magna vf 700 schiet uit de 2de versnelling naar neutraal

Straatpiloot

Die hard MF'er
6 jul 2009
671
26
Hoi,

ik ben een bijna blijde bezitter van een vf700.

nadat de nokken van de 5de versnelling kapot zijn gegaan heb ik het betreffende gedeelte geheel vervangen.
de motor helemaal weer aan het rijden gekregen. (lang leve het werkplaats handboek)

maar, (ja ja, een maar).

nu wil de 2de versnelling er af en toe uitschieten naar de vrij.
op die momenten wil hij ook niet naar de 3de.
heb ik hem echter goed in de 2, dan schakelt hij/zij zonder problemen door.
terug schakelen is ook geen enkel probleem en dan blijft de bak wel goed in de 2de.

alle tanden, nokken en vorken lijken in orde te zijn.(nog geen 100km gereden sinds der reparatie)

iemand een goed idee wat het nog meer zou kunnen zijn?

BVD
en vriendelijke groet

Straat Piloot
 
schakelvork, schakelwals.
Ik weet dat de VF'n last kunnen hebben van een slechte 2e versnelling waardoor ie eruit kan schieten.
Heb je toen je met blok bezig was alles gemeten conform de slijtage limit?

Dat kwaaltje zijn ook de nokken (waar TS het al over had bij de 5e).

Hij blijft dan wel 'in de versnelling', maar slipt door bij belasting.

Kan natuurlijk best zijn dat er toch iets van sijtage is hoor; ik gok op schakelvork/-wals (blijft een geen-garantie-MF-op-afstand-gok).
 
schakelvork heb ik ook aan zitten denken., dan zou deze dus krom moeten zijn of afgesleten.
gesleten niet lijkt me krom kan maar dan moet dat al bij de eerste paar keer schakelen zijn geweest.

de schakelwals, is dat de dikke 'as' waar die gleuven in zitten?
kan het zijn dat deze niet ver genoeg doordraait in de gewenste stand?

het is geen doorslippen, als ie echt in de 2de staat kan ik gas geven wat ik wil blijft allemaal netjes doen wat het moet doen. (vindt het frame wat minder ;) )

ik heb eerlijk gezegd niet alles na gemeten alleen de delen waar er slijtage te zien was.
misschien heb ik in mijn enthousiasme een spacer o.i.d. vergeten of verkeert geplaatst?
zou dat een mogelijkheid zijn die het euvel kan verklaren?

alvast bedankt voor de reacties

Straat Piloot
 
Terug
Bovenaan Onderaan