Magnesium velgen suzuki

The Puritan

Die hard MF'er
15 sep 2004
540
0
Amersfoort
Ik heb nog een set magnesium velgen liggen pasklaar voor verschillende modellen GSXR. Ze moeten alleen nog opnieuw gespoten/gecoat worden. Voor een goed bod wisselen ze van eigenaar. En ze zijn natuurlijk kaarsrecht. Met tandwiel adapter en achterrem compleet.

Foto=SYZFX4RE


Foto=XZ7VZESK
 
wat is het gewicht verschil ou met orgineel?
tevens kleine kick
vraag prijs kan ook geen kwaad natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Kun je me een prijs door mailen aub..denk dat ze wel staan in mijn 1135Kat project 8-)
ronstreetfighter@msn.com

Gr Ron
 
wat voor een merk magnesium wielen zijn dat, ik heb er zelf de marvic's pentha II inzitten, als het goed is moet zo'n setje ongeveer 5 kilo lichter zijn dan originele velgen

full
 
Ik weet niet precies wat voor een merk het is. Dat staat er niet op. En deze komen uit een '92 GSXR, maar ze zullen vast wel in meerdere modellen passen. En mensen met serieuse interesse, mail me even voor de prijs of doe een goed bod via de mail.
 
Weet je toevallig of ze ook onder een K4 passen :?

Wil eigenlijk m'n velgen laten spuiten in het blauw
Dit zou helemaal leuk uitkomen als ze passen ,lichter en ik kan ze laten spuiten })
 
In een k4 passen ze niet direct. De remschijven op een k4 hebben geen (of bijna geen) offset richting de naaf. Bij gixxers van '92 is dat wel! ;)
 
Dat verhaal dat magnesium verouderd geld alleen voor pure magnesium. Er worden zoveel dingen van magnesiumlegeringen gemaakt die verder niet behandeld worden. (Bv de stoelframes van Alfa) Anders zou het betekenen dat als je wat steenslag op je velg hebt, de velg op die plek heel zwak zou worden. Lijkt me niet dat ze dat risico willen lopen. Net als een stoelframe wat ineens af zou breken :X
 
Dat verhaal dat magnesium verouderd geld alleen voor pure magnesium. Er worden zoveel dingen van magnesiumlegeringen gemaakt die verder niet behandeld worden. (Bv de stoelframes van Alfa) Anders zou het betekenen dat als je wat steenslag op je velg hebt, de velg op die plek heel zwak zou worden. Lijkt me niet dat ze dat risico willen lopen. Net als een stoelframe wat ineens af zou breken :X

of dat je velgen in de fik vliegen bij een lekke band :X

het zijn mooie velgjes, jammer dat ze niet in mijn motor passen -O-
 
of dat je velgen in de fik vliegen bij een lekke band :X

het zijn mooie velgjes, jammer dat ze niet in mijn motor passen -O-

Tja, de meningen zijn verdeeld...... heb uit een vrij betrouwbare bron vernomen dat het absoluut niet verstandig is om magnesium en magnesium legeringen zonder lak te laten liggen/staan...

Er schijnt zelfs een probleem te zijn geweest bij een mountainbike fabrikant die magnesiumlegeringen voor een frame gebruikte..... ook hier verzwakkingen...

Maar goed, ieder zijn keus...
 
Dat verhaal dat magnesium verouderd geld alleen voor pure magnesium. Er worden zoveel dingen van magnesiumlegeringen gemaakt die verder niet behandeld worden. (Bv de stoelframes van Alfa) Anders zou het betekenen dat als je wat steenslag op je velg hebt, de velg op die plek heel zwak zou worden. Lijkt me niet dat ze dat risico willen lopen. Net als een stoelframe wat ineens af zou breken :X
Vandaar dat ze in de racerij om de 2 jaar uit voorzorg worden vervangen :W
 
Niemand weet hoe lang die dinge blood liggen, de verkoper heeft er niks over gezegd toch :?

Typisch weer een topic dat verneukt is zonder dat er iets zeker is -O-
 
Voor net geen 300 euro per wiel weet je of ze nog goed zijn en krijg je behandelt en in de kleur die je zelf wil, weer terug van Marvic. Met garantie dat ze goed zijn.

Als ze niet goed zijn berekenen ze alleen de kosten die ze tot dan toe gemaakt hebben.

FF vakantie naar Italie boeken zou ik zeggen ;)
 
Vandaar dat ze in de racerij om de 2 jaar uit voorzorg worden vervangen :W

Na 2 jaar verloopt de FIA goedkeur, dat heeft niks met de kwaliteit van de stoelen te maken. Ik vind het niet zo tof dat op deze manier mijn verkooptopic word verziekt omdat mensen "gehoort" hebben dat magnesium verouderd. Meningen van deze "experts" worden dus niet gewaardeerd. Iedereen heeft er een mening over, maar niemand kan iets onderbouwen waarom iets zo zou zijn.

Maargoed, ik verkoop gewoon goede velgen, daar sta ik 100% achter.
 
Na 2 jaar verloopt de FIA goedkeur, dat heeft niks met de kwaliteit van de stoelen te maken. Ik vind het niet zo tof dat op deze manier mijn verkooptopic word verziekt omdat mensen "gehoort" hebben dat magnesium verouderd. Meningen van deze "experts" worden dus niet gewaardeerd. Iedereen heeft er een mening over, maar niemand kan iets onderbouwen waarom iets zo zou zijn.

Maargoed, ik verkoop gewoon goede velgen, daar sta ik 100% achter.
Mooie onderbouwing, waar ook niemand iets aan heeft.
Als je deze reacties niet waardeert, had je het gewoon bij marktplaats moeten houden. Welke oetlul gaat er nu dure velgen kopen waarvan niet vaststaat of het allemaal wel in orde is. Beetje kritiek hoort erbij zou ik dan zeggen.
De vergelijking met een alfa stoelframe gaat natuurlijk ook nergens over. Ik weet dat roest op alu een beschermde functie heeft (tegen doorrotten). Of dat bij magnesium legeringen (zout met alu) ook zo is durf ik niet te zeggen. Het zou ook zo kunnen zijn dat het oppervlakte scheurtjes gaat vertonen waardoor de boel eerder vermoeid.

Al met al is het gewoon een beetje vreemd. Jij zet je project stil en de mooie velgen mogen de deur uit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan