Majesty - knipperen van rode olielamp

Peetjun

MF'er
16 dec 2010
33
0
Ede
Goed, ik heb de Yam Majesty uit '96 pas 2 weken en sinds paar dagen knippert de rode olielamp. De oliepeil gecheckt, nog mooi vol en dus gereset maar het knippert nog vrolijk door alsof er iets anders aan hand is. Lijkt me toch niet, nu de oliepeil nog vol zit en volgens de boekje moet ik om elke 1000 km de olielamp resetten voor ter herrinering van periodieke 1000km controle.

Weten jullie mischien wat er aan hand is? ;(

Btw, de snelheids/kmteller doet ook niets meer..
 
Je geeft zelf het antwoord al.
Het olielampje geeft nu aan dat je het olieniveau moet controleren.
Dat heb je gedaan, het is goed, dus moet je het systeem resetten voor de volgende 1000 km.
 
Hoe hoog staat het peil. Ik weet niet hoe het bij een Majesty is maar Yamaha gebruikt meestal een olieNIVEAU meting ipv een oliedruk meting. Soms gaat het lampje al redelijk vroeg aan, in sommige situaties (koude motor en dus dikke olie of met hogere toerentallen) als het peil op ongeveer de helft of iets lager staat.
 
Dat is toch vreemd, ik heb hem gewoon tot maximum bijgevuld (ga niet nog bijvullen, dat schaadt) en bij indrukken van resetknop moet de olie-lamp uitdoven. Maar nu knippert ie gewoon door, dat is behoorlijk irrirant.. -.-

Dan maar bij de motorgarage neerzetten en laten nakijken? Denk niet dat het helpt, meeste hebben geen ervaring met een Majesty.
 
Waar zit ie dan, de sensor?

De snelheidsmeter etc doet niets meer, de kabel bij tellerunit en aan de voorwiel gecheckt en die zitten goed vast en niks noemenswaardig aan de kabel. Waar anders moet ik naar kijken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan