Mag ik deze helmpie dragen in Nederland op de moter

appiearif

Rookie
16 apr 2014
10
0
oosterhout
maxresdefault.jpg


Lichten kunnen ook uit
 
Laatst bewerkt:
Wat is er verboden aan de speakers de verlichting of de extra pvc pijp en de lego stukjes
 
Laatst bewerkt:
Dit helm moet voorzien zijn can een E-keur.
Als hij dat niet heeft mag je er niet mee de openbare weg op.
 
Mits voorzien van E-keur zou ik denken van wel. TS, E-keur staat vaak op een labeltje bij de sluiting van de helmband.

Ik ben wel benieuwd. Met die uitsteeksels rondom die helm kan ik me een paar extra manieren bedenken om mn nek te breken. Al zou ik 'm prachtig vinden (smaken verschillen) geloof ik toch niet dat ik 'm zou dragen. Dat terzijde want wat ik wil is niet per se relevant.
 
Extra verlichting is dacht ik niet toegestaan.
De uitstekende delen zou ik alleen nooit op een helm willen hebben.
 
Als je met 1E eigenlijk E1 bedoelt is de helm niet goedgekeurd voor Nederland. In Nederland dient er een E4 goedgekeurde helm gedragen te worden.
E1 is Duitsland.
 
Als je met 1E eigenlijk E1 bedoelt is de helm niet goedgekeurd voor Nederland. In Nederland dient er een E4 goedgekeurde helm gedragen te worden.
E1 is Duitsland.
Maakt het qua Europese goedkeuring uit in welk land dat is gedaan?
 
Mits voorzien van E-keur zou ik denken van wel. TS, E-keur staat vaak op een labeltje bij de sluiting van de helmband.

Ik ben wel benieuwd. Met die uitsteeksels rondom die helm kan ik me een paar extra manieren bedenken om mn nek te breken. Al zou ik 'm prachtig vinden (smaken verschillen) geloof ik toch niet dat ik 'm zou dragen. Dat terzijde want wat ik wil is niet per se relevant.

De kans dat je blind word door het versplinterende kunststof is waarschijnlijk vele malen groter dan dat je je nek zou breken...
 
Het klopt ook voor geen meter, dus vergeet het maar weer snel.

Gauw terug naar de schoolbanken Tommy:

Rijksoverheid.nl

Wanneer moet ik een helm dragen?
Als u op een bromfiets of motorfiets rijdt, moet u een goedgekeurde helm dragen. Deze helmplicht geldt ook voor open brommobielen en driewielige motorvoertuigen zonder gordels. Bijvoorbeeld een trike of quad. Ook als passagier bent u verplicht een helm te dragen.

Pasvorm en gebruik helm
Uw helm moet goed passen. Ook moet u de helm op de juiste manier gebruiken. Maakt u de helm niet vast, dan biedt deze geen bescherming. Ook kunt u een bekeuring krijgen als de helm niet vast zit.

Soorten helmen en keurmerk
Er bestaan verschillende soorten helmen: integraalhelmen, jethelmen en systeemhelmen. U mag al deze helmtypen dragen. Uw helm moet wel goedgekeurd zijn volgens de Europese ECE-norm. Dit keurmerk bestaat uit een cirkel waarin de hoofdletter E staat. Achter de E staat een getal wat aangeeft in welk land de helm is goedgekeurd. Het getal 4 staat voor Nederland (E4). Het ECE-label vindt u op de kinband of in de binnenvoering van de helm.

Geen helmplicht voor open brommobiel, trike of quad met veiligheidsgordels
Als een open brommobiel, trike of quad goedgekeurde veiligheidsgordels heeft, hoeft u geen helm te dragen.

Geen helmplicht voor snorfiets
Op een snorfiets hoeft u geen helm te dragen.

Geen helmplicht voor fietsers en brombakfietsers
Fietsers hoeven geen helm te dragen. Ook hoeft u geen helm te dragen als u op een brombakfiets rijdt. Voorwaarde is dat de voorwielen een diameter hebben van meer dan 40 centimeter.

Geen ontheffing voor helmplicht
U kunt geen ontheffing krijgen voor de helmplicht. In artikel 60 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) staat voor welke voertuigen een helm verplicht is.
 
Laatst bewerkt:
Gauw terug naar de schoolbanken Tommy:
Oei, net een nieuwe X-lite gekocht voor 500 euro, staat er E3 in.
Ik heb hem gelijk weggegooid. :P
Bedankt voor de tip!!!

En zeg nou niet dat het toch wel mag, want de vuilnisman is net geweest. -O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan