Mag een motorwinkel tijdens de lockdown geen motor verkopen/overschrijven?

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.624
1.260
Deventer
Het is me duidelijk, na de persconferentie van gisteren en de erop volgende info, dat een motorwinkel geen essentiële taak is.
De werkplaats mag geloof ik wel openblijven.

Maar wat ik me nu afvraag: mag er tijdens de lockdown nu geen motor verkocht c.q. afgeleverd/overgeschreven worden?
 
Ja dat gaat gewoon door. Soms wel wat krampachtig, proefritten worden dan bij je aan de deur gedaan of de nieuwe fiets wordt thuis afgeleverd. Zal vast wel nodig zijn, maar neemt wel een stukje lol weg (denk ik, ik koop nooit nieuw).
Voordeel is: Nu kun jij eens goede koffie aanbieden, in plaats van die slappe winkelautomatenbakkies :+
 
Onder het mom van "reparatie" kan je bij o.a. juweliers, fietsen- en motorzaken terecht.
 
De showroom is gesloten maar je kunt gewoon een motor kopen en afhalen. Proefrit kan ook wel alleen gaat het net ff iets anders.
 
Vorig jaar tijdens de lockdown is mn remlichtschakelaar vervangen door een dealer. Mocht gewoon in de zaak een bakkie doen terwijl ze aan het werk waren. Was wel rustig, ik was alleen in de zaak.
 
Onder het mom van "reparatie" kan je bij o.a. juweliers, fietsen- en motorzaken terecht.
Dat je fiets, motor of auto gerepareerd moet kunnen worden en als essentieel voor verplaatsing, dat snap ik nog wel.
Maar begrijpen doe ik niet, dat als jouw gouden armband stuk is dat er direct gerepareerd dient te worden. Is dat essentieel?8)7
Als er iets in deze wereld volledig nutteloos is, dan is het wel goud en glitter.:X

Het is vlgde week kerstmis, dan hoef je er nog niet zelf als kerstboom bij te lopen. Kan best wel effe wachten!
 
Dat je fiets, motor of auto gerepareerd moet kunnen worden en als essentieel voor verplaatsing, dat snap ik nog wel.
Maar begrijpen doe ik niet, dat als jouw gouden armband stuk is dat er direct gerepareerd dient te worden. Is dat essentieel?8)7
Als er iets in deze wereld volledig nutteloos is, dan is het wel goud en glitter.:X

Het is vlgde week kerstmis, dan hoef je er nog niet zelf als kerstboom bij te lopen. Kan best wel effe wachten!
Misschien leuk om voor je partner een kerstkado te kopen bij de juwelier.
Is een slijterij essentieel ?
 
Heb mijn GS tijdens de 1e lockdown gekocht, ging prima......

En wat betreft juweliers, mensen trouwen nog steeds, horloges gaan nog steeds stuk..... Zo kan ik wel een aantal dingen verzinnen waarom bepaalde winkels open zijn. En een juwelier lijkt mij ook niet direct een corona brandhaard....
 
Krijg je ook volledige aandacht voor een belangrijke aankoop, zonder dat de verkopers afgeleid worden door andere potentiële kopers.
Idd, en ze kwamen hem daarna nog thuis brengen ook! En ze namen de Road King mee terug, was nog best fris die dag dus ik vond het wel best 8-)
 
Voor 95% van de motorrijders is de motor ook niet essentieel omdat ze ook een auto hebben.
Ik heb een auto en 3 motoren (en eventueel nog 6 trapfietsen). Betekend dat dat ik pas naar een garage mag als de hele flikkerse teringzooi niet meer rijdt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan