Mag ik hier rechts langs het paaltje?

Max

Die hard MF'er
4 apr 2009
917
1
Zie bijgevoegde situatie, mag ik hier rechts langs het paaltje? Is geen fietspad, er staat geen verbodsbord voor motorvoertuigen en ik hinder er verder niemand mee. Uiteraard moet ik er rekening mee houden, dat het overige verkeer mijn actie niet verwacht en moet ik uitkijken eventuele fietsers niet te hinderen, maar dit mag toch gewoon?

full
 
Ja, want het is geen fietspad met een doorgetrokken streep en er staat geen bord (blauwe pijl) dat je verplicht links langs het paaltje te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Moet zelfs, aangezien je verplicht ben zoveel mogelijk rechts te houden.
Als je door het midden gaat, bega je een zeer ernstige overtreding.
 
Laatst bewerkt:
En mag je, als je daar rijdt, een auto inhalen? Die parallelbaan ligt tenslotte gescheiden van de rijbaan. O-)
 
Tijdens mijn rijlessen zocht de instructeur dit soort situaties juist op, om me te leren kijken als motorrijder ipv automobilist.
 
Zie bijgevoegde situatie, mag ik hier rechts langs het paaltje? Is geen fietspad, er staat geen verbodsbord voor motorvoertuigen en ik hinder er verder niemand mee. Uiteraard moet ik er rekening mee houden, dat het overige verkeer mijn actie niet verwacht en moet ik uitkijken eventuele fietsers niet te hinderen, maar dit mag toch gewoon?

[afbeelding]
Ja, maar niet rechts langs de boom
 
Dit hebben wij ook geleerd tijdens het lessen. Er werd verwacht dat je gebruikt maakte van de ruimte en niet in de rij ging staan als een koekblikker.
 
Er staat volgens mij ook nog iets geschreven met een klein pijltje op dat bord, heb je een betere foto of een transcript van wat hier staat?
 
Is het een fietsstrook, met af en toe een fiets er op afgebeeld? Dan mag je daar niet op rijden, hooguit op uitwijken omdat je de onderbroken streep wel even over mag.

Is het een suggestiestrook (dus geen fietssymbolen), dan mag je er gewoon rijden en tenzij er zo'n blauw rond bord met witte pijl staat, is er geen verplichte plek om die 'vluchtheuvel' te passeren.
 
Laatst bewerkt:
Er staat volgens mij ook nog iets geschreven met een klein pijltje op dat bord, heb je een betere foto of een transcript van wat hier staat?
Het lijkt me zo'n bordje van "Fietsers daar" en dan een pijltje dat schuin naar rechtsonder wijst - om vooral duidelijk te maken dat je wel op de grond moet blijven _O-
 
Is het een fietsstrook, met af en toe een fiets er op afgebeeld? Dan mag je daar niet op rijden, hooguit op uitwijken omdat je de onderbroken streep wel even over mag.

Is het een suggestiestrook (dus geen fietssymbolen), dan mag je er gewoon rijden en tenzij er zo'n blauw rond bord met witte pijl staat, is er geen verplichte plek om die 'vluchtheuvel' te passeren.

:?



Uitwijken om erger te voorkomen mag altijd :+
Je mag zelfs dwars door een koeieschuur rijden als dat de enige manier is om een klas kleuterschoolkinderen te ontwijken :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan