Main jets, Mikuni vs Keihin

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.613
10.711
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik ben bezig met het fine tunen van mn motor (GS1000 met GSX1100 carburateurs), nu heb ik een hele zooi sproeiers, maar er zit even geen logica in..

Toen ik de motor weer aan de praat had zaten er 132.5 sproeiers in, deze waren te klein, motor smoorde bij vol gas.
140 sproeiers er in, AFR was 13, ik wilde hem ietsje rijker hebben, 142.5 er in.
Motor staat ineens veel te rijk, zo rijk dat ie stottert.

Sproeiers even goed bekijken, 132.5 en 142.5 schijnen van Mikuni te zijn, de 140 denk ik van Keihin, op deze sproeiers zit een soort van sterretje ipv het vierkantje.

Volgens deze kaart is een 140 Keihin gelijk aan een 122.5 Mikuni. Maar met de 132.5 loopt ie niet eens goed.

Iemand die hier wat meer van af weet?

Ik denk dat ik de 140 er maar weer in zet en de AFR van 13 moet accepteren..

Dank u.
 
Je zou zeggen dat de sproeiermaat refereert aan de doorlaat. gezien in hondertste millimeters. Een belangrijke factor is daarbij de fysieke hoogte van de sproeier.
 
kan je niet helpen, maar weet dat ik er met mijn Z1R ook helemaal gek van werd, en om het nog gekker te maken, dyno gebruikt weerandere maten....
Even een waarschuwing vooraf..MIKUNI gebruikt sproeiers die taps toelopen, dus als je die gaat bewerken met vijltjes, ben je helemaal de weg kwijt, want dan is de flow-werveling ook weer anders
 
kan je niet helpen, maar weet dat ik er met mijn Z1R ook helemaal gek van werd, en om het nog gekker te maken, dyno gebruikt weerandere maten....
Even een waarschuwing vooraf..MIKUNI gebruikt sproeiers die taps toelopen, dus als je die gaat bewerken met vijltjes, ben je helemaal de weg kwijt, want dan is de flow-werveling ook weer anders

Ik weet dat van de Mikuni's, maar dat maakt alles dus ook anders?
 
Wat hebben veranderd aan de motor

wat is er niet aan verandert :+

 
wat is er niet aan verandert :+


Mooi project... Hulde
 
Setje sproeierkalibers of microboren is misschien wel de waard om aan te schaffen, kan je meten ipv gokken.
Ik heb de 140 er weer in gedaan, lijkt nu goed, het plenum moet vast gezet worden, dan kan ik even testen, maar de AFRlijkt op dit moment tussen 12.5 en 13.
Maar voor "langere" tijd flink op gas is op het moment even een uitdaging
 
Is het niet zo dat de ene mm maten heeft en de anders engelse inch maten heeft,,,,ik heb sproeier boren en daar meet ik de sproeiers mee op ,,,, denk er wel aan bij veranderen van carburateurs Haal je heeeeel veeeel werk aan ,als je een gs1000 hebt met vacuumcarburateur succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan