Mario2T
MF veteraan
In de twin-shock klasse is de Maico 490 uit 1981 zeer geliefd.
Een redelijk uitziend en goedlopend exemplaar, brengt easy 2000 euro op en in nieuwstaat wel tot meer dan 6000 euro.
Maico was in de jaren 70 en begin jaren 80, een topmotor.
De Maico 490 was in zijn jaren, de sterkste in zijn klasse.
Bekend om zijn powerband en mega-eindvermogen!
Alle kenners van crossmotoren ( voorstanders en tegenstanders van Maico ) weten dat dit de moeder van alle 500 c.c. machines is geweest.
De Honda CR450R van 198, was de eerste dikke Honda en een echte ramp. Het verhaal gaat, dat men een Maico 490 kocht en dat daaruit de winnende CR480R is voortgekomen.
Machines met minder c.c.'s zijn niet zo interessant in de Twinshock klasse, omdat dit een open klasse is.
Vandaar ook de hoge prijzen voor luchtgekoelde 500c.c. machines, want die worden gewoon weer geschikt gemaakt voor de Twinshock
Een redelijk uitziend en goedlopend exemplaar, brengt easy 2000 euro op en in nieuwstaat wel tot meer dan 6000 euro.
Maico was in de jaren 70 en begin jaren 80, een topmotor.
De Maico 490 was in zijn jaren, de sterkste in zijn klasse.
Bekend om zijn powerband en mega-eindvermogen!
Alle kenners van crossmotoren ( voorstanders en tegenstanders van Maico ) weten dat dit de moeder van alle 500 c.c. machines is geweest.
De Honda CR450R van 198, was de eerste dikke Honda en een echte ramp. Het verhaal gaat, dat men een Maico 490 kocht en dat daaruit de winnende CR480R is voortgekomen.
Machines met minder c.c.'s zijn niet zo interessant in de Twinshock klasse, omdat dit een open klasse is.
Vandaar ook de hoge prijzen voor luchtgekoelde 500c.c. machines, want die worden gewoon weer geschikt gemaakt voor de Twinshock