magneet tanktas

jans de boer

MF'er
22 apr 2002
64
0
assen
Het lijkt mij handig om een klein tanktasje te kopen voor de kleine spulletjes maar vooral om een kaart in te doen, zodat ik niet elke keer hoef te stoppen om op de kaart te kijken tijdens de vakantie trip. Ik ben alleen bang dat mijn tank beschadigt. Het ding zit vast met magneetjes en volgens mij krijg je door het geschuif doffe plekjes op je tank.
Wie heeft ervaring met zo'n ding.? :}

Heb vroegah een Frank Thomas magneettas gehad, en verkocht tezamen met mijn vorige motor (Yamaha FJ600). Die tas bleef ook volbepakt zitten tot boven de 220km/u (in D, vlgns de snelheidsmeter) en heb eenmaal geconstateerd dat die waarschuwingen (kijk goed uit waar je 'm neerlegt, metaaldeeltjes kunnen je tank krassen..)helaas niet genegeerd mogen worden. |( |(
Tegenwoordig :] ik met een Bagster :} , voelt het ook niet zo koud aan je dijen als je 's ochtends een tankje vol haalt en in je koeienhuid de snelweg opduikt. Ander voordeel is dattie je tas zeer goed vasthoudt, ook bij hogere snelheid (achter stroomlijn) en dat de tas zeer eenvoudig los te koppelen is.
Handig bij dagelijks woonwerkgebruik.

Maar voor af en toe voldoet een magneettas zeker, maar een gewaarschuwde rijder etc. 8-)

heb zelf een magneet tanktas van bagster en het werkt perfect (zonder die irri flappen er aan) schuift echt niet,... zit e.o.a. speciale stof onder die ook niet je tank beschadigt. (mits er geen metaalschaafsel onder zit :X )

Magneettanktassen blijven echt op hun plaats zitten. Ik heb er verscheidene gehad en haal altijd het balhoofdriempje er gelijk af, zodat hij alleen nog met de magneetflappen vast zit.

Zelfs bij snelheden boven de 230 km/u blijven ze goed zitten, het nadeel is alleen dat je niet meer zo goed achter je kuipruitje weg kunt duiken.

Krassen doen ze in principe niet, je moet alleen uitkijken dat er geen vuil(zand, stof, ijzerdeeltjes) aan blijven plakken, want dat krast wel. De beste remedie is een zemen lap natmaken, op de tank leggen en daaroverheen de tanktas.

Als ik een weekendje naar de eifel ga, neem ik geen tanktas meer mee. Veel te lastig zo'n ding. Alleen een heel kleintje, waar een halve kaart in kan en je mobieltje en wat papieren.

goed kijken of er geen ijzer vijlsel of zo iets aan zit,altijd je magneet vlappen op ouwen naar binnen als dit kan .
verder als die goed vast zit en niet schuift gebeurd er niets..

kijk goed uit met bank pasjes ,gsmtje en andere dingen die gevoelig zijn voor magnetisch stralen het is heel lullig als je ergens aan komt en je denkt ff te pinnen en hij doet het niet meer :]

goed kijken of er geen ijzer vijlsel of zo iets aan zit,altijd je magneet vlappen op ouwen naar binnen als dit kan .
verder als die goed vast zit en niet schuift gebeurd er niets..

kijk goed uit met bank pasjes ,gsmtje en andere dingen die gevoelig zijn voor magnetisch stralen het is heel lullig als je ergens aan komt en je denkt ff te pinnen en hij doet het niet meer :]

en je sony Hi8 videocamera

was naderhand low8 tape..

Ik heb en groote voor als ik met de motor op reis ga en voor de dagritjes ofzo, heb ik zo en zeer kleintje van bij hein gericke, en dat maakt heus geen krassen hoor en blijft ook goed zitten op een motor met een kuip.

Terug
Bovenaan Onderaan