Mag weg: Kawasaki GPZ 750 r1 bj '82 (belastingvrij)

bakki72

Die hard MF'er
26 aug 2006
563
0
Franeker
diversen002.jpg

diversen004.jpg

diversen005.jpg


Mn Kawa mag weg..
Heb m tijd terug gekocht voor erbij, opgeknapt en uiteindelijk staat ie nu vrijwel ongebruikt in t hok.
En dat is zonde, want t is echt n prima motor.
Ik rij de laatste tijd nog erg weinig, als ik ga dan pak ik de Supertenere...

Toen ik de Kawa kocht zweette de koppakking behoorlijk olie, dus heb ik de koppakking vervangen.
Ketting/tandwielen waren op, deze zitten er nu ook nieuw op, heb daar maar zo'n 200 km mee gereden.
Remmerij, banden, olie, filter, accu, carbs enz. is allemaal aan de beurt geweest en is nu gewoon in prima staat.
Blok start goed, loopt mooi rond.

Motor ziet er nog erg goed uit, absoluut geen pekelfiets of afgeragd ding.
Het is gewoon een degelijke motor, ideaal voor goedkoop woonwerk verkeer, want hij is uiteraard belastingvrij, en verzekering is ook maar tientjeswerk..

Km stand op de teller: 47000 miles, dat zou dus zo'n 70.000 km zijn.
Moet ik bij vertellen dat die stand me weinig zegt, want ik ontdekte pas toen ik er een keer op reed dat de tellers waarschijnlijk van een lichter type gpz zijn, de snelheidmeter gaat maar tot 85 mph (140 km/u)...
Deze wijkt ook nog af, dus er zal ooit een andere teller gemonteerd zijn neem ik aan. Kawa kan toch echt wel wat harder dan 140..

Teller schijnt origineel te zijn, kwam voor in die tijd.
Toerenteller klopt wel.
Heb er zo'n digi fietstellertje bij gemonteerd om je snelheid in de gaten te houden..
Originele stuurhelften vond ik niks (heb ik er los bij voor de liefhebber), ik heb n paar klampen op de kroonplaten gemonteerd en nu kun je elk type stuur monteren wat je maar wilt.
Zit nu een ander stuur op dan op de foto's.

Vraagprijs: 575 euro

En uiteraard goeie proefrit mogelijk, geen rondje om de kerk...
 
Laatst bewerkt:
Geen intresse (moet er zelf ook nog een kwijt) maar het kan zijn dat de teller wel origineel is. Waarschijnlijk is het een import uit de USA en in dat jaar was er een wet dat de snelheidsmeter niet hoger mocht gaan dan dat.
Op mijn GSX1000 van 82 gaat de teller ook maar tot 85 mph.terwijl dezelfde Europese versie een teller heeft die tot 220 kmh gaat (140 mph ong)
Die wet werkte niet ( mensen bleven toch wel harder rijden) en was het jaar erna geloof ik al weer afgeschaft.
 
Wat is redelijk, je vraagprijs?

Ik wil graag weer rijden na een mislukt project met een GS750 -O-
 
Geen intresse (moet er zelf ook nog een kwijt) maar het kan zijn dat de teller wel origineel is. Waarschijnlijk is het een import uit de USA en in dat jaar was er een wet dat de snelheidsmeter niet hoger mocht gaan dan dat.
Op mijn GSX1000 van 82 gaat de teller ook maar tot 85 mph.terwijl dezelfde Europese versie een teller heeft die tot 220 kmh gaat (140 mph ong)
Die wet werkte niet ( mensen bleven toch wel harder rijden) en was het jaar erna geloof ik al weer afgeschaft.

Ok..Thanks voor de info..De teller zal dan dus wel origineel zijn..
 
Hmm, interessant, eerst ff vakantiegeld en rekeningen afwachten, lijkt me wel zo slim, hopelijk voor 't pinkster-weekend
 
Staat in Franeker idd..

Maarre, voor 350 gaat ie echt niet weg... :N Is ie veeeel te goed voor.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nee, thanks...

Inruil/ruil offroad leek me wel wat, maar dan staat zo'n ding ook maar weer voor joker in t hok, net als de Kawa ben k bang..
Ik rij nog maar weinig en dan is de ouwe XTZ wel genoeg eigenlijk..Maar zeg nooit nooit..
 
Ah oké, van een CB 250 kun je ook een crosser maken :P

Ik vind dit wel een leuke bike voor een nette prijs! Alleen is drie toch echt wat te veel van het goede...
 
Zag t net op de foto's, maar er zit nu n ander (smaller en lager) stuur op..Foto's zijn van n tijdje terug..Zet t wel ff in openingspost
 
Mooi apparaat :)

Je zegt dat een offroad je eventueel wel wat lijkt. Heb een Honda XL 500 R in goede staat, die wil ik eventueel wel inruilen. PM me even voor overleg :)
 
Kawa is nog beschikbaar..
Razadull wilde graag zn XL 500 ruilen, dus gister ff langs geweest.
Prima Xl, rijdt goed, niks mis mee..Maar t is toch niet mijn ding, dus ging de ruil niet door.
Geloof dat Razadull de Kawa wel prima vond..
 
De Kawa is idd een fijn apparaat voor een beestje van dat bouwjaar.

Zal m'n XL wel te koop zetten vandaag of morgen, hopen dat er snel iemand voor komt, en dan hoop ik voor mij dat er niemand voor je kawa komt (Niet lullig bedoeld hoor, maar dat zou mij wel goed uitkomen ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan