Magnetische tanktas V.S. Bagster

Welke tanktas werkt meest praktisch

  • Magnetisch

    Stemmen: 13 38,2%
  • Bagster

    Stemmen: 19 55,9%
  • Zuignappen

    Stemmen: 1 2,9%
  • Bandjes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ander bagagesysteem

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Ik zie bij Demon Tweeks alleen de tassen, niet de hoes die over de tank moet. maar de tassen zijn inderdaad nog betaalbaar.

Rugtas is no go..

Maar ze hebben de bagstars wel bij demon .. het boekje wat je bij streetfighter blad krijgt staan ze in.
 
www.bagstar.de

Daar kun al je info vinden. Ik vind het wel duur, maar je tank beschadigt niet.
Je kan er wel een zeem onderleggen, maar een steentje is al genoeg voor een flinke kras op je tank. Ik ga na drie magneettanktassen naar een bagstar, alleen om beschadigingen te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.....gr Gizmo
 
hmm naja voor een paar schriften neem ik toch een rugzak... Dingetje veert dan toch mee als je pleurt. Voor grote bagage toch maar de tanktas en voor notebook de trein :P
 
owkee....nu zijn ik in de war...

Ik dacht dat dit topic over BagstEr ging...en nu blijkt er ook BagstAr te bestaan... :?

Hmmm...gaat lekker met die namen verzinnen in motor-land...

:)
 
Leve de magneettas. Had ik hiervoor en die hield prima tot ruim boven de 200. (mits je een beetje kuipbescherming hebt. Krasjes heb ik echt nooit last van gehad. Ik deed altijd een dunne theedoek tussen de tank en de tas.

Ik heb ook een Bagster, omdat er voor mijn motor niets anders is. Tank zit namelijk verscholen onder een kunststof kap.

Ik vind de Bagster helemaal niets. In de praktijk gebruik ik hem nauwelijks, omdat het nogal een klus is. Eerst de hoes bevestigen, dan pas de tas erop. En ik vind het geen gezicht nu.
 
Ik vind de Bagster helemaal niets. In de praktijk gebruik ik hem nauwelijks, omdat het nogal een klus is. Eerst de hoes bevestigen, dan pas de tas erop. En ik vind het geen gezicht nu.

Haal jij elke keer je hoes eraf dan?

Dan is het inderdaad omslachtig ja |(
 
KLeurverschil? Minder mooi? Onzin!!

full


Voordeel van bagster tov magneet tas:

[*]Minder kans op beschadiging, binnenszijde van hoes is zo bekleed dat zandkorrels oid niet gaan schuren.
[*]Tas zit in één keer goed op zijn plek, ik zie magneettasrijders vaak 3 of 4 keer pielen voordat hun tas en doekje mooi op de tank zitten.
[*]Bagster is op te klappen met tanken, dus niet steeds je voledige tas op de grond/of tankinstallatie leggen wat weer de kans op zand/steentjes vergroot.
 
owkee....nu zijn ik in de war...

Ik dacht dat dit topic over BagstEr ging...en nu blijkt er ook BagstAr te bestaan... :?

Hmmm...gaat lekker met die namen verzinnen in motor-land...

:)
op die bagstar.de staat een plaatje van bagster.com,is volgens mij wel hetzelfde spul,alleen een andere importeur,of een andere naam,omdat het duitsland is.
net als opel en vauxhall misschien??
 
Ik heb een Clover tanktas met zuignappen. De basisplaat blijft met zuignappen op de tank zitten. De tas klik je er op vast. Nooit schade en makkelijk op en af klikken.
Aan magneten heb je niets op een bmw met alu of plastic tank.
 
die zuignap-dingen heb ik dus ook....een keer in de zomer naar mijn werk, smorgens tas eraf en plaat laten zitten.....de hele dag de zon op de motor.....uiteindelijk plaat eraf en ziedaar....mooie witte plekken waar de zuignappen zaten :(

niet weg te poetsen, leek wel lucht onder de (originele) blanke lak......ik gebruik 'm nog wel op m'n motor waar ik geen bagster voor heb, maar ik laat 'm niet meer de hele dag zitten...tip-van-flip
 
potdosie, worden er zomaar fotos rondgestrooid op het internet van MIJN oude fiets met MIJN oude bagster op MIJN huidige oprit gemaakt met MIJN digitale camera....tssss......en vragen...ho maar :(





8-) zucht....dat waren mooie tijden zeg.....maar mijn TL-etje bevalt ook prrrrrima hoor, inderdaad weer met bagster en de tas die ook op de big-Z zat, ik wil eigenlijk niet meer anders...losse tassen krassen als je er veel gebruik van maakt....voor mijn caferacertje heb ik wel een losse, maar dan een met zuignappen....bevalt ook niet slecht.....



@goalie; dan heeft hij hem van de eigenaar na mij overgekocht, ik heb 'm 'meegegeven' aan geboers bij aflevering....
Dit is echt een bizar toeval. Ik heb de tas gekocht van iemand in Barendrecht die de zzr helemaal overgespoten heeft na een valpartij.
Dus jij bent de eerste eigenaar van mijn bagster :) Ik zal goed voor hem zorgen en hem de groeten van je doen. *D

En die foto zag ik staan op het zzr forum bij zijn profiel. Er stonden ook foto's op van een andere kleur zzr die nieuwer was. Daarom vroeg ik hem of hij die tas over had.
Later bleek dat het dezelfde motor was maar dan gespoten. De bagster was in ieder geval over. had ook voor het buddykapje gevraagd maar die was meegespoten.

maar post mortum: mag ik jou foto gebruiken.
 
Vraagje, waar zou je eventueel een gele bagstar kunnen halen voor een GSX-r 600 2001?
 
Dit is echt een bizar toeval. Ik heb de tas gekocht van iemand in Barendrecht die de zzr helemaal overgespoten heeft na een valpartij.
Dus jij bent de eerste eigenaar van mijn bagster :) Ik zal goed voor hem zorgen en hem de groeten van je doen. *D

En die foto zag ik staan op het zzr forum bij zijn profiel. Er stonden ook foto's op van een andere kleur zzr die nieuwer was. Daarom vroeg ik hem of hij die tas over had.
Later bleek dat het dezelfde motor was maar dan gespoten. De bagster was in ieder geval over. had ook voor het buddykapje gevraagd maar die was meegespoten.

maar post mortum: mag ik jou foto gebruiken.

vooruit dan :9 .....vertroetel ik al die jaren m'n big Z, ruil ik hem (eigenlijk met pijn in mijn hart) in....gaat iemand anders er mee vallen.... :( da's informatie die ik eigenlijk he-le-maal niet wil horen....."zij leefden nog lang en gelukkig".....

geef de bagster maar een aai over z'n bolletje van me, goede herinneringen aan....genoeg kilometers tegenaan gekeken in ieder geval... ;)
 
die zuignap-dingen heb ik dus ook....een keer in de zomer naar mijn werk, smorgens tas eraf en plaat laten zitten.....de hele dag de zon op de motor.....uiteindelijk plaat eraf en ziedaar....mooie witte plekken waar de zuignappen zaten :(

niet weg te poetsen, leek wel lucht onder de (originele) blanke lak......ik gebruik 'm nog wel op m'n motor waar ik geen bagster voor heb, maar ik laat 'm niet meer de hele dag zitten...tip-van-flip

Vreemd. Ik rijd de hele vakantie met die zuignappen rond. Na de vakantie draai ik ze er zonder problemen vanaf.
 
en nu dan weer met bagster...

[afbeelding]

haha, ik ga op vakantie en neem mee...............: een heleboel!

ontopic:
Voor iemand die +/- 10% van zijn rijtijd een tas op de tank wil hebben, is het zuignappensysteem dus eigenlijk ideaal? Het bagster systeem voor als je veel meer gebruik maakt van een tanktas en de magneettassen is eigenlijk hetzelfde verhaal als de zuignappen, alleen dan nogal kans op krasjes.

Gr.Paul
 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs een topkoffer gekocht voor op de motort. Die heb ik hier nog niet voorbij horen komen, maar misschien is dat omdat het je motor toch een tikkie minder sportief uiterlijk geeft ;) Het is wel superhandig, mijn laptop past erin (in de laptoptas) dus ideaal, laptoptas eruit, helm en zut erin, klaar.

En als je even geen koffer achterop wil klik je hem zo los. Blijf je alleen die beugels en plaat houden, maar goed, daar kies je dan ook voor...
 
Zeker handig (en stevig) maar inderdaad niet mooi op een supersport motor. Op een toermotor is dit naar mijn mening weer wel een goede oplossing.
 
Best of both worlds.

Geen tackcover en toch geen krassen op je tank

Quicklock systeem van SW-MOTECH Shop - qualitativ hochwertiges Motorradzubehör

klikt je tanktas vast op je tankdopring zonder op de rest van je tank te rusten.

Eventueel met spanning voorziening en navigatie tasje.


DIt is inderdaad het beste van beide werelden. Ik gebruik het een nu bijna een jaar en het is ideaal. Ik heb er ook een camerasteun bijgekocht dus kan nu met de standaardring op je tankdop heel gemakkelijk mijn camera bevestigen. Je klikt het er zo op en af!
 
Terug
Bovenaan Onderaan