Mag een Piaggio MP3 met autokenteken óók tussen de file door

Vmax-Idioot

MF veteraan
20 apr 2007
4.354
10
Kerkrade
Hoi,

in de file voor Maastricht werd ik zojuist tussen de rijen door ingehaald door een MP3 met autokenteken.

Op zich niks mis mee, is niet breder dan een 1150GS met koffers.
Maar: mag het eigenlijk wél?
 
Ja hoor, als auto's konden filerijden en het zou passen zou het mogen. Staat nergens dat het niet mag.


Art.5 krijgen omdat het gevaarlijk kan zijn is weer wat anders. :)
 
Laatst bewerkt:
In mijn optiek mogen ze niet eens de weg op maja das weer een ander verhaal hahah

Volgens RvV mag het dus helaas ja
 
Ja, dat mag.



Ik had laatst een bedrijfsmeeting waar de MP3 werd voorgesteld als aanvulling/vervanger van de leasebak. Die leasemaatschappij had dus zo'n B-rijbewijs exemplaar klaar staan voor de overmoedige leasebakcoureur met suicidale neigingen.

Ik heb het eerste rondje gereden, ik was met het motortje naar de meeting gekomen en dat was de leasebakcontractenverkoper opgevallen. Heerlijk rondje gereden met de driewielraceplee waarbij mij het nogal afwijkende bochtgedrag van de scooter opviel.


Maar toen....
Na jaren van slaperig leasebakstuiteren ineens op een raceplee: "Helpie, hoe werkt dat?"

Na de pogingen van de derde collega heb ik eens geinformeerd naar de verzekering die de leasebakcontractverkoper had afgesloten. Toen de vierde collega met 20 km/uur over het fietspad kroop, zag hij de zin van een verzekering ook wel in. En nadat een van onze managers bijna de heg in reed, was hij ineens heel behoudend in het uitlenen van zijn helm....

Volgende keer eerst maar eens een rondje over een verlaten parkeerplaats ??






P.s. Als je als bezitter van zo'n B-rijbewijs (met de B van Bleu Band) een MP3 least, krijg je er een eendaagse vrijwillige cursus bij hoe het ding werkt. Ik heb de indruk dat dat geen overbodige luxe is.
 
Ja, dat mag.



Ik had laatst een bedrijfsmeeting waar de MP3 werd voorgesteld als aanvulling/vervanger van de leasebak. Die leasemaatschappij had dus zo'n B-rijbewijs exemplaar klaar staan voor de overmoedige leasebakcoureur met suicidale neigingen.

Ik heb het eerste rondje gereden, ik was met het motortje naar de meeting gekomen en dat was de leasebakcontractenverkoper opgevallen. Heerlijk rondje gereden met de driewielraceplee waarbij mij het nogal afwijkende bochtgedrag van de scooter opviel.


Maar toen....
Na jaren van slaperig leasebakstuiteren ineens op een raceplee: "Helpie, hoe werkt dat?"

Na de pogingen van de derde collega heb ik eens geinformeerd naar de verzekering die de leasebakcontractverkoper had afgesloten. Toen de vierde collega met 20 km/uur over het fietspad kroop, zag hij de zin van een verzekering ook wel in. En nadat een van onze managers bijna de heg in reed, was hij ineens heel behoudend in het uitlenen van zijn helm....

Volgende keer eerst maar eens een rondje over een verlaten parkeerplaats ??






P.s. Als je als bezitter van zo'n B-rijbewijs (met de B van Bleu Band) een MP3 least, krijg je er een eendaagse vrijwillige cursus bij hoe het ding werkt. Ik heb de indruk dat dat geen overbodige luxe is.

:')

Je zou zo een ding maar als leasebak krijgen....ben je mooi genaaid door je baas :+

En je bent niet goed bij je hoofd als je vrijwillig persoonlijk prive zo een ding gaat kopen denk ik :') (uitzonderingen zullen hier de regel bevestigen denk ik)....

Maar volgens mij mag zo een ding inderdaad gewoon door de file heen, het mag immers met ieder voertuig dat op de openbare weg is toegestaan :)
 
:')

Je zou zo een ding maar als leasebak krijgen....ben je mooi genaaid door je baas :+

En je bent niet goed bij je hoofd als je vrijwillig persoonlijk prive zo een ding gaat kopen denk ik :') (uitzonderingen zullen hier de regel bevestigen denk ik)....

Maar volgens mij mag zo een ding inderdaad gewoon door de file heen, het mag immers met ieder voertuig dat op de openbare weg is toegestaan :)
Mijn werkgever die kijkt naar zo een ding.
Hij wou ooit zijn motorrijbewijs halen maar vind dat te duur en hij zou dat dan ook alleen maar gebruiken om snel ff van punt a naar b te rijden in de stad.
Dus kijkt hij nu naar een 2e hand piaggo maar hij vind de prijzen nog te duur.

Eigenlijk zijn die dingen mooi voor oudere mensen die geen zin hebben om hun motorrijbewijs te halen maar toch graag motor willen rijden. :]
 
Laatst geprobeerd met m'n Aygo. Werd niet gewaardeerd.
Ik zou er wel om kunnen lachen als ik een Aygo 'strompelend' in mn spiegel dichterbij zie komen *D Sta je daar in je bolide, komt zo'n plastic ding sneller op z'n werk _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan