Mag ik al rijden?

In onze groep zijn er -in de 80er jaren- twee staande houden, allebei op de sluisbrug in Leidschendam met een fonkelnieuw rose rijbewijs dat de volgende dag pas geldig was en netjes een bekeuring gekregen voor het rijden zonder rijbewijs...
dat was toen, maar het is alleen maar strenger geworden.
Ik kon in 1993 gewoon het rijbewijs direct meenemen bij het gemeentehuis.
Het was zelfs al gesloten, maar de burgemeester liep naar buiten en ik gelijk naar binnen. :P

Achter de balie waren ze nog zo vriendelijk om mij te helpen. Toen konden ze die nog zelf direct maken. :9 :]

En ik was op de motor van de rijschool. Die mocht ik even lenen, en het was geen korte stukje. _O-
 
Hahaha sorry, maar ja, ik heb hem. Maandag ochtend kon ik hem al gelijk ophalen! Ondertussen al lekker een paar rondjes wezen rijden, en wat is dat fijn joh, niemand die op je let of je in de gaten houd en niet zo'n irritant oortje in!
 
Geduld is zeker een schone zaak hahaha, ik wacht gewoon nog even om geauwehoer te voorkomen, ik heb hem nog niet, donderdag middag aangevraagd, niet met spoed want dan had k hem alsnog pas maandag gekregen omdat het na 1400u was dus een normale aanvraag gedaan en verwacht hem dinsdag of woensdag, en dan lekker rijden. Het begint eerlijk gezegd wel een beetje te kietelen hahaha, maar nog een paar daagjes!
Iedereen wel bedankt voor de informatie!
Nu kan je in de tussen tijd je motor nog een keer wassen.

Edit: lees net dat je hem hebt. Veel rijplezier!
 
Ik heb in al die jaren nog maar 1 bekeuring gekregen (rond de Eur 50,-). Vooral goed opletten inderdaad. 💪🏍. Rijbewijs kwijt is zo gebeurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan