Mag een motorijder een zwart vizier Dark Smoke hebben op helm?

maar niet met led verlichting aan de zijkant van de moto _O-
Heb ik onrechtstreeks ook al eens commentaar op gehad.

Nieuw circulatieplan in Leuven:
Echter, ik negeer het, en kort mijn weg af door tussen paaltjes te rijden :$
Verderop staat een zwaantje, die natuurlijk door had vanwaar ik kwam. Houd mij staande, "mijnheer, je weet toch dat u niet vandaar kon komen als u het circulatieplan volgt?"
"Eu ... jazeker mijnheer, maar ik dacht aan het millieu, en wilde mijn route inkorten, en ben echt stapvoets tussendoor gegaan."
"Ja jong, 't is goe voor ene keer, maar zet uw koplampen aan, want die twee kleine prutslampekes beneden aan uw spatbord zijn niet voldoende!"
"Oei, vergeten menheer, zo, ze staan op :t "

... en hij reed weg met een lang gezicht, en het was niet eens zondag })

Nochttans, die LED'jes gaven anders best heel goed, overdag beter zichtbaar dan mijn koplampen zelf. En die was ik idd vergeten aan te zetten, en dus had hij iets om op te vitten en om dat kracht bij te zetten zal hij mijn DRL's negatief bestempeld hebben denk ik ...
 
Amsterdam geeft geen prioriteit aan vervolging omdat dat zo niet bij die stad past...


burka op de motor mag weer wel...
tenminste in 020...
er is toch geen capaciteit om te handhaven... dus of je nou wel of niet een helm onder je burka op hebt...
in Amsterdam mag en kan t allemaal....

🤔
 
Met het zonnevizier naar beneden ben je ook volledig onherkenbaar.
Flauwekul dus als het een regel is in B.
Misschien alleen als je in het ov zit of iets dergelijks, kan het een punt zijn. Ik zag echter nog nooit iemand met een helm op in een bus zitten...
 
Geef eens 1 reden waarom dit (bij wet) verboden is?
dat is wel een heel erge inkopper. je moet een goedgekeurde helm op en hij is nooit gekeurd met een donker vizier. dus is het geen goedgekeurde helm. als je dingen aanpast aan de helm is hij niet meer zoals gekeurd en dus niet goedgekeurd.
 
Ahh oke! Vind wel vreemd dat alle Helmen zonder zwart vizier worden verkocht...

Ik denk dat dit dezelfde reden heeft als dat alle auto’s met heldere ramen worden verkocht.
De meeste mensen willen heldere ramen (of vizier), en degenen die getint willen die betalen er extra voor.
Ik zou bijvoorbeeld niet weten wat ik met een donker vizier moet. Maar ik heb ook nooit een zonnebril op
 
Ik heb een spiegelvizier voor in de zomer, en een doorzichtige in de winter/donkere maanden.
Vind het nogal raar want ik rij zoveel langs politie met mijn spiegelvisier en open pijp, en ze kijken er zelfs niet eens naar.
 
Ik rij al jaren met een donker vizier op de V-Max en ik moet voor donker thuis zijn van de vrouw.
In Belgie nu maar niet met donker vizier rijden en zeker niet met groene hesjes. Kans dat je van de moto gespoten wordt.
 
Ik heb een spiegelvizier voor in de zomer, en een doorzichtige in de winter/donkere maanden.
Vind het nogal raar want ik rij zoveel langs politie met mijn spiegelvisier en open pijp, en ze kijken er zelfs niet eens naar.
Zolang je niet den aap uithangt gaan ze zich er niet te veel van aantrekken idd.
Ik rij al meer dan 27 jaar met donker vizier, of het mag? Geen flauw idee.
Ik vind het fijner rijden dan een zonnebril of zonnevizier.
In het donker zie je echter weinig tot niets, dus zorg dat je op tijd thuis bent of je standaard vizier bij je hebt.
Begrijp ik heel goed.
Ik rijd echter voornamelijk meestal woon werk, dus standaard vizier, maar gebruik wel de ingebouwde zonneklep indien nodig.
Maar voor een plezier trip op een zonnige dag geloof ik best dat een donker vizier een handiger ding is :Y
 
Eigenlijk zouden ze de helm moeten verbieden. Terroristen kunnen zich immers als motorrijder verkleden.
 
1543652242167.png


lijkt me ruk om met een donker vizier een onverlichte tunnel in te rijden
op vakantie kom ik ze wel eens tegen
 
Bekijk bijlage 1340921

lijkt me ruk om met een donker vizier een onverlichte tunnel in te rijden
op vakantie kom ik ze wel eens tegen
Eventjes vizier omhoog. Zo erg zal dat niet zijn, tunnels maken slechts een zeer klein percentage uit van je rit, en de vliegjes zitten aan de in- en uitgang, dus openen net na binnenrijden, en net voor uitrijden weer dicht :t
 
Ik gebruik hooguit een licht getint vizier omdat je met een erg donker vizier niet goed kunt zien of er gladde plekken op de weg zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan