de TS iets achterlijks roept en lekekr achterover gaat zitten leunen terwijl hij de onzin over z'n scherm ziet scrollen.

Ik heb trouwens gehoord dat je op zondag je banden niet mag oppompen. Hoe zit dat in België? Is daar als eens iemand bekeurd? En op een vliegveld? Een duinpan?
 
Wel grappig dat veel meningen zijn gebaseerd op ervaringen met politie. Het is niet omdat het al die tijd gedoogd is, of omdat je er nog nooit voor bestraft bent, dat het dus zomaar is toegestaan. Daarbij zijn regeltjes op een vliegveld ook net weer een tikje anders dan de regeltjes op de weg.
Ook geen referentie dus.
Laatst kwam ik tijdens een drugstransport politie tegen. Ik had ook nog wapens en zwart geld bij me, maar ik werd niet aangehouden.O-)
 
Hoe dan ook controle daarop heeft blijkbaar geen prioriteit,pas geleden heeft er nog een politiewagen een hele tijd achter mij gereden
en ook toen werd ik niet aangehouden omdat ze mijn gezicht niet konden zien.
 
Laatst kwam ik tijdens een drugstransport politie tegen. Ik had ook nog wapens en zwart geld bij me, maar ik werd niet aangehouden.O-)

Mocht een zwart vizier dan toch niet helemaal legaal zijn kan ik me indenken dat de boete hiervan een stukje lager ligt dan het transport van een kilo blije m&m’s.
Al weet je het in NL natuurlijk nooit waar op dat moment de prioriteit ligt O-)
 
Ik heb een Shoei UV vizier. Als de zon erop schijnt wordt die donker, rijd ik door een bospad of donkere tunnel wordt die weer transparant. Ideaal ding!
 
Rij er ook al jaren mee. Zwart, spiegel, etc etc.

Staat alleen maar op
Daytime use only:Y

En ja, in het donker, is het wat donkerder..
 
Terug
Bovenaan Onderaan