Magnesium tip op motorlaars, waarom is dit?

sven311

MF'er
1 jun 2011
107
0
Hoi,

Ik heb een stomme vraag waarschijnlijk, maar ik zit er al de hele tijd over na te denken.
Echter kan ik niet met zekrheid zeggen, waarvoor dienen die magnesium stukjes op de tip van je motorlaars?
lrgscaleForma-F1-Motorcycle-Race-Boots-White.jpg


Mvg
 
Als je je motor te plat legt schraapt dit over de grond en aangezien dit spul wat sluitvaster is dan leer of rubber zit het daar
 
Is gewoon bescherming van de laars als je met je tenen tegen de grond komt in de bocht.

Materiaalkeuze is gewoon fabrikant afhankelijk, kon net zogoed kunststof zijn.
 
Magnesium vonkt inderdaad... ;)
Denk maar bijv. aan die militaire fire starters, die stokjes waar je met je mes overheen schraapt.. magnesium ;)
 
Echt slijtvast vind ik het niet, ben nu toe aan me 3e setje...

Maar Forma's zijn wel fijne laarzen, in mijn ogen tenminste.

misschien je voet iets meer naar achteren plaatsen i.p.v. als donald duck door de bochten te zwabberen :+


oowww ja, magnesium is helemaal niet slijtvast, alleen erg licht.( vervanging van aluminium in blokdelen.) tiet is slijtvaster dan staal en nog lichter dan staal.
 
Laatst bewerkt:
Mwoah, als je ongeveer elke bocht aan de grond zit gaat het hard hoor :)

Op mijn Duc lukt het me toch echt niet, en op m'n SV650 lukte het me alleen als ik zo plat ging dat m'n zijstand aan de grond kwam(wel met verzitten), maar dit zal waarschijnlijk eerder komen door iemand die z'n voeten lekker naar voren zet en dan bochten probeert te nemen
 
Op mijn Duc lukt het me toch echt niet, en op m'n SV650 lukte het me alleen als ik zo plat ging dat m'n zijstand aan de grond kwam(wel met verzitten), maar dit zal waarschijnlijk eerder komen door iemand die z'n voeten lekker naar voren zet en dan bochten probeert te nemen
hangt een beetje van het soort stepjes af, op m'n 1100gs zijn de stepjes minder breed dan m'n voet, die gaat dus standaard aan de grond als de stepjes gaan. Maar dat is vooral bij korte bochten als ik niet ga verzitten. Ga ik verzitten moet ik aardig m'n best doen om de stepjes aan de grond te rijden.

Verder is het voor de meesten denk ik wel een wat belabberde houding alsmede een slechte positionering van de voet.
 
Op mijn Duc lukt het me toch echt niet, en op m'n SV650 lukte het me alleen als ik zo plat ging dat m'n zijstand aan de grond kwam(wel met verzitten), maar dit zal waarschijnlijk eerder komen door iemand die z'n voeten lekker naar voren zet en dan bochten probeert te nemen
Ik weet toevallig hoe Budel rijdt, die schiet toch aardig op hoor :+ Probleem zit em meer in de grondspeling van een Bandit, die is er wel genoeg maar daarvoor moet je wel je stepjes aan de grond rijden.
 
Echt slijtvast vind ik het niet, ben nu toe aan me 3e setje...

Maar Forma's zijn wel fijne laarzen, in mijn ogen tenminste.
Ik heb geen forma's hoor, maar de richa's, trekken er hard op :)

Ri171lg1081.jpg

Dit zijn de mijne. Sorry voor het misverstand :)
Dat magnesium slijt inderdaad erg snel af, ik slijp er niet mee over de grond maar gewoon van te wandelen slijten ze al (ik wandel er wel vrij veel mee bv in stad enz)maar toch :D
 
Wedden dat het geen magnesium is :P ,kunstof of titanium :Y

Magnesium fikt ook nog heel aardig :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan