mag een smalle autoband nu wel of juist niet??

yep,
ik had er een afspraak om 10h00 voor twee nieuwe banden voor de LT.
omstreeks 10h30 lag er nieuw rubber voor en achter onder de BMW.
hij had trouwens twijfels of de Bridgestone Potenza 175/55R17 wel onder de LT paste maar eens de LT/span terug op 3 wielen stond moest hij toegeven dat het een mooi resultaat gaf.
nogmaals thanks aan de heren/dames voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
:) Hallo, ik ben een beginnende zijspanrijder en op Soesterberg heb ik mijn ogen uitgekeken en een hoop ideeen opgedaan. Momenteel wordt aan mijn Kawasaki Drifter VN800 een Ural bakkie gebouwd. De standaard achterband van de Drifter is 140/60-16 71H. Zijn er ook autobanden te krijgen in deze maat en past dit dan nog tussen mijn achter brug? Heeft iemand ervaring met mijn type fietsie? :)
 
:) Hallo, ik ben een beginnende zijspanrijder en op Soesterberg heb ik mijn ogen uitgekeken en een hoop ideeen opgedaan. Momenteel wordt aan mijn Kawasaki Drifter VN800 een Ural bakkie gebouwd. De standaard achterband van de Drifter is 140/60-16 71H. Zijn er ook autobanden te krijgen in deze maat en past dit dan nog tussen mijn achter brug? Heeft iemand ervaring met mijn type fietsie? :)

Hoi, welkom :W Leuk om een eigen topic te starten met plaatjes en verhalen over wat je wil, en wat je beleeft. Zo blijft ook alles bij elkaar.

Ik heb even voor je op "the dark side" gebladerd.
Volgens die mannen past een Vredestein 175R80-16 op een standaard velg. Dan loopt hij alleen met inveren een beetje tegen je spatbord aan. Het nadeel is dat de hoogte van de band meer wordt, je verliest dus trekkracht.

Ik zou dan eerder kiezen voor de HANKOOK 175/75 R 16 C 101/99R RADIAL RA10 Die is wat lager.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Halflive, bedankt voor je reactie.
Dus waarschijnlijk past zo'n Hankook 175/75 R16 enz. om de standaard velg van m'n Drifter?
Tja van die eigen topic. Ik kan op dit moment weinig melden. Momenteel is mijn motor in Duitsland bij een Ural zaak (omgeving Bremen). Daar wordt voor veel geld (2800 Euro) een zijspan er aan geknutseld. Helaas kan en heb ik niet de ruimte om het zelf te doen.
Ik baal wel ontzettend met dat mooie weer dat ik niet kan toeren. Hij staat nu al meer dan 4 weken in Bremen en ik hoop dat ik hem voor het eind van de maand weer terug krijg. In vier weken kan je, lijkt mij de Titanic na bouwen. Uiteindelijk is de originele boot ook gezonken. Verder wil ik als ik hem ooit terug krijg, serieus bezig houden met Ed Pols platen om de naloop te verkleinen. De maakt het sturen aangenamer en minder belastend voor de voorpoten. Tot en met nu kan ik dus alleen maar dromen en jullie ervaringen op de site volgen
 
Zo lees ik het op darkside forum wel. Gewoon op een standaard motorvelg. Ik weet dat een 15" motorvelg groter isals een autovelg, maar 17" is dezelfde diameter.
Ik zou inderdaad voor die Hankook gaan, die band kost maar iets van 80 euro, dat is de gok wel waard als je al zo'n bedrag uitgegeven hebt voor de aanbouw.
 
Helaas heb ik te weinig sleutel verstand en lassen kan ik ook niet. Solderen van electronica wel maar dat is niet sterk genoeg voor een zijspan frame. Dus er waren niet zoveel mogelijkheden over. Trek nu niet de conclusie dat mijn geldzak eindeloos is. Ik ben ook maar een eenvoudige ...
 
Kreig naw wat, ik komp nie uith ut zuide. Haha nee hoor, ik woon in Zoetermeer en van kom van oorsprong uit Den Haag. Dank je voor het aanbod van de Potenza band maar ik moet eerst mijn zijspannetje weer terug krijgen. Ik heb wel in de tussentijd een cursus zijspanrijden gevolgd bij Steward rij opleidingen. Na +/- 35 jaar solo rijden is dit hele andere koek.
Ik zal mijn profiel aanpassen.
 
Sorry Bert, ik wil niet ondankbaar zijn maar ik weet niet of de band tussen de achterbrug past. Zodra ik mijn motor terug heb ga ik driftig aan het meten.
 
Sorry Bert, ik wil niet ondankbaar zijn maar ik weet niet of de band tussen de achterbrug past. Zodra ik mijn motor terug heb ga ik driftig aan het meten.
Ik heb nog een leuke database gevonden: klik
Natuurlijk moet je eerst meten, op internet kan iedereen alles plaatsen en roepen, meten is weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan