Magna 500 v30 blok problemen

Evan88

MF'er
3 mrt 2022
206
24
Meppel
Daar ben ik weer. Nieuw blok in mijn magna 500, koelvloeistof komt rond, paar kleine stukjes gereden, toen een lekke benzine slang. Ook dat gefixt. Nu het volgende, tijdens die eerste paar ritjes lijkt de motor soms ineens te gaan remmen op de motor, en vervolgens af te slaan. Ook in de eerste versnelling doet hij dat, zou dit te maken kunnen hebben met een losgekomen koppelingscilinder? Ik kan de koppeling wel gebruiken, maar misschien moet hij ontlucht worden? Hoor graag weer jullie tips en adviezen, erg blij met dit forum :)
 
Ik neem aan dat hij vier carburateurs hebben en die stoppen niet allemaal tegelijk als er wat vuil in zit. Dus het moet iets gemeenschappelijks zijn in de brandstoftoevoer of het vonkenwerk.

Mijn Magna's hebben een vacuumafsluiter in de benzinetoevoer en als daar wat mis gaat stopt de toevoer van brandstof en is het einde oefening voor de geweldige krachtbron.
 
Ik neem aan dat hij vier carburateurs hebben en die stoppen niet allemaal tegelijk als er wat vuil in zit. Dus het moet iets gemeenschappelijks zijn in de brandstoftoevoer of het vonkenwerk.

Mijn Magna's hebben een vacuumafsluiter in de benzinetoevoer en als daar wat mis gaat stopt de toevoer van brandstof en is het einde oefening voor de geweldige krachtbron.
Ja, en als de brandstof toevoer stopt zou de motor moeten uitrollen, maar niet remmen, lijkt me.
 
Ik neem aan dat hij remt op de motor, want de remmen hebben niks met brandstof en ontsteking te maken en een viertakt remt vrij sterk op de motor.
 
Ga met een willekeurige viertaktmotor rijden en zet de motor uit met de killswitch.

Zo hard remt ie dus op de motor. Ik weet niet of je een tweetakt gewend bent, maar die remt nauwelijks op de motor.
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer ietsje verder, het is de brandstofpomp die niet werkt. Vandaag nieuwe contactpuntjes erop gesoldeerd, de motorzaak dacht dat dat het wel eens kon zijn. Toch leek de pomp net geen kik te geven nadat ik hem aan sloot. Dus morgen maar wat draadjes gaan doormeten. Ik las in een post hier op het forum dat ik het relaitje kan omzeilen met een draadje, hoe doe ik dat precies? Ik lees dat het niet werken van de pomp ook aan de CDI kan liggen? Het elektrische verhaal gaat mij (tot nu toe) nog boven mijn pet. Dank weer voor jullie hulp
 
Een brandstofpomp op de Magna V30? En die werkt op de CDI? Dat is voor mij als technicus die al 65 jaar aan motoren sleutelt geheel nieuw.

Maar je bent nooit te oud om te leren. 🤩
 
Maar dat is niet standaard. Mijn twee Magna's hebben een gewone benzinekraan en een aparte vacuum gestuurde klep.
Jij hebt dan ook geen 500. De 1e generatie hebben zo uit m'n hoofd allemaal een pomp.
En de cdi geeft usd de puls aan het brandstofrelais.
@Evan88 in het wphb staat beschreven hoe het relais te overbruggen.
Ik weet niet of je er inmiddels al 1 hebt, maar zoals al in meerdere van je topics aangegeven: schaf er een aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan