Makkelijk te installeren op ZXR400? (alarm)

Pas

MF veteraan
21 jul 2004
4.391
0
Rotterdam
Ik heb goedkoop een redelijk alarm gevonden, het is niet voor de verzekering maar voor mijn gemoedsrust. Nu de vraag of het gemakkelijk in te bouwen is of moet ik straks m'n hele kabelboom gaan uitpakken?

Motor/scooter Anti-Hijacking Alarm
http://www.camco-security.nl/images/picture/inbouwschemamotoralarm53ce38.jpg

Ik weet er wel wat van af en zeker niet vies van wat werk, maar vind het zonde als ik m'n kabelboom moet gaan opensnijden...
 
Laatst bewerkt:
Duits wordt ik ook niet erg vrolijk van. Maar het gaat er niet om welk alarm het is, dit is een goede waarop nu korting wordt gegeven (15 euro voordeel ofzo)

Motor/scooter Anti-Hijacking Alarm


Dit universele motor- én scooter alarm is geschikt voor ieder type motor en scooter.
Omdat het systeem is uitgerust met de zgn 'engine on/off' functie is het mogelijk net als bij onze auto alarm systemen de motor op afstand aan en uit te zetten.
Ook beschikt dit alarm over een spraakmodule dat een waarschuwing geeft wanneer het alarm niet is geactiveerd.
Als u zich binnen het zendbereik van het systeem bevind word u continue op de hoogte gehouden over de status van de motor/scooter en indien nodig kunt u met de handzender de motor geheel uitschakelen.
De handzender waarschuwd u dmv geluid/beeld en trilsignalen.



Maar ik wilde weten of deze makkelijk is in te bouwen of kan je nergens bij op een zxr400
 
Kwestie van meten in je kabelboom,
Onder de duo zit zitten je knipperlichten en de voeding kan je makkelijk pakken onder je gewone zadel (bij de accu dus)
Er zit bij die alarmen best een handig aansluitschema.

Best zelf te doen dus,

Alleen dat starten.. ben ik nooit zo kapot van
 
kan je nergens (werkplaatshandboek bij je dealer ofzo?) een elektrisch schema van je ZXR vandaan toveren?
dan lijkt me het niet zo'n probleem meer. Maar als je verwacht dat het een paar stekkertjes in elkaar schuiven zal zijn.... :X

tip: als je aan je kabelboom gaat klooien gooi dan eerst je accu los, en als je verbindingen maakt, zorg dan dat je het weer met een krimpkousje vastzet EN NIET MET TAPE. draadjes in elkaar draaien is in mijn ogen ook een bijzonder slechte optie. zo kan je het wel testen, maar beter is het om ze te solderen.
 
heb afgelopen maanden 2 alarmen ingebouwd.
zorg dat je genoeg platte stekkers heb, ronde stekkers, male en famale en rondjes 6 mm, blauw en rood.

je hebt het schema van de bike nodig om uit te zoeken welke aansluiting van je cdi kast je moet hebben. voor de rest is het allemaal wel eenvoudig.
die aansluiting van je cdi moet onderbroken worden, dit kun je het beste doen met die ronde stekkers, male en female. als je het alarm er dan weer tussenuit wil halen, hoef je eenvoudig alleen de stekkers te verwisselen.
die aansluitingen heb je ook nodig voor het detecteren van het contactslot, maar als het goed is, zit dat al in het alarm verwerkt.
verder heb je de draden van je knipperlichten nodig, maar dat is heel eenvoudig te vinden zonder schema. die hoef je niet door te knippen, maar gewoon een stukje bloot maken, en vastsolderen. stukkie tape eroverheen, en probleem opgelost.
de rest van de kabels is meestal ook eenvoudig. 2 kabels naar de accu. een kabel naar massa. ik maak meestal een gaatje in het frame, schroefdraad erin, en je hebt uitstekende massa, maar er zijn genoeg massa aansluitingen te vinden in de buurt van de accu.

ieg succes
 
Ik heb 'n werkplaatshandboek liggen, is alleen wel in het Duits. 'k Kan wel solderen en heb nog krimpkous liggen hiervoor. Heb de draadboom van me brommer ook wat omgebouwd (hier en daar wat diodes ertussen om de knipperlichten op een mb5 aan het werk te krijgen en nog meer zooi)
Ging me er vooral om of ik overal redelijk bij kan zonder alle omhulsels to moeten openknippen.
Dat automatisch starten ga ik trouwens niet aansluiten, ik heb liever dat het met sleutel moet, zijn er teminste geen bijdehante vrienden die niet van de knoppies af kunnen blijven.
 
Ik heb 'n werkplaatshandboek liggen, is alleen wel in het Duits. 'k Kan wel solderen en heb nog krimpkous liggen hiervoor. Heb de draadboom van me brommer ook wat omgebouwd (hier en daar wat diodes ertussen om de knipperlichten op een mb5 aan het werk te krijgen en nog meer zooi)
Ging me er vooral om of ik overal redelijk bij kan zonder alle omhulsels to moeten openknippen.
Dat automatisch starten ga ik trouwens niet aansluiten, ik heb liever dat het met sleutel moet, zijn er teminste geen bijdehante vrienden die niet van de knoppies af kunnen blijven.

hallo weet jij hoe ik de twee blauwe kabels moet verbinden voor op afstand te starten , het zijn die blauwe op het aansluitschema van het camco-alarm.

groeten,
 
Terug
Bovenaan Onderaan