MAG verzekering?

Vtwinner

MF veteraan
10 jun 2006
2.875
1.082
Cranendonck
Ben aan het overwegen om over te stappen op de verzekering van de MAG. Om twee redenen: ze zijn relatief goedkoop en ze behartigen onze belangen. Helaas weet je pas wat je aan verzekering hebt als je er iets aan de hand is. Zo heb ik al eens maanden moeten wachten bij de KNMV tot mijn no-claim overgenomen werd. Dus tot die tijd flink betalen en daarna weer terug gekregen. Ook al bij verschillende verzekeringen mee gemaakt dat een wijziging niet door kwam waardoor ik onverzekerd rond reed. Nu wissel ik nog wel eens van voertuig dus de kans daarop is bij mij groter. Loopt dat allemaal goed bij de MAG?
 
Zij zullen ook gewoon de verzekering hebben ondergebracht bij een andere partij.
Geen ervaring maar geef ze het voordeel van de twijfel. De voorwaarden zijn best soepel in vergelijk met andere partijen (zeker als je in de Randstad woont).
 
Ik heb in ieder geval gezien dat Veldhuis Advies ertussen zit. Dat is bij mijn huidige verzekering (Bikerpolis) ook zo. Die brengen de verzekering vervolgens weer bij een grote maatschappij onder. Helaas ben ik door een lange stop mijn noclaim kwijt geraakt dus ik ben weer opnieuw aan het opbouwen. Ik moet dus echt goed zoeken, er is veel verschil.
 
Zojuist een berekening gemaakt bij Combimotors; inderdaad een flink verschil met Bikerpolis en de MAG. Hmm..... Ik wil de MAG wel steunen maar zo erg nu ook weer niet.
 
Yep, ga ik doen! Gaat gemakkelijk met de uitgespaarde premie. En telkens als een verkeerslicht voor mij op groen springt zal ik aan ze denken. :]
 
Ik heb er nu een jaartje opzitten bij Bikerpolis en ga daar binnenkort vertrekken. Quakel is veel goedkoper met een Allrisk verzekering. Ook ben ik afgelopen jaar (zelfs voor mijn doen) erg wisselvallig geweest. Vier maal van motor gewisseld! Twee maal omdat ik een kneus te pakken had gekregen waar ik weer snel vanaf moest en een maal omdat het gewoon de verkeerde keuze was voor mijn doel. Nummer vier blijft (maar dat heb ik al vaker gezegd). Toen ik naar nummer 4 over ging begon Bikerpolis moeilijk te doen. Ik moest eerst de nodige vragen beantwoorden voor de acceptatie rond was. Geen idee wat ze daarmee te maken hebben. Ik betaal tenslotte telkens gewoon de poliskosten.
Ze wilden vooral weten of ik er misschien in handelde. Dan zou ik een behoorlijk beroerde handelaar zijn want het heeft me telkens geld gekost. Niet veel maar toch. Maar je zou telkens inruilen mogelijk ook handelen kunnen noemen. Enig idee waarom ze daar zo scherp op zijn?

Een handelaar heeft toch een heel andere regeling op zijn handelsvoorraad?
 
Een handelaar is idd een andere risicogroep, een handelaar laat mensen proefrijden, dan weet je dus dat
diegene die gaan proefrijden, vaak voor de eerste keer op die motor rijden, met alle mogelijke gevolgen,
denk bv aan aansprakelijkheid door slechte remmen enz.
Dus ja een handelaar is een grotere risico voor een verzekeraar, dus een veel duurdere tarief, vandaar dat ze
willen weten of je niet privé in motoren handelt, en een 4e motor in 1 jaar valt in de categorie verdacht.
Maar zo doet het merendeel van de verzekeraars dat
 
Ik ben inmiddels over naar Quakel (Combimotors). Voor allrisk een stuk goedkoper dan Bikerpolis. Mooie is dat je schadevrije jaren bij een overstap naar boven worden afgerond. Dus, als de oude polis minimaal een half jaar actief is geweest krijg je gewoon een schadevrij jaar erbij. Aangezien ik na een lange stop weer opnieuw moest beginnen is dat mooi meegenomen. Overigens, geen klachten over Bikerpolis alleen in dit geval kon ik goedkoper ergens anders terecht.
 
Indien je een auto hebt met een no-claim korting dan kun je deze onderbrengen bij Univé waarbij de korting dan ook geldt voor de motor. Dit was destijds mijn beste optie toen ik 5 jaar geen motor in bezit had.
 
Dat lukt in mijn geval niet. Als ik mijn auto ergens anders onderbreng ben ik altijd (voor mijn auto) veel meer kwijt als bij mijn huidige maatschappij. Dat komt door de hoge nieuwwaarde (>50k). Zoveel meer dat de lagere premie voor de motor niets helpt. En mijn huidige verzekeraar voor de auto doet geen motoren. Helaas....
Ik heb zo'n combipolis laten uitzoeken. Er is me wel een andere mogelijkheid aangeboden. Als ik de auto van mijn vrouw onderbreng bij Combimotors dan kan ik van haar schadevrije jaren mee profiteren. Ze heeft net schade gehad (op de parkeerplaats van haar werk en er zat geen briefje bij...3500 euro schade....) en ze zit na de reparatie op 6 schadevrije jaren. Nog altijd een stuk meer dan mijn schamele ene jaar. Dan zit ik echter met een ander probleem. Als ik die auto overzet dan wordt gevraagd naar schades in de laatste 5 jaar. Deze schade is van 1 juni en kan een beetje hinderlijk zijn bij de acceptatie. Zal eens met Combimotors overleggen.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een kleine nabrander: de nieuwe allrisk verzekering eist een goedgekeurd alarm bij motoren van >15k. Daar zit de mijne net boven. Nu heeft hij af-fabriek alarm (optie van BMW) maar hoe bewijs ik aan de verzekering dat dit erop zit? Kunnen ze dat aan het framenummer/kenteken zien welke opties dat ding af-fabriek heeft meegekregen?
 
Nog even een kleine nabrander: de nieuwe allrisk verzekering eist een goedgekeurd alarm bij motoren van >15k. Daar zit de mijne net boven. Nu heeft hij af-fabriek alarm (optie van BMW) maar hoe bewijs ik aan de verzekering dat dit erop zit? Kunnen ze dat aan het framenummer/kenteken zien welke opties dat ding af-fabriek heeft meegekregen?
Als je een BMW fabrieksalarm hebt, kun je dat via je dealer laten certificeren; krijg je een SCM-certificaat voor je verzekering. Ik heb dit ook gedaan toen ik mijn BMW kocht; er moest een extra plaat worden gemonteerd om het alarm SCM-gecertificeerd te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan