Makkelijke éénpansgerechten reizend met de Motor.

lo bmw r80

Kings&Queens BMWr80
4 mrt 2021
338
714
Brabant
ff voorstellen ik ben Laurent,
Nu ik al een aantal keer wat mooie motorreizen heb mogen maken voornamelijk frankrijk, en ondehand verslaaft ben aan reisverhalen, ik nogal van lekker eten houd. Bedacht ik, waarom geen topic met lekkere gerechten. Let wel dit zou wel heel makkelijk zijn smaaken verschillen natuurlijk, en dit is voor idereen anders. De gerechten moetten dus wel aan een aantal voorwaarden gaan doen, behalve goed smaaken. Ik zelf reis met motor en tent, kookgerei, gas/benziene brander, 1 pits, een kleine koekepan/wok en een kookpannetje, vork, mes, en lepel. Standaard kruiden die bij heb peper, zout, piri piri,. maar er zijn er meer van te koop.
Aan jullie dus de uitdaging.
Dussssss !!!! ( regels ) uitdaging, waar moeten de gerechten aan voldoen.
  1. Mag niet meer dan 3 tot 5 ingredienten bevatten ( los van de kruiden,olie en bv. pasta, rijst, aardappelen. )
  2. De ingedienten moetten voornamelijk gezond en vers zijn.
  3. Het gerecht moet binnen de 15/20 min te bereiden zijn.
  4. Het mag met niet meer dan bovenstaande ( gereedschap ) kookgerei, uitzondering voor creatievelingen met bv koken in een gat en folie. of andere cereatieve manieren.
  5. Alle ingredienten en kookgerei moetten makkelijk te verkrijgen en mee te nemen zijn. Aangezien ik het topic ben gestart, zal ik vast de spits afbijten met een gerecht waar ik altijd verschrikkelijk van geniet als ik onderweg ben.
Garnalenpasta
benodigdheden : Garnalen bevroren of vers, knoflook rucola, olijfolie, cremefrech, cherry tomaten. peper zout
Bereiding : Breng de pasta aan de kook na dat het water heeft gekookt kun je de pan gewoon weg zetten 10min en pasta is klaar Snijd ondertussen de knoflook, en de tomaatjes fijn. Bak in een flinke scheut olijfolie, fruit hierin de knoflook aan en bak hierin de garnalen gaar, voeg hierna de cremefrech, peper en zout na smaak toe en serveer dit met een beetje rucola en de pasta parmazaanse kaas maakt het helemaal af.

Smakelijk eten.
Ik hoop van harte dat er animo is, er mooie makkelijke gerechten tevoorschijn komen. Zodat we straks gerechten zitten te bikken en iedereen op de camping jaloers is op wat wij aan het eten zijn daar, met die motoren en armoedige tenten whwhwhwwhaaaaaa.

Smakelijke groeten Laurent.
 
Laatst bewerkt:
Een sprits afbijten vult de maag.

Maar een blik nasi kan ook
Doe weleens een avondje brood met soep
Verder eet ik veelal buiten de tent
 
Bijt jij de sprits af 😉 .
Jamie Oliver heeft een apart boek over 1 pan gerechten. Ik kook altijd de pasta met groenten voordat ik de tomaten/kruiden/gebakken groenten mix maak, dus zit al gauw aan een kwartier.

Een andere Jamie tip is een plastic zakje kant en klare sla, de dressing daar ingieten en schudden in het zakje.
 
Dit was dus niet de bedoeling :+:+:+ mannen ik houd het simpel hahah. Laten weten wie het ook kan, heeft gedaan, hoe het anders kan en niet moet, hoeft hier niet. Dit mogen jullie bij de andere toipics . Hier is het simpel, gewoon lezen en aan de voorwaarden voldoen, gerecht invoeren en klaar. Als je dit nog leuk vindt dan lol. Mocht er geen of niet genoeg animo zijn sluit ik het topic weer. Ik ga ook geen filpjes maken, veel te veel moeite en ik ben niet zo knap ook. gewoon zuiverhouden zodat je snel ff kan zoeken wat je lekker vindt en klaar.
@Frazer thnx voor de tip. ( dacht ff dat ik origineel was whahahhah:+ )
wellicht kan er dan nieuw leven in het topic van @MajorFaer geblazen worden.
 
Laatst bewerkt:
Nou, daar gaat-ie ! Beetje Couscous met blokje kippenbouillon aan de kook brengen,wat gesneden groeten toevoegen , bijv. een courgette, dan kruiden met wat tabasco ( lekker klein flesje ! ) , dat kipfilet klein snijden ( bakt dan sneller) , bakken in beetje olie met knoflook, dat alles door elkaar gooien . In 1 pan dus.
Twee : gehakt rullen met ui en knoflook, dan chilikuiden toevoegen ( zakje of zo) dan blik bruine bonen erbij, Klaar.
Drie : bij de dump wat overjarige nato noodrantsoenen mee, opwarmen , klaar.
Vier : Omelet met 4 eieren , eerst klutsen met verse groente, ( klein zakje bijde supermarkt) , dan bakken met knoflook en dan wat gesneden stokbroodstukjes in de bakpan fruiten.
Vijf : Pizza halen om het af te leren !v
Have fun. !
 
@rojerasen. bedankt 1e lijkt me lekker
Nog eentje dan.
Ravoli kaas koken, kipfile goud bruin bakken, knoflook, uitje, ( of in poedervorm ) tomaatje, spinasie, olijfje, peper zout, wat kookroom.
Vaak kunnen de groente welke over zijn in de ochtend of avond bij het eitje. Zodat je weer een keer gegeten hebt.
 
Aardappel schillen en in brokjes snijden, wortel, ui, en wat je nog meer lekker vindt in blokjes snijden.
Alles wat hard is in ruim water koken.
Zacht spul, zoals halve cherry tomaatjes en een klodder pesto kan er wat later bij.
Op smaak brengen met peper en zout en klaar is de naai-in soep.
Het oude brood van smorgens erbij en eet smakelijk.
 
- Tomato frito (tomatensaus kan ook, maar frito heeft meer smaak)
- Italiaanse kruiden
- Groenten (courgette of paprika of evt een groentenmix)
- Pasta (penne of spaghetti)

Groenten snijden en aanbakken
Tomato frito en Italiaanse kruiden erbij en aan de kook brengen
Serveren met pasta

Als bron van eiwitten kun je champignons/paddestoelen meebakken en/of kidneybonen, kikkererwten of linsen toevoegen.

Binnen 15 minuten klaar :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga een gerechtje toevoegen van een andere aard, maar ik vind het leuk om te maken en eens je ermee weg bent is 't snel klaar.

De arepa's uit Venezuela/Colombia:
7e68c03d-cf5f-4b95-9c68-b7cfbb108eba.jpg


Om deze "platbroodjes" te maken heb je nodig:
  • PAN
  • Paar snuifjes zout
  • Warm water
  • Olie (olijf, zonnebloem, arachide)

Je lost het zout grotendeels op in het water, voegt het maiszetmeel toe, kneed het deeg en voila.
Wat ik anders doe dan het filmpje is dat ik na het kneden, rechtstreeks wat olie toevoeg aan het deeg en het dan nog eens kneed.
Dat werkt sneller en je hebt minder afwas.

Eens je deeg gekneden is laat je 't een vijftal minuutjes staan. Vervolgens maak je balletjes van ongeveer twee handen op elkaar, tenzij je schuppen hebt, die je vormt naar cirkelvormige broodjes (oefening baart kunst).
Afhankelijk van je vuurtje heb je tussen 5 a 15 minuten gebakken arepas die je enkel nog moet opensnijden en vullen.
Op de camping doe ik dat gewoonlijk met ham en kaas die dan lekker smelt in het hete broodje.

Smakelijk! 🫓😋
 
Wat eten jullie allemaal lekker bij de tent.
Ik gooi meestal pasta in de pan of noedels, dan snij ik en bifi worstje in kleine stukjes en gooi dit er door heen. Is overal makelijk te verkrijgen.
En na het eten standaard een bak koffie, doen we thuis ook. Eet smakelijk :YY

Leuk toppic trouwens Laurant.
Ook al ben ik niet zo'n fijn proever
 
Ik eet overigens vaak vegetarisch als ik zelf kook tijdens vakantie. Scheelt weer een ingrediënt waar je al snel teveel van hebt. Mik dan meestal kidneybonen, linzen of kikkererwten door een gerecht. Die zijn meestal wel in kleine blikjes verkrijgbaar. Bederft ook niet zo snel.
 
Wat eten jullie allemaal lekker bij de tent.
Ik gooi meestal pasta in de pan of noedels, dan snij ik en bifi worstje in kleine stukjes en gooi dit er door heen. Is overal makelijk te verkrijgen.
En na het eten standaard een bak koffie, doen we thuis ook. Eet smakelijk :YY

Leuk toppic trouwens Laurant.
Ook al ben ik niet zo'n fijn proever
Dat is precies de bedoeling van dit topic superrobke, dat jij ook eens gemakkelijk kan koken bij je tentje met iets wat je lekker lijkt. :+ :+:+ en dat het ook zonder poespas te vinden is scrollen en bamm klaar maken en eten.
 
Ik eet overigens vaak vegetarisch als ik zelf kook tijdens vakantie. Scheelt weer een ingrediënt waar je al snel teveel van hebt. Mik dan meestal kidneybonen, linzen of kikkererwten door een gerecht. Die zijn meestal wel in kleine blikjes verkrijgbaar. Bederft ook niet zo snel.
nee dit mag dus niet hé lezen een gerecht invoeren.
 
Ik mis eigenlijk welke wijnen er bij gedronken worden.
mag er bij, zie al een Primitivo voor bij komen een goei ammarone mag wat mij betrefd ook niet ontbreken. lol maar het wordt weer te ingewikkeld mannen simpel gerechtje invoeren en verder. discuseren en vertellen hoe het moet doen we al genoeg in andere topics
 
Terug
Bovenaan Onderaan