mag je rijden met een motor zonder KW-vermelding?

nee? lijkt me logisch, als het niet vermeld staat gaan de blauwe smurfen er vanuit dat hij'te hard' gaat
 
"ze" zetten hem zo op een rollerbank als het moet. Als jij op, ik noem maar wat, een oude gsx750 rijd ofzo, dan staat daar misschien ook geen vermogen op aangegeven.
Maar meneer de politie agent is echt niet gek ofzo, die weet echt wel dat je meer vermogen hebt.

Je kan zeggen dat je hem hebt terug gevoerd natuurlijk, slimste lijkt me om dat ook echt te doen trouwens :)

Stel je rijd op een aprilia RS125 ofzo die ook daadwerkelijk minder dan 25kW heeft, dan lijkt het me niet echt heel belangerijk. Zolang de motor(in dit geval opgefokte brommer dan) technisch maar onder de 25kW is...
 
Laatst bewerkt:
Nee, het moet op het kenteken staan. Als jij een licht rijbewijs hebt mag je alleen rijden op motoren waar op het kentekenbewijs staat dat deze 25kW is en moet hij ook daad werkelijk 25kW hebben.

Net als in alle andere topics met dit onderwerp zal dit ongetwijfelt weer een hele discussie worden van wel of niet. Feit is dat je volgens de wet op een voertuig rijdt waar je geen rijbewijs voor hebt.
 
Kenteken kenteken...


heb het wel over België :) heb het niet vermeld maar goed...


Denk persoonlijk dat ze niet veel kunnen doen als er geen KW vermelding is en je een vermogensbank uitdraai hebt OF de motor zelfs afgesteld is...
 
Ik denk van niet aangezien de kw's vermeld staan op het "roze formulierke", als je dan toch effectief meer kw's hebt, vermoed ik dat ze hem als illegaal gaan bekijken aangezien er een verandering gebeurt is aan de motor dan dat ie normaal aankan volgens da papierke
 
Bij mij staat niet op het kenteken hoeveel kw mijn motor is, dit komt denk ik omdat ik al een oude motor heb ('89). De mijne is maar 12 kw (honda rebel)
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf een ZXR400 gehad, stond ook geen vermogen op het papiertje... maar ze hebben origineel 48kW. Terug laten voeren naar 25kW (24.8 O-) ) En uitdraai naar verzekering gestuurd.
Dan krijg je clausule teruggestuurd waarin staat dat ze op de hoogte zijn van je vermogensvermindering en dat je gewoon verzekerd bent. Die clausule moet je dus bij je houden als je gaat rijden voor oom agent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan