Mag het ????

Status
Niet open voor verdere reacties.
hahahaha, ja is een mogelijkheid om gewoon te doen.
Maar doen het nu nog wat voorzichtig aan, heb het rijbewijs nog maar een weekje *lol*
 
Afgelopen vrijdag van vakantie terug gereden via de ring brussel en antwerpen rond een uur of 6 in de middag. Drie keer raden of we netjes in de stoet hebben aangesloten ;) Of het mag boeide ons even niet en scheelde al gauw een aantal uur.
 
Is dat niet de reden waarom we een motorrijbewijs hebben ???
Om niet te moeten aanschuiven in de files? ;)
:+ nog even en ik doe het ook :+
 
Ik zou als je 1 week je rijbewijs hebt eerst goed bezig gaan met het inschatten van inhalen en bochten en dan pas gaan filerijden, but that's me :)
 
Belgenland mag het toch ook niet :?

in belgië is het "op eigen risico".
edoch, je MAG WEL een wagen links inhalen op dezelfde rijstrook. Dus je mag uiterst links op de midden- of rechterstrook rijden en daarbij de file voorbijsteken.

EDIT:
Het mag, mits de file niet te snel rijdt. En je mag er ook niet als een gek tussendoor blazen.
1 maand geleden aangereden nadat ik gefilteert had en heb gelijk gekregen van mijn verzekering.

Kan je meer info geven? In februari 2001 heb ik een ongeval gehad waarbij ik tussen de file doorfilterde en ik wer in het ongelijk gesteld...
 
Laatst bewerkt:
kijk even op de site van de MAG (motorrijders actie groep) daar staat een heel verhaal over wat er wel niet de bedoeling is... m.b.t. file-rijden dan :)

www.mag-nl.org




gelijk ff lid worden he... :+
Kijk dan ook even op mijn homepage bij vraag 88 verkeersquiz. Dan kun je ook lezen hoe de regels in het buitenland zijn. Heb geen zin om dat steeds te herhalen.
 
Ik zou als je 1 week je rijbewijs hebt eerst goed bezig gaan met het inschatten van inhalen en bochten en dan pas gaan filerijden, but that's me :)

En dan ben je ergens naar op weg en kom je file tegen.

Omkeren het beste advies?
Of achteraan aansluiten?

Het moet er toch een keer van komen en of die eerste keer filerijden na een week of twee mnd is maakt mi niet uit. Eerste keer (keren) is gewoon beetje eng en wennen.
 
Weet je wat ik doe het gewoon en ik heb regelmatig de de heren van de sterke arm der wet hierbij voorbijgetufd :] en nog nooit problemen gehad.

Dus ik zou zeggen gewoon doen !!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan