Makkelijk accu laden

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.064
513
breskens
Iemand een tip om makkelijk je accu te laden zonder dat je de kont er af moet halen? Ik zie dat er voor bepaalde druppelladers een verlengsnoer is met een speciale stekker, maar ik heb nu een lader met van die krokodillenbekjes. Is hier ook iets voor te krijgen of moet ik een andere lader kopen?
 
Optimate heeft dit gewoon, kabel op de accu en een plug (waterdicht) die bv onder het zadel uit kan latenkomen
 
Op MP staat een particuliere Optimate 4 uit Wervershoof met gewenst oogjes, voor 30,- (zie link onderaan)
Die zal er voor die prijs niet zo lang op blijven staan.

Verlengkabeltje aansluiten op je accu en met tiewrap vastmaken...........en laten zitten.
Kun je thuis of zelfs op het circuit tussentijds de accu bijladen.
Zo deed ik het ook altijd, net als met de straatmotor.............geen gekloot met krokodillenbekjes of soldeerwerk.

≥ Optimate 4 druppellader - Accessoires | Overige - Marktplaats.nl
 
Bedankt voor de tips. Ik twijfel beetje, die op Marktplaats is de vraagprijs €40. Voor 68 Heb je nieuwe. Zo een optimate 2 heb heb je al voor een paar tientjes. Het legt in elk geval niet af om die losse stekkers te kopen want dan ben ik ook al bijna €30 kwijt voor 2 motors. Kan ik net zo goed gelijk een volledige Optimate kopen met alles erbij.
 
Waar je even op moet letten is dat er 2 verschillende oplaadkabels zijn die je definitief vast maakt aan je accu. 1tje voor de ouderwetse optimate en de nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan