MAG

todat je straks wettelijk verplicht met een lichtgevend pak, een remlicht in je helm en een gordel om rondrijdt.
altijd weer dezelfde kul-argumenten...
Ik ben zeker geen doom denker, maar organisaties zijn en blijven nodig.
ALLEEN REDT JE HET NIET !!!! Niet tegen politiek Den Haag.
JIJ BENT politiek den haag... als je geen gebruik maakt van je stemrecht moet je het zelf weten.

Mijn opmerkingen waren heel niet vijandig bedoeld, gewoon wat tegengas op het MAG-opgehemel. In mijn motor-omgeving ken ik niemand die het MAG een warm hart toe draagt... MAG vertegenwoordigd maar een deeltje van motorrijdend Nederland...
 
1. we hebben nix te klagen in dit land
2. mede door "die" politiek
3. motorrijden word door "die" politiek gezien als gevaarlijk spelletje
4. MAG dat? :+
 
altijd weer dezelfde kul-argumenten...
hoezo kul :? , de plannen lagen klaar, net als de 100 pk grens e.d.
JIJ BENT politiek den haag... als je geen gebruik maakt van je stemrecht moet je het zelf weten.
zeker dat ik stem, maar zodra ze eenmaal in de 2de kamer zitten bedenken ze vaak opeens van die onnozele regeltjes en daar stemde ik niet voor.
Mijn opmerkingen waren heel niet vijandig bedoeld, gewoon wat tegengas op het MAG-opgehemel. In mijn motor-omgeving ken ik niemand die het MAG een warm hart toe draagt... MAG vertegenwoordigd maar een deeltje van motorrijdend Nederland...
Moet toegeven dat ik in mijn omgeving er ook maar weinig ken die lid zijn van de MAG (ken zowiezo weinig motorrijders in mijn omgeving ;) )het was ook maar een simpel vraagje en niet eens om zieltjes te winnen. De link stond er zodat iedereen zelf kan kijken en ZELF de beslissing kan nemen om lid te worden, doe je het niet dan niet, ik zal je niet anders behandelen ;) .

Hoe dan ook, :] met een *D .

 
Guz,

Ben het niet met je eens. Oke, wij kiezen politiek Den Haag ( een gedeelte dan) maar dat betekend niet dat we zonder dit soort pressie gropen kunnen. Ze worden ook wel de 4e macht genoemd. Dat betekend dat ze invloed kunnen uitoefenen (indirect) op de besluit vorming door lobyen.

Misschien moet je het zo zien: Je kiest een politieke partij die het beste bij jouw opvattingen past. Maar op bepaalde punten schiet de politieke partij te kort. Dan zou je via een MAG toch nog even de aandacht op die punten kunnen richten die "jouw" politieke partij over het hooft ziet, het stomweg bij het verkeerde eind heeft of gewoon geen aandacht voor heeft.

 
Je kiest een politieke partij die het beste bij jouw opvattingen past.
Maar op bepaalde punten schiet de politieke partij te kort.
Dan zou je via een MAG toch nog even de aandacht op die punten kunnen richten die "jouw" politieke partij over het hooft ziet
Het MAG staat verder van mij af dan welke partij dan ook... stem ik nog liever Mokum Mobiel... :P
 
Ik kwam dit stukje vandaag tegen op internet:

Motorrijders willen keurmerk voor 'dynamische' verkeersdempels
De Motorrijders Actie Groep (MAG) wil dat er geen klapdrempels meer worden geplaatst. Deze zouden gevaarlijk en schadelijk zijn voor motoren. Volgens de MAG en de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) moet er een landelijk keurmerk komen voor verkeersdrempels om de wildgroei te voorkomen. Uit proeven in het Zeeuwse Tholen met de zogenaamde dynamische drempels die alleen omhoog schuiven als iemand te hard rijdt, blijkt volgens MAG en KNMV dat de velgen van de motor beschadigd kunnen raken. Verder zou het voorwiel van de grond komen. Beide organisaties reageren echter anders op de proef. De MAG spreekt van een gevaarlijke situatie en roept op tot een algeheel verbod van klapdrempels. ,,Het is niet de bedoeling dat je voor te hard rijden mechanische schade of lijfstraffen krijgt'', zegt W. Taal van de MAG.
Naar aanleiding van de proef heeft de gemeente Tholen de drempels zo ingesteld dat ze niet meer omhoog gaan voor motoren. ,,Maar dat was om de lieve vrede te bewaren en niet omdat ze echt zo gevaarlijk zijn voor motorrijders'', benadrukt gemeentewoordvoerder F. Baks van de gemeente Tholen.
De KNMV gaat ervan uit dat motorrijders zich aan de toegestane snelheid houden. ,,Onze eerste reactie was: eindelijk een drempel waar je geen last van hebt als je niet te snel rijdt'', zegt H. Beugelink van de KNMV. ,,Uit proeven blijkt dat dynamische drempels voor motoren schadelijk kunnen zijn, maar tegenwoordig zijn ze zo afgesteld dat ze niet meer op motoren reageren.''
De KNMV verwacht dat er binnenkort drempels op de markt komen die voor motoren niet vijf, maar twee centimeter omhoogspringen. ,,Ik heb liever dat Nederland met dit soort drempels wordt vol gelegd dan met de gladde rubberen drempels bij bussluizen'', zegt Beugelink.
Beide organisaties pleiten voor landelijk vastgestelde eisen, waar verkeersdrempels en andere snelheidsbeperkende maatregelen aan moeten voldoen.
Klapdrempels werden februari vorig jaar voor het eerst gebruikt in het Groningse Uithuizermeeden. Het aantal snelheidsovertredingen is van 80 naar 7 procent teruggedrongen.


 
[q]Het aantal snelheidsovertredingen is van 80 naar 7 procent teruggedrongen. [/q]

50m voor en 50m na die drempel zeker?
 
Waarschijnlijk wel Pooh :) . Ik werk zelf in de weg- en waterbouw en het is af en toe echt onzinnig wat er verzonnen wordt maar ja zo lang verkeersmensen dit soort maatregelen verzinnen blijf ik wel verkeersdrempeltjes tekenen.
Probeer tegenwoordig wel de putten een beetje buiten de bochten te houden enz.
 
Waarschijnlijk wel Pooh :) . Ik werk zelf in de weg- en waterbouw en het is af en toe echt onzinnig wat er verzonnen wordt maar ja zo lang verkeersmensen dit soort maatregelen verzinnen blijf ik wel verkeersdrempeltjes tekenen.
Probeer tegenwoordig wel de putten een beetje buiten de bochten te houden enz.

Hééé, een civieler.

Gij zijt gegroet! :}
 
Heb je eerst in de ICT gezeten dan? Of doel je op het feit dat er hier zoveel ICT-ers zijn?

Waar heb je gestudeerd?
 
Wat denken jullie van gemeentes zoals Ermelo en ook hier bij Nijkerk waar ze hele kruispunten en drempels mooi groen verven. Is altijd fijn met regen.
 
Hee Bolkie, er zijn hier meer niet ICT-ers hoor!

Gelukkig maar, anders is het publiek zo eenzijdig. Ik zat al te denken dt het misschien een forum zou worden van motorrijdende ICT'ers. Niks ten nadele van hen die in de ICT zitten en ook motorrijden hoor! Maar ik vindt het leuk om ook te lullen/typen met niet-ICT'ers (ik kom denk ik veeeel te lang op GoT...).

PS. Goedheiligman, wat heb jij als beroep?
 
Terug
Bovenaan Onderaan