Mag ik nog wel de weg op?

FaDen

MF'er
22 apr 2003
60
0
Maarheze
Yello Hello,

Zeg ik wou graag jullie mening.

Mijn T-ReX heeft geen koplamp, ik heb een automistlamp als koplamp. Ik heb geen 'echte' kilometer teller. Alleen maar een fiets computerje waarop de snelheid af te lezen is. Mijn uitlaten maken 109dB. Daarnaast zijn mijn knipperlichten kleiner zijn dan standaard.

Zouden jullie met deze aanpassingen nog met de motor gaan rijden?

Ofwel wat is er niet legaal aan jullie motor?

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik het erg bont maak.
Is dat zo???

FaDeb
 
Die koplamp zou ik zeker iets aan doen, is voor je eigen veiligheid.

Wat betreft de uitlaten, boeie :P
En hou je je wel aan de snelheid als je een goede snelheidsmeter hebt O-)
 
Yello hello,

Een geijkte snelheids meter is inderdaad niet per definitie aand e snelheid houden.

nee, het gaat mij meer om de politie. Daar ik graag in duitsland. ben een beetje huiverig geworden om daar zo nog te gaan rijden.

FaDen
 
Ik zou ook alleen wat doen aan die koplamp, ik moet dat namelijk zelf ook nog doen. Ik rij ook met een mistlampje van een auto. Ik zie zelf wel genoeg maar verblind echter wel iedereen. ;)
 
Yello hello,

Een geijkte snelheids meter is inderdaad niet per definitie aand e snelheid houden.

nee, het gaat mij meer om de politie. Daar ik graag in duitsland. ben een beetje huiverig geworden om daar zo nog te gaan rijden.

FaDen

Schijnt dat ze in Dl wle streng zijn op niet E-gekeurde uitlaten. Zijn al een paar topics over op MF
 
Zeker die koplamp laten maken, daar moet je niet mee rommelen. Richtingaanwijzers, tja wie niet? Uitlaten, zeker de helft van de motoren maakt te veel lawaai. En de km teller, dient gewoon goed te werken.
 
Voor de wet dien je met een goed werkende snelheidsmeter te rijden. Volgens mij voldoe je daar aan. Ook die mistlamp als koplamp is volgens mij toegestaan mits je maar voldoende lichtopbrengst hebt (lijkt me wel met een mistlamp) en je uiteraard geen overig verkeer verblindt. En die uitlaten, ja het oor wil ook wat.
 
Yello Hello,

Maar is goedwerkende ook gelijk aan een geijkte?
(zijn standaard snelheids meter geijkt, tenminste RDW goedgekeurd moeten we het denk ik over hebben)

FaDen
 
Originele tellers zijn nou ook niet bepaald geijkt, het is soms onbeschoft wat een afwijking die hebben. Een (mits goed ingestelde) fietskomputter is vaak stukken nauwkeuriger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan