Maico 250cc projectje

Wat ermee doen?

  • Helemaal origineel maken

    Stemmen: 29 80,6%
  • Niks mee doen, opbouwen en raggen maar

    Stemmen: 5 13,9%
  • Helemaal verbouwen, blits ding van maken

    Stemmen: 2 5,6%

  • Totaal aantal stemmers
    36
In de twin-shock klasse is de Maico 490 uit 1981 zeer geliefd.
Een redelijk uitziend en goedlopend exemplaar, brengt easy 2000 euro op en in nieuwstaat wel tot meer dan 6000 euro.

Maico was in de jaren 70 en begin jaren 80, een topmotor.
De Maico 490 was in zijn jaren, de sterkste in zijn klasse.
Bekend om zijn powerband en mega-eindvermogen!

Alle kenners van crossmotoren ( voorstanders en tegenstanders van Maico ) weten dat dit de moeder van alle 500 c.c. machines is geweest.

De Honda CR450R van 198, was de eerste dikke Honda en een echte ramp. Het verhaal gaat, dat men een Maico 490 kocht en dat daaruit de winnende CR480R is voortgekomen.

Machines met minder c.c.'s zijn niet zo interessant in de Twinshock klasse, omdat dit een open klasse is.
Vandaar ook de hoge prijzen voor luchtgekoelde 500c.c. machines, want die worden gewoon weer geschikt gemaakt voor de Twinshock
 
Dus de eerste helft van optie "Niks mee doen, opbouwen en raggen maar" is het geworden ? :+
 
Ik zou hem wel opbouwen, maar niet afraggen. Hij wordt wel geld waard en is nu minder waard dan een 490, maar altijd meer dan de oudijzer-prijs!

Raggen kun je ook op een 125/250 van 1985, voor een paar honderd euro.
 
opknappen dat ding man.. het geld krijg je er echt wel voor terug en als je hem niet verkoopt heb je iets enorm moois om eventueel als je 18 bent op zondag een rondje mee te gaan rijden 8-)
 
Dus de eerste helft van optie "Niks mee doen, opbouwen en raggen maar" is het geworden ? :+

jah verder zijn we nog niet gekomen :P

heb eigenlijk nog niks weer van plaggie gehoort, nadat we het magazijn hebben opgeruimt. zal hem eens vragen als ik hem spreek op msn. of wanneer hij hier meeleest natuurlijk ;)

als het aan mij ligt beginnen we er snel an, maar heel veel tijd heb ik er nou ook weer niet voor in verband met de kleine...
 
Zeg, hoe lijkt het met de planning??! Anders wil ik hem wel overnemen voor een prikkie })
 
Terug
Bovenaan Onderaan