Mail van Digitaal onderhoudsboek

DetoX

Dictator in opleiding
29 sep 2007
19.013
3.127
NO Veluwe
Ik ontving vandaag een mail van www.digitaalonderhoudsboek.nl, zie onder;

Onderwerp: Vermeld de manier van motorstalling in je Digitaal Onderhoudsboek
Beste ******@hotmail.com,

De weersomstandigheden zorgen er wellicht voor dat je wat minder gaat rijden. Ook de verzekering wil in sommige gevallen dat de motor even met rust gelaten wordt. Een ideaal moment om in het Digitaal Onderhoudsboek de manier van stallen van de motor te vermelden. Niet alleen de winterstalling maar ook de dagelijkse stalling is in te voeren. Laat maar zien straks aan de nieuwe eigenaar hoe verwend je motor is geweest. Maak een paar fotootjes van de locatie, druppellader erbij op, beurt gehad, alles kan.

Ga naar www.digitaalonderhoudsboek.nl en vul de stallingsgegevens in.

Zijn er nog vragen? Stel ze dan gerust. We beantwoorden ze graag.

Met vriendelijke groeten,
De klantenservice van het Digitaal Onderhoudsboek


Ga naar de website


TIP! Het Digitaal Onderhoudsboek toevoegen aan het scherm van je telefoon
Log in op www.digitaalonderhoudsboek.nl, selecteer het menu van je browser en voeg het Digitaal Onderhoudsboek toe aan het startscherm van je telefoon. Handig!


Wat zij dus willen is exact weten waar mijn motor staat, hoe deze op slot staat en het liefst met foto's en al. Op hun webside kan je nergens een kvk inschrijving of vestigingsadres terug vinden, helemaal niks. Ik vraag me ook af hoe ze aan mijn mailadres komen!

Wie gaat braaf alles invullen en straks de verzekering bellen dat zijn motor verdwenen is?
 
Ik ontving vandaag een mail van www.digitaalonderhoudsboek.nl, zie onder;

Onderwerp: Vermeld de manier van motorstalling in je Digitaal Onderhoudsboek
Beste ******@hotmail.com,


De weersomstandigheden zorgen er wellicht voor dat je wat minder gaat rijden. Ook de verzekering wil in sommige gevallen dat de motor even met rust gelaten wordt. Een ideaal moment om in het Digitaal Onderhoudsboek de manier van stallen van de motor te vermelden. Niet alleen de winterstalling maar ook de dagelijkse stalling is in te voeren. Laat maar zien straks aan de nieuwe eigenaar hoe verwend je motor is geweest. Maak een paar fotootjes van de locatie, druppellader erbij op, beurt gehad, alles kan.

Ga naar www.digitaalonderhoudsboek.nl en vul de stallingsgegevens in.

Zijn er nog vragen? Stel ze dan gerust. We beantwoorden ze graag.

Met vriendelijke groeten,
De klantenservice van het Digitaal Onderhoudsboek



Ga naar de website


TIP! Het Digitaal Onderhoudsboek toevoegen aan het scherm van je telefoon
Log in op www.digitaalonderhoudsboek.nl, selecteer het menu van je browser en voeg het Digitaal Onderhoudsboek toe aan het startscherm van je telefoon. Handig!


Wat zij dus willen is exact weten waar mijn motor staat, hoe deze op slot staat en het liefst met foto's en al. Op hun webside kan je nergens een kvk inschrijving of vestigingsadres terug vinden, helemaal niks. Ik vraag me ook af hoe ze aan mijn mailadres komen!

Wie gaat braaf alles invullen en straks de verzekering bellen dat zijn motor verdwenen is?
Ik zie op de website 4 korte verhalen/promoties die door motorzaken geschreven (zouden) zijn. Ik ben benieuwd of deze motorzaken zelf ook op de hoogte zijn van deze recenties.

@Topic starter. Heb jij toevallig ooit iets gekocht/mailadres doorgegeven bij een van deze 4 zaken. Ben ook zeer benieuwd hoe ze aan jou e-mail adres komen.
 
Misschien een mooie kans een virtuele lokmotor in te zetten?

Leuk, goed jatbaar, model motor fotograveren en een simpele beveiliging om de gezichten van de heren tijdens hun werkzaamheden duidelijk op youtube te kunnen plaatsen...

Je zou ze misschien zelfs kunnen opsluiten om hun moeilijke jeugd wat te corrigeren.
 
Het domein (digitaalonderhoudsboek.nl) is gelinked aan motoroccasion.nl en in hun "privacy policy" staat het volgende:

Derden
De informatie wordt niet met derden gedeeld met uitzondering van door u zelf geselecteerde motorzaken. Deze motorzaken gebruiken uw gegevens voor het uitvoeren van de diensten en het doen van commerciële aanbiedingen. Bij het afnemen van onze diensten hebt u daarvoor uw toestemming gegeven.

Het lijkt me vooral dat de website bedoeld is om informatie te verzamelen om je daarna zo gericht mogelijk onder te spammen :)
 
Dat is nog het minst erge, dat beetje spam heb je zo achter een filter. Blijft wel raar dat iemand mijn mailadres heeft doorgestuurd zonder toestemming.
Toch blijft het raar dat ze foto's willen zien van je stalling onder het mom "dan heb je dat mooi vastgelegd voor de verzekering". :?
 
Ook het zelfde mailtje gehad.
Als je onderhouds toko, je onderhoud uit heeft gevoerd kan hij dat in het digitale bestand neerzetten, en kan hierbij jou mailadres
ook bij plaatsen.
Na registratie kan je dan zelf ook het onderhoud inzien etc.
(zo iets dacht ik)

Persoonlijk ook niet voor gekozen, en direct verwijderd.
Kan wel eens navraag doen hoe dit nu exact zit, als hier behoefte aan is, wellicht loopt er hier iemand rond die het wel
exact weet...
 
Ik heb ondertussen begrepen dat Gebben Motoren mijn mailadres heeft doorgegeven. Blijkbaar hebben zij nog niet van de weg AVG gehoord. :?
 
Niet echt netjes dus..
Of gewoon goed bedoeld.

Maar net hoe je het wilt zien
 
Er zit altijd een commercieel doel achter, een commercieel goedbedoeld doel dus. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan