Majesty 250 van 2003

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Wie kan mij helpen ?
De balhoofdlagers van mijn Majesty 250 van 2003 moeten vervangen worden.
Hooeft niet zo'n groot probleem te zijn maar een veel groter probleem blijkt het verwijderen van de kap(pen) aan de voorkant.
Zelfs het kleine kapje dat eraf kan om een lampje van het dim/grootlicht te vervangen komt niet los.
Alle zichtbare bouten/schroeven/moeren los gemaakt maar bergens is beweging in te krijgen. Vaak zitten kappen met lipjes of met een klemsysteem maar omdat ik dat niet weet en ook niet kan zien, ben ik bang om te gaan forceren en zodoende lipjes af te breken.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
heb offetes aangevraagd bij Yamaha dealers en die rekenen al minimaal 2 uur om de kappen te verwijderen, is dit normaal ?
Dus, wie oh wie heeft er ervaring mee en kan me helpen ?
Alvast bedankt ! Gr. Fokker
 
Bij mijn 400cc Yamaha scooter is een keurig boekwerkje geleverd waarin o.a. precies beschreven staat hoe je kuipdelen kunt verwijderen.

Verder kan ik je helaas niet helpen; mijn 250 is van een ander merk.
 
Welkom Fokker, mss heb je iets aan de gebruikershandleiding;
klik hier voor de Majesty 250 ABS 2003
klik hier voor de Majesty 250 2003

suc6.
 
Bedankt voor de reactie, het probleem is dat als alle schroeven, bouten, moeren enz. er uit zijn / verwijderd zijn, de diverse kappen gewoon niet los komen. En aan de buitenkant is niet te zien (en dat staat ook niet in de diverse handleidingen) hoe ze vastzitten, met een lipje naar links of naar rechts, met een klemmetje of hoe dan ook.
Dus met enige "geweld" mol je al snel de originele bevestiging.
Gr. Fokker
 
Mss dat het plaatje uit de wphb meer helderheid verschaft...

full
 
Voordat ik eventueel kappen e.d. er af haal, kan iemand mij misschien vertellen hoe ik bij de stationairschroef kom ?
Van opzij of van onderen lukt het me niet, hoor het graag en alvast bedankt !
Groet Fokker

Fokker, mss handiger om je vragen/ervaring mbt je machine in dit topic voor te leggen.

De carburateur zit pal onder de zitgedeelte van de berijder, volgens de wphb zullen de genummerde chassisdelen gedemonteerd moeten worden.
De stelschroef zit aan de linkerzijde van de carburateur, dus chassisdelen aan de linkerzijde demonteren.

full



btw, hoe is het met het ontmantelen van de voorzijde gegaan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan