Magna verkocht, GSX600F ervoor terug!

Lowrider - 1

MF'er
2 aug 2003
137
1
Midden van het land
Hallo allemaal.

Ik loop al maanden rond met het volgende dilemma:

Sinds een paar jaar heb ik een super mooie Magna (VF700C) van '86 waar ik me prima op voel. De Magna rijdt als een zonnetje, is super mooi, is technisch 200%, heeft zeker niet veel gelopen (17.000 mls) en heeft me nog nooit in de steek gelaten (op een nieuwe accu na).

Het enige waar ik de laatste tijd wat minder blij mee ben is het rijgedrag als ik wat meer aan het gas ga hangen en dan voornamelijk het bochtengedrag, in rechte lijn is ie voor mij meer dan snel genoeg. Dus denk ik erover om de Magna te verkopen / in te ruilen en voor ongeveer de opbrengst van de Magna een sport-tour zoals bijvoorbeeld een Suzuki GSX600F terug te kopen. Wat is wijsheid?

Houden of (in)ruilen?

En wat vinden jullie van zo'n move?
 
Jij bent echt de enige die kunt beoordelen of dat een verstandige move is.
Vraag je maar eerst af hoe je wilt motorrijden en wat je daarvan verwacht, dan zou vervolgens de keuze niet moeilijk mogen zijn..................
 
mijn eerste fiets was ook een magna (vf750c) uit '94. ongeveer 4 jaar mee gereden. prima motor,genoeg vermogen, maar ja dat bochten gedrag :N uiteindelijk kreeg ik ook veel last van mijn rug door de zithouding. Ik heb toen voor een chopper gekozen, omdat m'n kameraden ook zoiets hadden. Toen verhuist, nieuwe stuurmaatjes leren kennen, je snapt het al op sportfietsen...

om een lang verhaal kort te houden, ik heb m'n magna ingerolen voor een sportfiets .(honda 600rr.) :}

geen seconde spijt gehad van deze stap, ik heb 'm nu een jaar en heb al hetzelfde aanta km gedraaid als met de magna in 4 jaar.

ongetwijfeld zijn er rijders die de magna ook plat leggen, maar ik was er wel klaar mee. nu hoef ik b.w.v maar aan een bocht te denken en die rr duikt er al in


dus ik zou zeggen: doen :Y
 
R U I L E N



[me]ma zegt altijd.... van ruilen komt huilen, maar nu zeg ik GAAN MET DIE BANAAN[/me] :Y
 
Tja, je zegt het zelf al; je gaat je storen aan het bochtengedrag. Je moet je wel lekker op je fiets voelen denk ik. Het moet wel een weloverwogen keuze zijn.
Ga eens lekker proefrijden op een paar van die toer/sportfietsen. En dan niet een blokje om, maar een flink stuk met leuke bochtjes. je merkt dan vanzelf wel of het iets voor je is.
 
Mijn eerste motor was een Supermagna uit '87. Na jaren geen motor te hebben gereden kocht er weer één, uit '88. Leuk, maar mijn rijstijl bleek te zijn veranderd. Inderdaad voldoende vermogen en prima om mee rechtuit te rijden. Alleen die remmen en het bochten draaien :X
Ik heb toen een Honda CB600F gekocht en afgezien van het feit dat ik die na 1,5 jaar heb weggedaan ivm gebrek aan koppel, heb ik nooit spijt gehad dat ik op een sportievere motor ben gaan rijden. Je hebt het zelf over sport/toer, maar als het je om het bochtenwerk te doen is zou ik ook zeker een naked bike overwegen. Heerlijke zithouding, perfect om mee te sturen en net zo naakt als je magna.

1 ding ben ik wel gaan missen....het ruige geluid uit de laser dempers van de V4 :9~
 
Kijk wat je mooi vindt en ga dan proefrijden op de kandidaten, Ik ben overgestapt van een compleet verbouwde Intruder en ben overgegaan naar een SS.
Toen ik m'n Intruder had had ik ernaast een ZX-6 (USA model ZZR-600) en toen heb ik ondekt dat m'n rijstijl meer sportief is en later is m'n smaak van model ook meegegaan en toen maar naar de Sport overgestapt.
Het is voor ieder een eigen keus, een keus van wat vindt ik mooi en hoe wil ik rijden en daar moet je een combi van zien te maken en dat kan alleen jijzelf.
Iedereen hier geeft je een advies op basis van zijn/haar eigen ervaring en gevoel maar iedereen is anders, ook jij.
Succes met je ontdekkingsreis en maak er een plezierige van door je door je gevoel te laten leiden 8-) :]
 
En hetzelfde blok (ah, min of meer dan) als de Magna en ik kreeg de indruk dat de TS dáár wel tevreden over was :)
 
Heeeeeeeeeeeeeeeel gauw omruilen. Je weet niet wat je mist. Rijden met de GSX is in vergelijking met de chopper geweldig. Gaat een nieuwe wereld voor je open :] :] :] Prijs van een GSX F is ook niet overdreven dus daar scoort ie ook goed mee. :P :P

Chopper zou ik niet inruilen maar erbij houden. Krijg je toch weinig voor terug.
Eventueel op marktplaats zetten want export naar het oostblok van choppers zit in de lift.

SUCCES :W :W

ps heb een GSX R van 97 met nu 56000 km gelopen, dus technisch ook niet verkeerd.
 
En hetzelfde blok (ah, min of meer dan) als de Magna en ik kreeg de indruk dat de TS dáár wel tevreden over was :)

Absoluut; al zit ik niet aan Honda gebakken, hoewel dit (na een CB650Z en een VT1100C) al weer m'n derde Honda is...

Probleem is alleen dat ik niet al te veel mag / kan uitgeven voor een andere fiets, dus zoek ik een betaalbaar alternatief.
 
Heeeeeeeeeeeeeeeel gauw omruilen. Je weet niet wat je mist. Rijden met de GSX is in vergelijking met de chopper geweldig. Gaat een nieuwe wereld voor je open :] :] :] Prijs van een GSX F is ook niet overdreven dus daar scoort ie ook goed mee. :P :P

Chopper zou ik niet inruilen maar erbij houden. Krijg je toch weinig voor terug.
Eventueel op marktplaats zetten want export naar het oostblok van choppers zit in de lift.

SUCCES :W :W

ps heb een GSX R van 97 met nu 56000 km gelopen, dus technisch ook niet verkeerd.

Iemand enig idee wat een 100% goeie Magna nog opbrengt qua prijs?
 
Absoluut; al zit ik niet aan Honda gebakken, hoewel dit (na een CB650Z en een VT1100C) al weer m'n derde Honda is...

Probleem is alleen dat ik niet al te veel mag / kan uitgeven voor een andere fiets, dus zoek ik een betaalbaar alternatief.

Tussen de 2 en 3000 is wel een oudere vfr te vinden. Zeker als je niet van plan bent 30000km per jaar te gaan rijden kun je van zo'n ding nog jaaaren plezier hebben. Ik zou zelf geen enkel probleem hebben met een vfr uit 89 ofzo met 100000 km op de teller, mits de staat van onderhoud goed is natuurlijk.

Een oudere Triumph Sprint is ook leuk trouwens, maar die zullen wel snel richting de 4000 gaan denk ik.
 
Probleem is alleen dat ik niet al te veel mag / kan uitgeven voor een andere fiets, dus zoek ik een betaalbaar alternatief.

Een Kawasaki GPX niets voor je? Je mag van mij best wel een proefritje van een uur maken hoor, dan weet je meteen of dit iets voor je is of niet.
 
Iemand enig idee wat een 100% goeie Magna nog opbrengt qua prijs?

1000-1300 en dan heb je al geluk denk ik.
Overigens heb je vanaf zo'n 1500 euro een nette VFR750 van 86-89.
90-93 model (eerste met de enkelzijdige achterbrug) begint vanaf 2500 voor een nette en het 94-97 model begint bij zo'n 3000 voor de nette modellen.
Kunt ook een wat mindere kopen, dan lopen de prijzen wat meer in elkaar over.
 
Kijk, zo wordt je nog op ideëen gebracht. Er zitten wat suggesties tussen die ik zelf niet zo één twee drie bedacht zou hebben....

Ik ben benieuwd of er nog meer leuke voorstellen gedaan worden.
 
Zoals het er nu naar uitziet gaat het waarschijnlijk lukken!
Vanochtend wezen praten bij de motorzaak; zij hebben recent een nette GSX600f (89)ingeruild en blijken meer dan gemiddeld geinteresseerd te zijn in mijn Magna (die ze me zelf ruim 3 jaar geleden naar wederzijdse tevredenheid verkocht hebben en dus goed kennen).
Mijn uitgangspunt was ruilen zonder bijbetaling ---> bleek mogelijk mits ik (met een leuke korting) bijvoorbeeld een jas bij hun zou kopen. Dit was ik toch al van plan.
Afspraak gemaakt om volgende week te gaan proefrijden.

Wat vinden jullie hiervan?
 
Laatst bewerkt:
Een ouwe GSXF gaat ook niet zo superlekker de bocht door, weet niet hoe de nieuwe rijd. Maar waarschijnlijk stukken beter dan een Magna.
Ik weet niet hoeveel die GSX600F heeft gelopen, maar klinkt als een leuke deal, mits de GSX600F in dezelfde staat is als je huidige motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan