Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja, wij kunnen niet in zijn hoofd kijken.Dan snap ik ook niet waarom de examinator zei dat het niet mocht Haha. Je zou er maar op zakken
Veel mensen weten niet wat een fiets suggestiestrook is. Het is ook verwarrend.
Een rode band langs de zijkant van de weg maar dan zonder een plaatje van een fietser.
[afbeelding]
Fietsstrook:
[afbeelding]
Op die onderste mag je ook met de motor hoor
Is het niet zo dat er een grotere kans is dat je gekatapulteerd wordt als je met een groot (50 - 70 km/u) snelheidsverschil tussen een "stilstaande" file rijdt dan dat je met een klein (10 - 20 km/u) tussen een rij voertuigen rijdt aan 120 - 140 km/u? Het plots wisselen van baanvak gebeurt éérder in een trage file dan in druk verkeer.Dat het meteen zo'n auw doet als een automobilist een fout maakt, en jou omkegelt waardoor je met 120 km/u gekatapulteerd wordt.
Je hebt gelijk, zolang niemand een fout maakt, is het superveilig (als iedereen foutloos rijdt, dan kun je zelfs door een file die 200 rijdt). Maar vertrouw jij de automobilisten om je heen? Dan heb je een groot hart.
Maar dat grijze gebied heeft niet te maken met de vraag of je door de file mag rijden, maar met de vraag of iedere rij stilstaande auto's een file is
Is het niet zo dat er een grotere kans is dat je gekatapulteerd wordt als je met een groot (50 - 70 km/u) snelheidsverschil tussen een "stilstaande" file rijdt dan dat je met een klein (10 - 20 km/u) tussen een rij voertuigen rijdt aan 120 - 140 km/u? Het plots wisselen van baanvak gebeurt éérder in een trage file dan in druk verkeer.
Het grijze gebied zit hem dus niet zozeer in de verkeersregels (zo grijs zijn die niet) maar in de aansprakelijkheid bij een aanrijding als dat buiten de snelweg gebeurt.
Wat vind je niet veilig aan tussen de auto's doorrijden als ze snelheden van hoger dan 100 km /u hebben? (met een snelheidsverschil tot 20 km/u)
Daarbij komt inderdaad nog het feit dat je bij langzaam rijdend verkeer wel rekening houdt met motoren die ertussen door rijden, maar met 100+ km/h toch echt wel een heel stuk minder.
En persoonlijk denk ik, dat je als motorrijder, gewoon minimaal 50/50 schuld gaat krijgen bij de verzekeringsvraag mocht er iets gebeuren.
Die laatste vraag is hooguit interessant voor de nabestaanden wanneer je met 120 op het asfalt belandt tussen twee rijen auto's die zelf 100 rijden.
Precies, als de examinator van mening is dat het niet verantwoord, veilig of netjes is, wordt het fout gerekend. Wat dat betreft zijn het net politieagenten (no offence). Het enige verschil is, dat je bijvoorbeld een verkeersboete aan kan vechten. Als je dat bij een examinator probeert kan je het herexamen meteen aan de andere kant van het land boeken.Het was geen door getrokken streep naast dat fietspad. Ik weet alleen niet meer of er nou een fiets teken op de weg gemarkeerd was ofniet. Hoe dan ook het mocht NIET van de examinator! Zelf denk ik dat de suggestie strook wel mag.