Magura rempomp revisie setje

Ivie87

Rookie
19 jun 2020
15
13
Goede morgen allen,

mij ben op zoek naar een revisie setje voor een magura rempomp voor mijn Cali 3. Nu zie ik die bij TLM staan voor 100,-
Mijn verbazing werd echter groot toen ik online ook revisie setjes vond voor de rempomp van magura die gebruikt wordt op zundap brommer/motoren. Beide 13mm, beide zien er exact hetzelfde uit. Wat is het grote verschil tussen beide? Behalve het prijsverschil van 80,-

alvast bedankt
 
Goede morgen allen,

mij ben op zoek naar een revisie setje voor een magura rempomp voor mijn Cali 3. Nu zie ik die bij TLM staan voor 100,-
Mijn verbazing werd echter groot toen ik online ook revisie setjes vond voor de rempomp van magura die gebruikt wordt op zundap brommer/motoren. Beide 13mm, beide zien er exact hetzelfde uit. Wat is het grote verschil tussen beide? Behalve het prijsverschil van 80,-

alvast bedankt

Ik weet wel dat er voor brommers geen originele delen meer van Magura voor de rempomp te krijgen zijn,dus als TLM wel origineel
heeft zal dat de prijs verklaren.
 
Hou er wel rekening mee dat Magura net als brembo vele soorten en maten aan rempompen maken en leveren en daarbij dus ook verschillende zuigers gebruiken en dat ze op het oog gelijk lijken te zijn in werkelijkheid een paar mm kan afwijken in de lengte en dikte van de bedieningspen .
Zeg niet dat die Zundap part niet past of gelijk is.
Dat is de gok die je gaat nemen

Ik zelf heeft die Magura al meer dan dertig jaar geleden weggegooid na dat ik mijn Guzzi had omgebouwd naar een hydraulische koppeling bediening
 
Ik gok dat die goedkope after market is en dus wel gewoon goede rubbers heeft. Ik ben er overigens al een tegengekomen die aangeeft dat hij voor de Cali 3 geschikt is. Dus dat maakt de gok iets kleiner aangezien mijn rempomp origineel fabriek af is.
 
Goede morgen allen,

mij heb de revisie set van magura besteld bij een zundapp website. After market setje voor €14,- ipv €99,95 bij de dealer. Resultaat.... als gegoten. Heb de originele uit de rempomp en de nieuwe naast elkaar gehad en zij zijn identiek. Dus mocht iemand op zoek zijn dan zijn die van zundapp uitstekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan