mager vrouwtje zoekt motor

Qua looks ben ik echt een ducati monster aanhanger... Honda vind ik ook oké. Maar ben niet zo voor andere merken.

Je kan ook het beste van alle twee nemen.... _O-

full


Enne... ’k rij zelf al 12 jaar en al die theoretische details weet ikzelf zelfs niet eens. Als-ie maar lekker rijd. Btw. 400cc, 56 pk en ik weet genoeg. ;)

Maar proefrijden lijkt mij belangrijker dan al die technische specs.
 
Rij een yamaha bt1100 en die weegt 250kilo en ik ondervind geen problemen.
Zelf ben ik 1,67 en 59 kilo,en kan met de voetjes bij de grond omdat ik de motor 3cm heb verlaagd.
Maar ga eerst je rijbewijs halen en ga veel proefrijden en dan krijg je vanzelf wel een idee wat bij je past.
Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Gewicht en lengte maakt niet echt veel uit hoor, wel dat je fatsoenlijk aan de vloer kunt met je voetjes, woog zelf met lessen ook maar 60 kilo (nu ietsje meer :+ en heb dezelfde lengte als jij) en had les op een (redelijk zware) Bandit, non problemo ;)

:^

Toen ik begon met lessen woog ik 53 kilo en nu 3 kilo zwaarder en ik ben 1.66 kort.
Jij bent ff wat langer dus er is zat keus, ik wilde ook graag een monster maar had de centjes er niet voor.
Nu rij ik een VFR 400r NC30 en ik vermaak me primaaaaaaaaaaaa ( aanrader :+ ). *O*
 
Ik zou zeggen neem eens een proefles ofzo. Kun je eerst eens een beetje ervaren hoe dat nu een beetje is om op een motor te rijden.

Dan zul je misschien ook merken dat de preciese details er in eerste instantie niet zoveel toe doen.
Neem bv. die lichtgewicht velgen, mooi hoor, maar denk je echt dat je daar als beginner wat van merkt? (of als de meeste gevorderde rijders?)


Zoals zo vaak is het advies; rijden en proberen maar. *O*
 
Laatst bewerkt:
ik ben 1.57 en ongeveer hetzelfde gewicht als jij en ik rijd dus prima op mijn monster 600 ( is wel iets verlaagd... maar dat heb jij dus niet nodig!)
 
Kan je met een motor leren rijden zonder rijlessen (België)? Ik bedoel, met persoonlijke begeleiding bv.
Je moet 6 uur les nemen, zoals gezegd, en dan kan je samen met de rijschool examen
doen (eerst nog 2u op voorhand lessen nemen, zodat het totaal op 8u komt).

Of je kan 8u rijschool volgen, en dan een voorlopig rijbewijs aanvragen (cfr. auto),
waarmee je dan 1 jaar "jezelf" kan leren rijden.
In dat geval zou ik aanraden om:

- Veel te rijden
- Bijkomende opleiding te volgen bij bv Aktief, Motoren&Toerisme, Stam etc ..
- Nog meer te rijden
- examen te doen, met kort ervoor een "examen-training"-dag op de rijschool of elders.

Op die manier leer je goede gewoontes aan, en maak je geen (of minder) opstapfoutjes.

Veel veilige kilometers toegewenst!

P.S. Doe eerst je motor-rijbewijs, want als je eerst je B-tje gaat halen, dan komt dat
A-tje er de eerste 10 jaar toch niet van ;)
 
Oh ja, ik meet 1m72, 80 kg (boom van 'n vent, maar kort afgezaagd),
en ik kan bij m'n Suzuki SV650 perfect aan de grond.

't Is een tweecylinder, dus vibreert redelijk hard (nooit storend) bij 6-7000 toeren.

Niet onbelangrijk als vrouw!

SV650%20Suzi.jpg

(Niet ik, ik zie er beter uit.. en m'n Soesi is meestal niet zo proper)

Zadelhoogte tussen de 80 en 84 cm, makkelijk te verhogen/verlagen via linkage.
 
Volgens mij moet de dame in kwestie haar rijbewijs nog gaan halen.

Dan doen 100 of 105 paardjes of 150 of 200 kg er minder toe. Circuitrijden is geen aktie die je aan beginnende motorrijders moet overlaten.

Ik zou toch echt gewoon de andere zaken (krijg je hem op de bok, kan je hem overeind houden voor het stoplicht, hoe reageert hij op het gas, hoe gaat de brommer de bocht door) controleren met een langere proefrit.
Bijkomend nadeeltje is wel dat je dan het rijbewijs al moet hebben.....


P.s. De motor van je keuze een dag (paar dagen) huren is een goed idee. Als dat kan, want verhuurders hebben vaak slechts een paar modellen onder het motto: die is gelijkwaardig met....

True, maar ik had het idee dat de dame zich zorgen maakte of ze wel op een zware motor kon rijden.
 
En toch zie ik graag een foto van je, alleen al om tot een goed advies te komen. Het is echt een noodzaak . Alsjeblieft. Please. Toe dan.
 
Kan je met een motor leren rijden zonder rijlessen (België)? Ik bedoel, met persoonlijke begeleiding bv.

nee dat kan niet, je moet minimaal 6 uren rijles volgen.

ik ben natuurlijk wat bevooroordeeld, maar heb je al eens zo'n RS250 bekeken
(hier ben ik weer :9 )
die dingen zijn VEDERLICHT in vergelijking met zowat alles wat hier al genoemd is,
het zadel is niet erg hoog, kleine motor, hééééééééééééééééééééél wendbaar
en erg goedkoop, voor iets meer dan 2000€ heb je zo'n modelletje in echt goei staat,
je zit ook ietwat voorover maar zeeeker niet krampachtig in tegenstelling tot talloze andere sportfietsjes.
een sv is natuurlijk ook niet slecht, maar dat sturen is niet echt alles
zelfs een honda cb500 is in mijn ogen ronduit lomp -O- 8-)
 
Hey,

Net dit forum ontdekt... En ik wilde eens een vraag stellen. Ik ben een vrouw van 25, 1m72 en 56kg. Ik zou graag een motor kopen, maar weet niet goed hoe zwaar die mag/kan zijn met mijn gestalte. Ik vind het ook moeilijk om aan alle technische specificaties aan uit te kunnen. Ik ben nogal gek van een Ducati Monster, maar ik weet dat Ducati zware motoren heeft.

Kan iemand me zeggen rond hoeveel cc ik best iets koop?
Welk verschil maakt bv 125 cc en 600 cc of 600 cc en 800 cc?
Wat is er nog belangrijk om te weten bij het aankopen van een motor?
kent er iemand een website waarop technische specificaties uitgelegd staan? Ik bedoel dan de betekenis van iets, niet dat iets bv 11kw heeft.

Rare vraagjes misschien...

Bedankt al op voorhand!!!

Ik heb nog wel een mooi motorpak te koop voor je :9

Alpinestars Venom 2deling motorpak + Forma laarzen Nieuw!
 
Hoi Walking,

Ik bezit zowat dezelfde specs als jij, behalve dat ik man ben :p
Ik ben 26, 1m72 en tussen de 55 en 60 kilo. Ik kan perfect met beide voeten op de grond bij mijn CB500S (Honda).
Ik ben ook van België dus indien je in de buurt zou wonen van Maldegem (tussen Brugge en Gent) mag je altijd eens komen proefzitten (nee, niet -rijden :p ).En nee, je moet minimum 6 uur les volgen bij de rijschool

Hey,

Amaai, zoveel antwoorden had ik eigenlijk niet verwacht... Ik vind het wel leuk, allemaal die hard-motorrijders... Ja, ik vrees dat ik er nog ver af sta... Een auto is natuurlijk meer 'de norm', hoewel een motor mij dus meer interesseert. De omgeving speelt ook een rol, denk ik zo. Vele mensen begrijpen niet waarom ik dat zo graag wil 'want het is toch zo gevaarlijk'. Oké, het is gevaarlijker dan een auto, maar veel hangt af van je eigen rijgedrag denk ik zo... Oké, de dode hoek enzo.. blijft een probleem natuurlijk. Maar dan moet ik ook niet meer met de fiets rijden.

Ik hoop echt dat die dag van de motor er snel is ;-).

Btw: ik woon in Gent ;-).
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!
Ik ga dit forum zeker nog bezoeken!
 
True, maar ik had het idee dat de dame zich zorgen maakte of ze wel op een zware motor kon rijden.~[/quote]


Ja, inderdaad zoiets toch... Ik vroeg me ook wel af of er een richtlijn is die stelt dat je bv met 56 kg ofzo maar best tot 600cc kon gaan, wegens anders moeilijk houdbaar. Ik vind dit forum zo geweldig...

Ow ja, voor ik een weer een nieuw bericht open... Ik weet eigenlijk niet goed welke motoren naast die ducati in de smaak vallen. Ik vind het moeilijk, het is ook een serieuze uitgave en ik wil gewoon een doel hebben om te sparen... Maar ik heb zo de indruk dat de allroadmotor de handigste is? Klopt dat?

Pff, waarom ziet die monster er nu zo goed uit... die is vrij duur (allé, voor mij dan toch ;-)).
 
Laatst bewerkt:
Hahaha... Ja, eerlijk: ik begrijp niet dat mensen open helmen dragen op een motor. Ik weet dat rijden in de zomer echt heet kan zijn, maar allé... beter toch dat je kinneke gespaard blijft (en je leven dus). Dit brengt me op het volgende: hoeveel mensen rijden zonder motorpak?
 
True, maar ik had het idee dat de dame zich zorgen maakte of ze wel op een zware motor kon rijden.\


Ja, inderdaad zoiets toch... Ik vroeg me ook wel af of er een richtlijn is die stelt dat je bv met 56 kg ofzo maar best tot 600cc kon gaan, wegens anders moeilijk houdbaar. Ik vind dit forum zo geweldig...

Ow ja, voor ik een weer een nieuw bericht open... Ik weet eigenlijk niet goed welke motoren naast die ducati in de smaak vallen. Ik vind het moeilijk, het is ook een serieuze uitgave en ik wil gewoon een doel hebben om te sparen... Maar ik heb zo de indruk dat de allroadmotor de handigste is? Klopt dat?

Pff, waarom ziet die monster er nu zo goed uit... die is vrij duur (allé, voor mij dan toch ;-)).[/quote]

Kijk gewoon ff rond op Motor Forum, er staan genoeg foto's van alle soorten motoren op :Y

O en ik ben 1.61 en rijd op een Honda VFR400r NC30 :]
 
Een beetje gewicht lengte en dikte kan nooit kwaad :-))

maar even on toppic!!!
Ik ben vrouw 1.68 en 57 kg en rij op een cbr 600f (en nog niet zolang mijn rijbewijs.)
dit is zeer goed te doen...ok erg goed bij de grond kom ik niet maar op zich red ik mij er prima mee.(tenzij ik de motor achteruit moet duwen dan is het wat lastiger als je niet goed met je voeten aan de grond kan komen.)
Maar alsnog jouw lengte moet geen probleem zijn om op de meeste motoren te passen.
Ik zou zeggen ga je eens lekker uitleven in een motorzaak en vraag ze het hemd van het lijf :-))

groetjes jet
full
 
oke mijn bescheide mening ook maar eens geven :+

Allereerst moet je bekijken wat je het verste brengt en dan bedoel ik niet in kilometers.
Maar.....
Heb je een baan of ben je er naar opzoek >> in hoever is het noodzakelijk om autorijbewijs te hebben of niet?
Heb je ervaring op de weg als gemotoriseerde weggebruiker>>Zo nee, wat is wijsheid?
Ben je bereid om in weer en wint te gaan rijden want ik begrijp dat het of/of is.
En zo zijn er nog een paar overwegingen te noemen.

Het heeft totaal geen zin om heel diep in technische gegevens te duiken als je er geen verstand van hebt, bovendien dat is eerder al genoemd, het zegt niets over of een motor wel of niet voor je geschikt is.
Ga motorzaken af en ga er eens op zitten om te passen als je dan toch in de praktijk er al mee bezig wilt en laat dat technische geneuzel aan de dealer.

Maar eerst en vooral je keuze bepalen.
word het een auto of een motor.
Dan rijles gaan nemen, in tussentijd proef gaan zitten.
Dan na behalen rijbewijs de motor van je eerste keuze gaan proefrijden en zo het lijstje van boven af afwerken.
Ondertussen heel goed rond neuzen op MF, staan (soms) hele interesante topics op om wat van te leren _O-

Succes !!!

[me] Welkom op het Forum :W [/me]
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen en welkom :W

Ik ben 1.74 lang, woog vorig jaar toen ik mn rbw haalde 60 kg ongeveer (nu iets meer, samenwonen is niet goed geweest voor mn lijn :+) en ben begonnen op een Kawasaki ZZR600, welke ik na 2 maanden verkocht heb, en heb toen een Suzuki Bandit 1200 gekocht. Qua gewicht allebei niet de lichtste motoren. Zolang je zorgt dat je goed bij de grond kan met je beide voeten (dus dat je voeten goed plat op de grond staan). Gaat dus meer om de zithoogte dan om het gewicht.

Als ie omdondert, heb je zeer waarschijnlijk toch een sterke man nodig om hem weer overeind te zetten, daar zijn ze per slot van rekening toch ook voor, of niet? ;)

Succes met je rbw en de zoektocht naar een mooie motor, gewoon kiezen wat je mooi vind, lekker vindt zitten en rijden. Als na verloop van tijd blijkt dat het toch niet helemaal jou ding is, kun je altijd weer kijken naar een andere, meer dan genoeg motoren voor ieder z'n smaak :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan