makkelijker linksom dan rechtsom ??

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Hebben jullie ook een voorkeur voor linker- of rechter
bochten??

Linksom gaat me stukken makkelijker af, durf platter
en kan hem ook sneller de bocht ingooien.
Voor een bocht rechtsom heb ik meer tijd nodig, bij
een lange doordraaier ga ik uiteindelijk ook wel plat
omdat ik er dan de tijd voor heb, maar in een keer
platleggen ho maar..

Meer mensen dit 'probleem' ?

:]

 
rechtsom
en plat gooien kan ik nog niet....
[edit] voor de leesbaarheid ;)
 
Laatst bewerkt:
Bocht naar links gaat mij idd ook beter af als een bocht naar rechts.

Heeft misschien te maken met het feit dat men rechtshandig is :?
 
Linksom.. maar heb dat bij zoveel dingen, bijvoorbeeld pootje-over bij het schaatsen om maar es wat te noemen :+

Ik ben rechts trouwens.. weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft.
 
mwa,...ik ben rechts en gooi mijn moto ook het liefst naar rechts....
maar dat zal wel komen omdat mijn woon/werk route zowel heen als terug uit alleen mooie rechtse bochten bestaat.

dat is ook te zien aan mijn band en mijn rechter steppie...
:)
 
Op maandag 08 juli 2002 20:57 schreef Jarlow het volgende:
mwa,...ik ben rechts en gooi mijn moto ook het liefst naar rechts....
maar dat zal wel komen omdat mijn woon/werk route zowel heen als terug uit alleen mooie rechtse bochten bestaat.

dat is ook te zien aan mijn band en mijn rechter steppie...
:)

Of jij rijdt een andere route naar huis, of jij komt nooit thuis... :P :P
;)
 
Links of rechts maakt qua plaat gaan niet zo heel veel uit, Maar links voelt wel beter. Geef mij maar 1000x De Bult heerlijk
 
Linksom voelt beter (kleine rotondes).
Klaverbladen hebben we hier niet (gehele altans), dus misschien wordt het nog anders.
Ik ben rechts :)
 
Volgens mij gaat iedereen makkelijker linksom (tenzij je linkshandig bent). Met lessen begin je ook altijd eerst met het bochtje linksom....
 
Of jij rijdt een andere route naar huis, of jij komt nooit thuis... :P :P
;)

nou,...ik heb een aantal op en afritten van de 4 baans rondweg, en op en afritten van de gewone vierbaans weg en die zijn dus allemaal naar rechts inc. het stukkie klaverblad...

en voor de rest zijn het allemaal korte bochies
die niet echt leuk zijn, zoals de woonwijk ff uitrijden ed. en dan is het al gauw alleen maar 4 baans tot aan m,n werk toe....

dus ik had het alleen over de echt leuke bochten waar ik hem elke dag wel een keer door heen pleur....
duss....zo zit het :+
 
Ik had altijd een voorkeur voor rechts, maar links gaat steeds beter, dus het maakt me bijna niet meer uit.
 
Bocht naar links gaat mij idd ook beter af als een bocht naar rechts.

Heeft misschien te maken met het feit dat men rechtshandig is :?

Bij mij maakt ut nix uit en ben toch zo rechts(handig) als wat.

CU
DooV
 
Interessante discussie.
Ik ben rechtshandig en vind (net als vele rechtshandige hier) een bocht linksom beter aanvoelen. Ik dacht al dat het aan mij lag. Maar ik ga met schaatsen en skaten ook lekkerder pootje over, over links maar rechts doe ik ook vaak en dat begint al te wennen....

Omdat de meeste bochten op de openbare weg rechtsom zijn (zoals op- en afritten), ga ik die soms nog wat extra oefenen. Dat doe ik dan (net als vandaag) op knooppunt Hoevelaken. Dat is een lekker klaverblad :]

Zo hoop ik dat het net als bij skaten, ook went.
 
Ik ben linkshandig (kan en doe wel een hoop dingen met rechts), maar bochten naar links vind ik toch prettiger....

Kan trouwens ook komen omdat ik een keer flink onderuitgegaan ben bij een rechterbocht (brommer)
 
Terug
Bovenaan Onderaan